همه چیز در باره انواع دستگاه چاپ بنر و هد چاپ بنر
نوشته شده توسط : پویا عماد
مدل هاي معروف دستگاه چاپ بنر و فلکس موجود در ايران :WITCOLOR - JET-I - DGI - MUTOH و حدود بیست برند متفرقه چيني !! و اخيرا تركيه اي که فاقد هر گونه پشتیبانی میباشد.
چون اين نوع دستگاهها در ايران بسيار رايج هستند و عمده كاربران راجع به همين سوال دارند در اين مورد توضيح بيشتري مي دهم.چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ
اين دستگاهها بر اساس نوع هد دسته بندي مي شوند.
چهار كارخانه براي اين دستگاهها هد مي سازند XAAR (که قدیمی ترین و با صرفه ترین است) SPECTRA ،KONICA و  SEIKO
الف- هد هاي اسپكترا:
هد هاي اسپكترا نقاط بسيار ريزي را به دست مي دهند و كيفيت و عمر طولاني دارند ولي قيمت بالايي دارند و جوهر بايد در اين هد ها با استفاده از فشار منفي در هواي پشت جوهر بصورت معلق و تقريبا در حالت بي وزني باشد . اين مورد باعث شده است تا فقط در دستگاههاي گرانقيمت با كيفيت ساخت بالا( HIGHEND ) مثل WIT-COLOR و JETI ساخت كانادا و MUTOH ساخت ژاپن اين هد ها عملكرد خوبي داشته باشند و در دستگاههاي ارزان چيني ها عموما عمكرد خوبي نداشته اند. البته در تبليغات شركتهاي متفرقه چيني اعلام ميكنند كه محصول ما بهترين است ولي در عمل ارزش خريد ندارد.
در سري هاي مرغوب MUTOH برند خوبي است ولي شما اگر اتومبيل بنز هم بخريد اين اتومبيل اگر پشتيباني تعميراتي نداشته باشد به هيچ درد نمي خورد.  و اين براي يك سرمايه گذاري يعني ريختن پول در جوي آب .
قیمت چاپ ،  ، چاپ ،  
 اما دستگاه گرانقيمت ديگر JETI است كه  تمامي دارندگاه راضي هستندو تابحال كسي را نديده ام كه يك JETI خريده باشد و دستگاه بعدي اش چيز ديگري باز هم بجز JETI باشد. ولي خوب سرمايه بالايي طلب مي كند. البته جدیدا در بین دارندگان این نوع دستگاه نیز دیده می شود که به سمت فروش دستگاه هایشان رو آورده اند.آن هم به خاطر هزینه های بسیار بالای نگهداری و تعمیرات آنها است.
پس با این تفاصیل بهترین دستگاه دستگاه با قیمت مناسب و دارای خدمات و پشتیبانی مناسب میباشد که بهترین نمونه آن دستگاههای WITCOLOR  میباشند که شرکت فرارنگ به عنوان نماینده انحصاری آن بیش از 10 سال سابقه فعالیت دارد .
ب - هد هاي XAAR
1- هد هاي XAAR پيكسل درشت (300 DPI)
معروفترين اين هد ها - هد هاي XAAR 128 است اين هد ها عمر كوتاه حدود يك ساله و قيمت ارزان حدود 290 دلار دارند و جزو بي دردسر ترين هد هاي موجود مي باشند .  عمده محصولات قدیمی تر كره اي و چيني از اين هد استفاده مي كنند .
  تنها اشكال عمده موجود درشت بودن پيكسل هاست كه براي نماي نزديك جالب نيستند. ولی برای چاپ فلکس جزو بهترین گزینه ها مطرح هستند و فلکس های مطلوب و مناسبی را ارائه می دهند.
2- هد هاي XAAR پيكسل ريز (600 DPI )
دستگاههاي زيادي هم با اين هد موجود است و به دليل ريز بودن پيكسل ها و تکنولوژی بالا مشكل گرفتگي هد در اين دستگاهها بسیار کم است و عليرغم تلاش ها ی هدهای تازه وارد نظیر کونیکا و سیکو هنوز به نتيجه مطلوب در هد زار نرسيده اند. و با توجه به هدها جدید موجود در بازار هنوز استقبال زیادی از این هدها صورت می گیرد ...
3- هد هاي 382 XAAR پيكسل ريز (720 DPI )
ورود این هد به بازار ایران و باعث تحول این بازار گردید.
کیفیت چاپ عالی این هد به همراه سرعت  مناسب از مزایای این هد پر قدرت می باشد. دوام و عمر بالای این هد از دیگر قابلیت های آن می باشد.
سیستم مرکب رسانی این هد با هد سیکو و هدکونیکا کاملا متفاوت است. چرا که دارای 2 ورودی یا ( یک ورودی و یک خروجی ) می باشد که پس  از نصب آن می توانید مرکب و هوای آن را تخلیه کرده و باعث شود گرفتگی نازل کمتری داشته باشید.  
کیفیت بالای این هد به همراه سرعت خوب باعت شد شب کاری در چاپخانه های چاپ فلکس و بنر تعطیل شود . 
4- هد کونیکا 512 
اگر به دنبال یک هد پر سرعت هستید کونیکا جوابگوی شما نخواهد بود چون این هد دارای سرعت به مراتب پایین تری از هدهای زار انگلیس می باشد 
 
این هد دارای 2 سری نازل 256 تایی می باشد هر ردیف کیفیتی معادل 180 دی پی آی دارد که درمجموع کیفیت 360 دی پی آی را در اختیار کاربر می گذارد. 
نمونه های 14 پیکولیتری و 42 و 35 پیکولیتری آن در بازار موجود می باشد . که نمونه 14 پیکولیتری دارای  گرفتگی بیشتری نسب به 42 می باشد ولی درای کیفیت چاپ بهتری است .دستگاههای دارای این هد معمولا فاقد خدمات خوب هستند .
نمونه 14 پیکولیتری اغلب جهت استفاده در دستگاه  های فلت بد یووی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی نمونه 35  و 42 پیکولیتری جهت چاپ فلکس و بنر و چاپ فضای باز استفاده  می شود.



:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: