آخرین ارسال های انجمن
انجمن
نوشته شده توسط : پویا عماد

HTML یک زبان کامپیوتر که برای ایجاد سایت ساخته شده است. سپس این وب سایت ها توسط هر کس که به اینترنت متصل است قابل دیدن است. 
 یاد گرفتن این زبان نسبتاً ساده است زیرا مقدمات آن در طول یک جلسه پوشش داده می شود و در ساختن آنچه شما می خواهید واقعاً قدرتمند است. HTMLدائماً برای برطرف کردن خواسته ها و نیازمندی های مخاطبان روزافزون اینترنت، زیر نظر سازمان W3C که مسئولیت طراحی و نگهداری این زبان را دارد، در حال بازبینی و تغییر است. 

چیستhtml

 

HTML مخفف HyperText Markup Language می باشد:

HyperTextروشی است که شما در وب جابجا می شوید – با کلیک کردن روی یک نوشته خاص به نام hyperlink که شما را به صفحه دیگری می برد-. Hyper یعنی خطی نبودن – بعنوان مثال، شما می توانید با کلیک روی لینک ها در هر زمان به هر صفحه ای در اینترنت منتقل شوید – لینک ها ترتیب خاصی ندارند.
Markup کاری است که تگ های HTML با نوشته های درون خودشان می کنند: نوشته درون خودشان را از یک نوع نوشته خاص علامت گذاری می کنند(مثلاً نوشته پررنگ).
Language: HTML یک زبان است، چون مانند هر زبان دیگر کلمه و قواعد دارد. 
 

HTMLچگونه کار می کند؟

HTML شامل یک سری از کدهای کوتاه می باشد که توسط طراح سایت درون یک فایل نوشتاری تایپ می شوند – این کدها «تگ» هستند. سپس این نوشته با فرمت html ذخیره می شود و قابل مشاهده توسط یک مرورگر مانند اینترنت اکسپلورر یا کروم می باشد. 
 این مرورگر فایل را خوانده و نوشته درون آن را به یک فرم قابل نمایش ترجمه می کند. برای نوشتن HTMLباید از تگ ها بصورت درست استفاده شود.  شما می توانید از text-editor های ساده مانند Notepad یا editor های پیشرفته تر برای نوشتن HTML استفاده کنید.  

تگ ها چه کار انجام می دهند؟

 

html چیست


تگ ها چیزهایی هستند که نوشته معمولی را از کد HTML جدا می کنند. شما می توانید آنها را با نوشته هایی که درون <> هستند بشناسید. آنها با گفتن به مرورگر که چه چیزی را روی صفحه بسازد، اجازه ساختن تصویر، جدول و ... را می دهند. تگ های متفاوت کارهای متفاوتی انجام می دهند. 
 هنگامی که صفحه را توسط یک مرورگر می بینید خود تگها نمایش داده نمی شوند، ولی اثر آنها نمایش داده می شود.  ساده ترین تگ ها کاری بیشتر از قالب بندی نوشته انجام نمی دهند، مانند:

<b>این کلمات برجسته نشان داده می شوند</b>, ولی اینها نه.
در مثال بالا تگ <b> دور نوشته قرار داده شدو اثر آن اینست که نوشته درون تگ هنگامی که با یک مرورگر دیده می شود، برجسته نمایش داده می شود.

 



:: برچسب‌ها: htmlچیست، اچ تی ام ال ،کد html،htmlچگونه کار می کند، HyperText Markup Language ،زبان کامپیوتر، سازمان W3C، تگ ،tag،فرمت html ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

تاثیر گوگل پلاس بر سئو سایت



همانطور که می دانید گوگل پلاس در دسترس مدیران وب سایت و صاحبان سایت و ناشران برای در نظر گرفتن محتوای سایت ها در موتور جستجو و انجام بسیاری از کارهای دیگر می باشد. چرا که نه؟ گوگل 1+ بر روی میزان دیده شدن سایت شما در جستجو ها موثر می باشد و به دلیل تغییرات مداوم الگوریتم های گوگل (قوانین سئو

)، هر چیزی در این مورد برای اکثر موارد طراحی سایت خوشایند می باشد. 

 

آیا در وب سایت خود از دکمه Google +1 استفاده کرده اید؟ 


1.دکمهء گوگل پلاس بر روی رنکینگ تاثیرگذار می باشد. در اینجا نقل قول دقیق گوگل "دیوید بایوت" در زمانی که برای اولین بار قابلیتهای 1+ را اعلام کرد این بود : "باید به عنوان یکی از سیگنال های جدید به گوگل پلاس نگاه کنیم که برای تعیین میزان ارتباط صفحات با موضوع سایت و رتبه بندی استفاده می شود. 1+ به عنوان سیگنال جدید مطرح می باشد و باید شروع به یادگیری کرده تا چگونگی تاثیر آن بر رنکینگ را بیاموزیم" 

2. هنگام جستجوی یک کاربر در حالی که به حساب کاربری خود وارد شده است، جزئیات و مشروح نتایج جستجو ممکن است توسط نام کانکشن 1+ برای شما آشکار شود. هنگامی که هیچ یک از کاربران متصل شده 1+ نداشته باشند، تعداد صفحات دریافت شده توسط 1+ نمایش داده می شود. 

3. گوگل می گوید که ناشران می توانند ترافیک بیشتر و با کیفیت بهتری از طرف گوگل داشته باشند که دارای بازدیدکنندگان بالقوه ای بوده که توسط دوستان خود توصیه شده اند.

4. گوگل دکمهء 1+ را با نام "دکمهء مختصر نویسی برای..." نام گزاری کرده که بسیار مناسب و با مزه است تا شما آن را بررسی نمایید. 

5. هنگامی که کاربر بر روی دکمه کلیک می کند، یک لینک برای اتصال به مطالب در زیر Tab 1+ در پروفایل گوگل کاربر ظاهر می شود. 

6. گوگل هنگامی پیشنهاد کلیک بر روی دکمه 1+ را می دهد که شما مطلبی را like کرده و یا موافق آن برای پیشنهاد کردن به دیگران هستید. 

7.این  دکمه مانند Google Buzz نیست، هر چند شباهت هایی وجود دارد و هر دوی آنها در پروفایل گوگل شما با tab های متفاوت می باشد اما 1+ اجازه اظهار نظر (کامنت) به شما نمی دهد. (حداقل هنوز این گزینه را ندارد و البته جای تعجب ندارد که قابلیت های Buzz سرانجام شبیه به 1+ شود) 

8. گوگل پلاس به طور پیش فرض عمومیت پیدا کرده است. google ممکن است در تمامی مکان هایی که نیاز به Signed in کاربر می باشد آن را تعبیه نماید. با این حال کاربران نمی توانند به صورت علنی آن را انتخاب و در پروفایل خود به نمایش بگذارد.  

گوگل پلاس چه تاثیری بر سئو و رتبه وب سایت دارد


9.این  دکمه در اندازه ها و سبک های مختلف وجود دارد که می توانید در وب سایت خود تعبیه و از آن استفاده نمایید. 
10. نکته دیگری که باید دربارهء گوگل 1+ بدانید هنگامی که کاربر بر روی دکمه 1+ کلیک می کند به آدرس وب سایتی که در آن صفحه است ارجاع می شود. 

11. با این حال دکمه های متعددی را می توان در یک صفحه که دارای 1+ ها با URL های مختلف می باشد، تعبیه کرد. (مربوط به مطالب بالا) 

12. هنگامی که گوگل استفاده از دکمه 1+ را به شما پیشنهاد می کند، شما فکر می کنید که قرار دادن آن بر روی مطالب و محتوای سایت نزدیک به عنوان صفحه شما تاثیر گذار می باشد، گوگل می گوید این کار در صورتی تاثیر گذار است که در پایان مقاله همانند شروع قرار بگیرد. 

13. گوگل می گوید با قرار دادن تگ script در پایین هر سند، درست قبل از تگ Body ممکن است باعث بهبود سرعت بارگزاری صفحات شود. (یکی دیگر از عوامل حساب کاربری در گوگل از نظر رتبه بندی) 

14. اگر از 1+ به عنوان یک URL خصوصی استفاده می کنید، این گزینه با توجه به گفته های گوگل برای شما کار نخواهد کرد. 

15. برای استفاده از این کلید و کار کردن با 1+ باید به حساب کاربری خود در گوگل وارد شوید. 

16. در حالی که هر کسی می تواند مجموعه ای از حاشیه نویسی را مشاهده نماید، کاربرانی که وارد حساب کاربری خود می شوند همچنین می توانند حاشیه نویسی های مشخص و تنظیم شدهء افراد را در Gmail-Google talk-chat list-my contact group و همچنین Google reader و buzz ببینند. 

17. گوگل به استراتژی canonicalization برای اطمینان از کاربرد 1+ در حد ممکن نمایش بر روی صفحهء نتایج جستجوی گوگل امتیاز می دهد.  

تاثیر گوگل + بر روی سئو سایت



18. دکمه گوگل 1+ با 44 زبان مختلف پشتیبانی شده و کار می کند. (هرچند در حال حاضر حاشیه نویسی فقط به زبان انگلیسی در صفحهء نتایج جستجو ظاهر می شود) 

19. گوگل پلاس به زودی در android market-Blogger blog- product search و یوتیوب علاوه بر وب سایت های دیگر اضافه شده و ظاهر خواهد شد. 

20. بسیاری از وب سایت ها در حال حاضر به جای Google buzz در محتوای صفحات خود این دکمه را جایگزین کرده اند. 

21. اگر دارای blogger blog هستید، میتوانید Tab 1+ را به این صورت اضافه نمایید. به قسمت تنظیمات و طراحی صفحه در داشبورد رفته و محل نوشته های "blog post" را پیدا کرده و بر روی گزینه های edit کلیک کرده و گزینهء show share buttons رفته و باید گزینهء 1+ را پیدا کنید.

22. دکمهء 1+ در صفحات نمایش یوتیوب در زیر گزینهء share قابل مشاهده می باشد. در نظر بگیرید که چقدر ارزش یوتیوب در حال حاضر می تواند برای سئو موثر باشد و پس از آن پیامد های جستجوی دکمه 1+ را باید در نظر قرار بدهید.

23. هنگامی که به حساب کاربری گوگل خود وارد می شوید، گوگل از طریق مخاطبین شما در نتایج جستجوی یوتیوب، به شما حاشیه نویسی های 1+ را نشان خواهد داد. 

24. گوگل می گوید که اضافه کردن دکمه های 1+ در صفحات وب سایت به برجسته تر شدن تبلیغات شما در گوگل کمک می کند. با دادن شانس بیشتر به بازدیدکنندگانتان از طریق 1+ در صفحات وب سایت تان، تبلیغات در صفحهء نتایج جستجو و جستجو های طبیعی همراه با حاشیه نویسی 1+ اغلب بیشتر دیده می شود. 
 این امر موجب هدایت بیشتر و بهتر ترافیک به وب سایت شما خواهد شد.

25. دکمه 1+ گوگل در کنار تیتر عنوان در آگهی های صفحهء نتایج جستجو دیده می شود. حاشیه سازی تنظیم و شخصی شده نیز در زیر URL نمایش داده می شود.

26. ناشران می توانند اطلاعات به روز رسانی شده مربوط به دکمه 1+ را با پیوستن به این گروه گوگل دریافت نمایند.

27. گوگل ممکن است توسط ربات ها صفحات را از طریق دکمه 1+ و در پاسخ به تاثیرات و یا کلیک بر روی 1+، جستجو و بررسی نماید و عنوان صفحه و دیگر مطالب را ذخیره نماید.

28. گوگل سیاستهای سختگیرانه ای برای صاحبان وب سایت ها و ناشرانی دارد که تمایل به استفاده از دکمه 1+ دارند، در نظر گرفته است. ناشران نباید هیچ گونه اطلاعات فروش مربوط به کاربران در مورد استفاده از 1+ را به دیگران انتقال دهند. 
 برای اجتناب از هرگونه شک و تردید باید بدانید که این ممنوعیت ها شامل هرگونه استفاده از پیکسل ها، کوکی ها و یا روشهای شناسایی کاربران توسط کلیک بر روی دکمه 1+... نمی توانید اطلاعات مربوط به آنها را فاش و یا فروخته و یا با دیگر احزاب به اشتراک بگذارید 

29. بسیاری محدودیت های دیگر نیز برای ناشران و صاحبان وب سایت وجود دارد ��ه شامل عدم تلاش برا�� شناسایی و آشکارسازی هویت کاربران که از 1+ در گوگل استفاده می کنند و یا به اشتراک گذاری اطلاعات هویتی آنها با دیگر صاحبان وب سایت می باشد.

30. ناشران و صاحبان وب نمی توانند در گوگل 1+ تغییر و یا ابهامی ایجاد نمایند. همچنین از 1+ نمی توانند در محتوا و مطالب تبلیغاتی کمک بگیرند؛ مانند قرار دادن Tab 1+ در مجاورت یک آگهی، مگراینکه مجوز انجام چنین کاری را از طریق گوگل داشته باشند. ناشران و صاحبان وب نمی توانند کاربران را به منظور گمراه کردن کاربران به جهت کلیک بر روی 1+ هدایت کنند. آنها نباید به ازای کلیک کردن بر روی 1+، جایزه، پول و یا معادل پولی برای آن در نظر بگیرند.

31. گوگل 1+ هنوز در نتایج جستجو در گوشی های موبایل در دسترس و قابل مشاهده نمی باشد. هرچند هنوز هم ممکن است که کاربران در صفحات وب سایت شما قادر به مشاهده 1+ باشند.

32. با توجه به موتور جستجو و تجزیه و تحلیل های دکمه 1+ برای نمایش دادن اطلاعات به صاحبان وب در زمینهء محل جغرافیایی، آمار جمعیتی، محتوا و تاثیرات جستجو انجام می شود. ظاهراً گوگل در حال همکاری با شرکایی است که گزارشات دقیق تر و اطلاعات مطمئن تری برای ارائه، آن هم قبل از ارائه اطلاعات در مقیاس گسترده می باشد. 

در صورت تمایل برای دریافت کد برای قرار دادن کلید 1+ گوگل در وب سایت تان بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
http://www.google.com/webmasters/+1/button/
منبع :http://www. webexpress.ir

 



:: برچسب‌ها: گوگل پلاس،+google ،تاثیر گوگل پلاس بر سئو ،تاثیر گوگل + بر روی رنکینگ ،google ، رتبه سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
سوشیال مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست



سوشیال مارکتینگ ابزاریست برای بدست آوردن ترافیک و توجه به طراحی وب سایت شما. برنامه های سوشیال مارکتینگ بیشتر بر ایجاد محتوا استوار است که باید به اشتراک گذاشته شود. هرچه میزان ترافیک و اشتراک گذاری بالاتر برود میزان اعتبار کسب و کار شما بالاتر خواهد رفت. این سبک بازاریابی به نوعی بازاریابی دهان به دهان با استفاده از اینترنت و ابزارهای آن است. بدلیل اینکه این ابزارها به راحتی در دسترس همگان است، تکرار و پرورش نام تجاری کسب و کار شما که یکی از اصول بازاریابی است را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر اینکه این سبک، ارزان قیمت است به تشکیل کمپین های بازاریابی کسب و کار شما کمک می کند و افراد ناآگاهانه به تبلیغ رایگان تجارت شما می پردازند و آن را گسترش می دهند.
البته این را نیز در نظر داشته باشید که یکی از معیارهای رنک شما در موتورهای جستجو شبکه های اجتماعی و تعداد اشتراک گذاری و لایک های آنان به کسب و کارتان می باشد.
از طریق شبکه های اجتماعی مشتریان با شما تعامل نزدیک دارند و شما را در کنار خود احساس خواهند کرد. 

بهترین شبکه های اجتماعی برای تجارت کدام شبکه ها است؟

۱ . فیسبوک
۲ . گوگل پلاس
۳ . توییتر
۴ . Pinterest
5 . Instagram 


فیسبوک 


بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی دنیا
مجموعاً حدود ۱.۲۸ میلیارد یوزر و حدود ۱.۲۳ میلیارد یوزر فعال در ماه
روزانه حداقل ۷۵۷ میلیون نفر فیس بوک را چک میکنند و در آن فعالیت انجام می دهند!
تعداد یوزرهای فعال آسیایی فیس بوک (مقیم آسیا) در ماه حدود ۳۹۰ میلیون نفر است! (فیس بوک در چین مسدود است با این وجود حدود ۸۱ میلیون یوزر چینی هم دارد!)
۳۴% یوزرهای فیس بوک بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.
۴۵% یوزر های ۶۵ سال به بالای اینترنت، از فیس بوک هم استفاده میکنند!
بریتانیا بیشترین درصد یوزر فیس بوک نسبت به جمعیتش را دارد؛ حدود ۵۶.۴۸% و بعد خود آمریکا هست با حدود ۵۶.۴۵%.
۸۹% کاربران اینترنت در خاور میانه، از فیس بوک استفاده میکنند.
به طور میانگین روزانه حدود ۱۵۰۰ پست در تایم لاین هر یوزر فیس بوک، نمایش داده میشود.
روزانه حدود ۲۲ میلیارد بار، دکمه های لایک و شیر فیس بوک در سایتهایی که حدود ۷.۵ میلیون مورد هستند، نمایش داده می شود!
سهم شما از ۴.۵ میلیارد لایکی که روزانه در فیس بوک زده می شود، چقدر است؟
فیس بوک به عنوان پایگاهی از عکسهای شما: روزانه حدود ۳۵۰ میلیون عکس در فیس بوک آپلود میشود…!
و بطور میانگین روزانه حدود ۱۰ میلیارد پیام در فیس بوک رد و بدل میشود! فکر کنید که فقط یک پیام خود را بتوانید دست به دست بچرخانید و آن وقت بدون شک باید به فکر ارتقاء سرور خود باشید! 

انواع شبکه های اجتماعی برای بازاریابی

 

گوگل پلاس


در مورد دو غول شبکه های اجتماعی دنیا هم داستان به همین شکل است، گوگل پلتفرمی بیشتر تجاری برای ارتباط بین بیزینسها و افراد متخصص و مشتریان ایجاد کرده است و فیس بوک محیطی است برای ارتباطات نزدیک تر و صمیمی تر و دوستانه تر.
تا سال ۲۰۱۳ یعنی دومین سال راه اندازی، گوگل پلاس حدود ۱۳۵ میلیون یوزر را جذب خود کرده بود و آمارهای سال ۲۰۱۴ حاکی از حضور ۱ میلیارد یوزر در گوگل پلاس هست!!!
گوگل پلاس ماهیانه ۳۰۰ میلیون یوزر اکتیو دارد!
و البته ماهیانه ۲۰ میلیون یوزر موبایل دارد که فقط با موبایل چک میکنند سایت را!
به طور میانگین خریدهایی که از مبدأ گوگل پلاس انجام شده، حدود ۴۰$ ارزش داشته است.
گوگل پلاس بدون شک به اندازه فیس بوک کاربر ندارد که هر روز اکتیو باشند و باز به اندازه فیس بوک فعالیت هم ندارند اما در هر صورت، به عنوان شبکه اجتماعی آینده، باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم و تا میتوانیم برای پیج گوگل پلاس بیزینس خود طرفدار و follower جمع کنیم.


توییتر


 اولین و بزرگترین شبکه میکروبلاگینگ دنیا.
دارای حدود یک میلیارد یوزر
ماهیانه حدود ۲۵۵ میلیون نفر از توییتر استفاده میکنند.
به طور متوسط، هر یوزر توییتر حدود ۲۰۸ دنبال کننده (follower) دارد.
۴۶% یوزرهای توییتر حداقل روزی یک بار به این سایت سر میزنند.
۴۵% یوزرهای توییتر بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.
جالب اینجاست که عربستان بیشترین تعداد یوزرهای فعال در توییتر را دارد!
در ماه حدود ۱۱۷ میلیون یوزر توییتر، توییت ارسال میکنند.
درآمد توییتر در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴: ۲۵۰ میلیون دلار
 

Pinterest 


 شبکه اجتماعی محبوب و عکس محور.
آمارها نشان میدهد حدود ۷۰ میلیون عضو دارد.
۹۴% فعالیتها در این شبکه اجتماعی توسط خانمها انجام میشود.
۸۴% خانمهایی که به عضویت پینترست در می آیند، در این شبکه فعال باقی می مانند.
۸۵% یوزرهای پینترست را خانمها نشکیل میدهند… .
۴۹% یوزرهای پینترست از این سایت استفاده میکنند تا نیازی به ورق زدن کاتالوگها نداشته باشند.
و جالب اینجاست ۳۰% یوزرهایش آن را به مشاهده تلویزیون هم ترجیح میدهند!
محبوبترین مقصد یوزرهای پینترست که با کلیک روی پین ها وارد آن میشوند، بلاگ ها هستند.
همانطور که مشاهده میفرمایید با آمارهای فوق، ایده های زیادی در سر ایجاد میشود برای جذب ترافیک از این شبکه اجتماعی باز اما بیشتر زنانه! 

Instagram 


یک شبکه اجتماعی عکس محور دیگر. اوایل فقط یک اپلیکیشن برای آندروید بود و به سرعت خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب معرفی کرد!
دارای حدود ۲۰۰ میلیون یوزر.
چیزی حدود ۷۵ میلیون یوزر در روز از این سرویس استفاده میکنند!
بخش زیادی از یوزرهای این شبکه اجتماعی، افراد ۱۶ تا ۱۹ سال هستند؛ چیزی حدود ۲۳%.
۲۲% یوزرهای اینترنت در خاورمیانه هم کاربر اینستاگرام هستند.
و باز هم عربستان بیشترین تعداد یوزر در اینستاگرام را به خود اختصاص داده است.
و البته فراموش نکنیم که پشت اینستاگرام همین فیس بوک عظیم هست و این یعنی پایداری در رشد… .
 

روش های جذب کاربر در سوشیال مدیا و سوشیال مارکتینگ چیست

روش های جذب کاربر در سوشیال مدیا و سوشیال مارکتینگ چیست؟


 برای کاربران صفحه خود سوال هایی مطرح کنید که باعث تفکر آنها شود ،البته باید توجه داشته باشید که سوال هایی که در نظر دارید خیلی عمیق نباشد، بطوریکه طرفداران احساس کنند که جواب دادن به سوال شما بسیار سخت است. این یک تکنیک ساده در بازاریابی اینترنتی است، فقط کافیست سوال خود را بپرسید و منتظر پاسخ باشید. با استفاده از این تکنیک می توانید کاربران را به فعالیت، کامنت گذاشت�� و لایک کردن تحریک کنید.
سعی کنید مطالبی که برای کاربران خود پست می کنید حاوی اطلاعات مفیدی باشد شما می توانید این کار را از طریق مقاله های جالب و یا ویدئو های جذاب انجام دهید. اگر شما محتوای تازه و مرتبط را در صفحه خود قرار دهید، مطمئنا کاربران برای دیدن مطالب و پست های جالب تر به صفحه شما باز می گردند.
معمولا آدرس وب سایت خود را در قسمتی از عکس بنویسید
با معرفی وب سایت خود، به کاربران این پیغام را می رسانید که دقیقاً فعالیت های شما در چه زمینه ای است و این به انتقال بیشتر و بهتر اطلاعات به کاربران کمک می کند تا بتوانند کسب و کار شما را بهتر بشناسند.
پست کردن محتوای مناسب در زمان مناسب
زمان پست گذاری یکی از عامل های بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی است. باید بدانید که چه ساعاتی از روز و چه روزهایی در هفته، کاربران دوست دارند با چه نوع محتوایی مواجه شوند و از چه مطالبی استفاده کنند.
بله، همین نکات ریز در بازاریابی اینترنتی است که می تواند کسب و کار شما را رونق ببخشد و شما را به سمت موفقیت سوق دهد.
به عنوان مثال پس از ساعت ناهار، اکثر افراد به دنبال پست های سرگرم کننده و خنده دار هستند تا ��اعاتی را به استراحت بپردازند و از مشغله های کاری به دور باشند. به عنوان مثال اگر در این ساعات، مقاله ای بگذارید حتی اگر بسیار مفید باشد مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. زیرا در آن بازه زمانی کاربران نیازمند استراحت و سرگرمی هستند و جذب مقاله های علمی شما نمی شوند.


:: برچسب‌ها: سوشیال مارکتینگ چیست ،social marketing ، سوشیال مدیا ، social media ،شبکه های اجتماعی ،موتور های جستجو ،اشتراک گذاری ، لایک ،like ، رنکینگ ، ranking ،فیسبوک ، توییتر ، گوگل پلاس ، اینستاگرام ، facebo ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

در این مقاله ما قصد داریم اهمیت تولید محتوا و روش های آن را در طراحی سایت توضیح دهیم. تا مخاطبان ، مشتاقانه تر خواننده و دنبال کننده مطالب و محتوای وب سایت شما باشند.

اگر قصد دارید کسب و کار آنلاین راه بیندازید و یا کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین کنید، باید بدانید که چطور آنلاین بنویسید. عبارت "محتوا، پادشاه است" در طراحی وب سایت را اکثر افراد شنیده اند و ممکن است امروز کمی کلیشه ای به نظر بیاید، اما اهمیت کیفیت محتوای یک سایت، هنوز به قوت گذشته باقی است و این عبارت همانند گذشته که برای توصیف اهمیت محتوای سایت به کار برده می شد، معنا و مفهوم دارد.

 

محتوا پادشاه است

 

اهمیت محتوای با کیفیت در طراحی وب سایت

محتوای با کیفیت، عامل کلیدی در طراحی سایت برای ایجاد تعامل و برقرای ارتباط با بازدیدکنندگان سایت است. همین ایجاد تعامل ذره ذره به انجام عملیات های مهم تر، مثل انجام خرید و ... منتهی می شود و کاربران را به اقدام فرا می خواند. در زیر به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند برایمحتوای سایت خود، استراتژی بچینید و محتوای مناسب ایجاد کنید.

تحقیق در مورد مطالب مرتبط با زمینه کاری

با وب سایت هایی که محتوای مرتبط با زمینه کاری شما منتشر می کنند، ارتباط داشته باشید. از آخرین اخبار و چالش های مرتبط با زمینه فعالیت خود مطلع باشید. مطالعه زیاد شما را وادار می کند تا سوال بپرسید، ایده های خود را بررسی کرده، آن ها را گسترش دهید، جالب ترین آن ها را برگزینید و در سایت خود قرار دهید. 

 

مطالب مربوط به زمینه کاری

 

مخاطبان هدف خود را بشناسید

شما به خوبی آگاه هستید که چطور باید با یک کودک 5 ساله یا بهترین دوست خود و یا یک مدیر عالی رتبه، به شکل متفاوت سخن بگویید. در واقع شما می دانید که چطور سخنان خود را با مخاطبانتان تطبیق دهید تا برای آن ها قابل فهم و درک باشد. این نکته در ایجاد محتوا هم صادق است.

به عبارت کلی باید درک عمیقی از خواسته های بازار هدف خود داشته باشید. طراحی سایت فقط طراحی گرافیکی را شامل نمی شود. بلکه طراحی سایر المان های سایت هم جزو نکات بسیار مهم طراحی سایت است.

 پس باید بدانید که آن ها مایلند چه مطالبی را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را بر روی آن نوع مطالب بگذارید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید. سعی کنید محتوای پیچیده ایجاد نکنید.

 محتوای شما، کاملاً بستگی به خواسته های بازار هدفتان دارد.

 

مخاطبان هدف مناسب

 

هدف گیری برای اقدام

- ممکن است محتوای شما جذاب و مفید باشد، اما نتیجه ای که مد نظر دارید را دریافت نکنید. چرا؟

زیرا محتوای سایت شما خوانندگان و بازدید��نندگان سایت را تشویق به انجام عمل نمی کند و آن ها را برای اقدام فرا نمی خواند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که خوانندگان را برای اقدامی خاص فراخواند و آن ها را به ایجاد تعامل با سایت تشویق کند. انجام کارهایی مثل ثبت نام در قسمت ارسال اخبار جدید به ایمیل، خرید محصول، شرکت در رویدادهای شما و یا Follow کردن صفحه فیسبوک.

نکته دیگر: از جملات مجهول استفاده نکنید. " زندگی شما با محصولات ما بهتر می شود"

به جای جمله بالا از این جلمه استفاده کنید: "محصولات ما زندگی شما را بهتر می کند"

یا حتی عبارتی بهتر، مستقیم و قاطعانه که کاربران را به اقدام تشویق می کند:

"زندگی خود را با محصولات ما بهتر کنید"

 

محتوای مختصر و مفید بنویسید

اگر می خواهید محتوای آنلاین بنویسید، با دقت و واضح این کار را انجام دهید. از بکارگیری متون طولانی و جملات اضافی بپرهیزید و حد امکان، محتوای سایت را مختصر و مفید ایجاد کنید تا از طریق کمترین کلمات، بیشترین پیغام و اطلاعات را منتقل کنید.

کاربران متن های کوتاه تر را راحت تر می خوانند و اگر با لغات مناسب و پیام های مرتبط به شکل درست پر شده باشد، بهترین تاثیر را نسبت به متن های طولانی با توضیحات فراوان دارد.



:: برچسب‌ها: تولید محتوا،محتوای سایت ،محتوای با کیفیت و مرتبط ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

در دسترس بودن یک وب سایت به این معنی است که اطلاعات موجود در آن، برای طیف گسترده ای از کاربرانی که از تکنولوژی های مختلفی استفاده می کنند، قابل مشاهده و قابل استفاده باشد.
اما آیا به نظر شما اگر فقط طراحی سایت از نظر ظاهری جذاب باشد می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند؟
 مطمئناً سایتی که کاربران نتوانند از آن به خوبی استفاده کنند و کارایی مناسبی نداشته باشد و بر آنها تأثیر منفی داشته باشد، نمی تواند باعث بازگشت بازدیدکنندگان به سایت شود. 

چه نکاتی را برای بهتر بودن دسترسی در طراحی یک وب سایت باید رعایت کنیم؟

1. در طراحی سایت لینک ها را به صورت آشکار و مشخص قرار دهید تا به راحتی دیده شوند.

برای این کار می توانید از ابزار های ویرایشی در متن مانند استفاده از آندرلاین(زیرخط دار کردن کلمات)، بلد (Bold) کردن آنها و .. استفاده کنید. این کار باعث می شود لینک شما در متن مشخص و واضح باشد تا کاربران به راحتی بر روی آن کلیک کنند.

 

2. لایه های سایت را طوری طراحی کنید که مسیر یابی و دسترسی به تمام نقاط آن آسان باشد و کاربران بتوانند اطلاعات را به راحتی پیدا کنند.

در طراحی صفحات وب خود، برگه های مسیر یابی (Navigation Tabs) را به حداقل برسانید و اطلاعات را با تعداد کمی کلیک نسبت به صفحه اصلی سایت قرار دهید.

 

3. محتوای سایت خود را با فرمت های مختلف قرار دهید.

همه افراد مایل به دیدن یک ویدئوی 10 دقیقه ای و مایل به خواندن متن های بلند نیستند. به کاربران این اجازه را بدهید تا خودشان نحوه تعامل با محتوای سایت شما را انتخاب کنند.

 

4. یکی از نکات مهم در طراحی سایت عکس هایی است که در سایت خود قرار می دهید.

حتما تصاویر را تگ گذاری کنید. اگر تصاویر موجود در وب سایت شما به صورت مناسب بارگذاری نشوند، کاربران فرض را بر این می گذارند که وب سایت شما دارای مشکلات متعدد است و در واقع خراب است. در تصاویر خود از alt tag ها استفاده کنید تا اگر تصویری به هر دلیل به درستی بارگذاری نشد، کاربران بتوانند از جزییات عکس مطلع شوند و متوجه شوند که چه عکسی و در چه موردی است.

 

در تصاویر وب سایت AltTag اهمیت داشتن

 

5. سرعت بارگذاری وب سايت خود را آزمايش کنید.

برای این کار می توانید از سرویس گوگل https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights استفاده کنید. این سرویس پس از تحلیل و بررسی URL سایت شما، پیشنهاد هایی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت به شما ارائه می دهد. سرعت در طراحی سایت یکی از مؤلفه های موتورهای جستجو برای افزایش رنکینگ سایت می باشد.

 

6. فایل های درون سایت را فشرده کنید زیرا که فایل های پر حجم سرعت سایت را پایین می آورند و باعث از دست دادن بازدیدکنندگان می شود.

این چند نکته ساده به شما کمک می کند تا طراحی سایت خود را بهبود بخشید و نظر بازدیدکنندگان را به آن جلب کنید.



:: برچسب‌ها: دسترسی به صفحات وب سایت،دسترسی سریع وب سایت،لینک ،navigation tabs،محتوای سایت،alt tag،سرعت بارگذاری وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1393 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 40 41 42 43 44 ... 45 صفحه بعد