نوشته شده توسط : پویا عماد

طبیعتا یکی از روشهای کسب درآمد در وبسایتها مثل بسیاری از رسانه های دیگر، آگهی های تبلیغاتی است. گسترش آگهی های تبلیغاتی در میان وبسایتهای فارسی زبان می تواند نشانه خوبی باشد برای رونق کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک. اما طبیعتا طراحی و نحوه اجرا و به نمایش گذاردن این آگهی ها نیز کاری تخصصی است و بخشی از آن در حیطه طراحی وب قرار می گیرد.

شما به عنوان مدیر یا طراح سایت حق دارید محدودیتهایی برای آگهی های تبلیغاتی بگذارید تا ساختار گرافیکی سایت به هم نریزد و موجب تشویش بصری نگردد. احتمالا شما نیز سایتهایی را دیده اید که پر از بنرها و لوگوهای تبلیغاتی چشمک زن قرمز و زردند و در میان انبوهی از این آگهی ها، محتوای اصلی سایت گم شده است. یا وبسایتهایی که با درج یک آگهی بزرگ فلش در هدر خود، فاتحه‌ی انسجام بصری سایت را خوانده اند! طبیعتا آگهی ها نباید محتوا و هویت بصری وبسایت را تحت الشعاع قرار دهد. بلکه بهتر است به جای اینکه با استفاده از مکانهای نامناسب و با جلوه های رنگی سعی کنیم تبلیغاتمان را به زور در چشم مخاطب فرو کنیم تا شاید به کلیک آن برسیم، به فکر روشهای بهتر و کارآمدتری برای تبلیغ باشیم.

نمونه ای از این ابتکارات را می توانید در تبلیغات گوگل و جی‌میل، تبلیغات هوشمند فیس بوک و... ببینید. در اینگونه روشها، سعی می شود محتوای تبلیغاتی بر اساس علاقمندیهای بازدیدکننده، به شکل کاملا محترمانه ارائه شود. مثلا من ایمیلی از دوستم درباره یک کتاب دریافت می کنم که درباره آن توضیح داده و اینکه فروش زیادی داشته. خب، حالا تصور کنید سیستم تبلیغاتی هوشمندی از طریق کلمات کلیدی به کار رفته در متن ایمیل، تبلیغ مربوط به خرید آنلاین آن کتاب را، به صورت تبلیغات متنی در کنار ایمیل نشان دهد. قطعا تاثیر پذیری این نوع تبلیغ قابل مقایسه با تبلیغ‌های چیپ و پر جنب و جوش نیست.

یادآوری می کنم بسیاری از مواقع، حفظ پرستیژ سایتمان بیشتر از مبلغی که قرار است در قبال از دست دادن ساختار بصری و گرافیکی دریافت نماییم، ارزش دارد. قطعا آگهی های تبلیغاتی محترمانه و هوشمندانه، ارزش بسیار بیشتری دارند.

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم



:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
در مقاله فوق سعی شده تا دید و اطلاعات کاملی در مورد طراحی لوگو شرکت های خودرو سازی که هریک نماد و گوهره شرکت ها می باشد در اختیارتان قرار دهیم.

ایران خودرو

اولین نشانه‌ای که در صنعت خودروسازی ایران مطرح شد آرم حک شده بر روی پیکان بود. تصویری از یک ارابه باستانی و شمایلی از یک اسب در حال حرکت که این آرم تا زمان توقف تولید پیکان همراه این خودرو بود.پس از توقف تولید پیکان و آغاز تولید خودروی سمند مسوولان ایران‌خودرو طراحی آرم جدیدی برای سمند را در معرض فراخوان عمومی گذاشتند و در نهایت طرح استاد مرتضی ممیز که یک کله اسبی زیبا بود، به عنوان زیباترین و بهترین اثر برای قرار گرفتن بر بدنه خودروی سمند برگزیده شد.طرحی که با نام خودرو کاملا همخوانی داشت.سایپا

پیدا کردن نشان جدید برای سایپا نیز به سال‌های دهه ۶۰ بازمی‌گردد در آن روزها که محصولات این خودروساز هنوز به تنوع امروزی دست نیافته بود یکی از طراحان برجسته ایران با نام ابراهیم حقیقی آرم سایپا را طراحی کرد.این آرم به‌زعم طراحش، صفاتی چون بالندگی و توسعه را القا می‌کند که تبدیل به یکی از آشناترین نشانه‌های صنعتی ایران شده است.جاگوار

در میان خودروهای انگلیسی جاگوار لوگوی برجسته‌ای دارد. آنچه از نام این خودرو بر می‌آید جاگوار نام یک پلنگ درنده است که به دنبال شکار می‌گردد.شورولت نشان شورولت که شبیه علامت جمع است به یکی از سفرهای ویلیام دورانت موسس این شرکت به پاریس بازمی‌گردد.دورانت در این سفر مجذوب طرح یکی از کاغذهای دیواری می‌شود و چند سال بعد در سال ۱۹۱۳ وی مبنای طراحی لوگو برخی از خودروهای تولیدی خود که نامشان را از لوئیس شورولت راننده مسابقات سرعت به عاریت گرفته بود قرار داد.سیتروئن

علامت رو به بالای سیتروئن این تصور را در بیننده به وجود می‌آورد که آرم سیتروئن به معنای حرکت رو به اعتلا و نزدیک شدن به مهندسی پیشرفته است؛ اما چنین نیست. آندره سیتروئن کار در صنعت موتور را با تولید چرخ دنده آغاز کرد و علامت نظامی دوتایی در واقع سمبل دنده‌های چرخ دنده است. سیزتا لوگوی سیزتا به طور آشکار گویای ملیت ایتالیایی کارخانه است. این لوگو طرحی از یک سر گرگ به نشانه افسانه یتبر است. استفاده از رنگ زرد نیز به خاطر نماد شهر مودنا در ایتالیا بوده است.بی ام و bmw

دایره بی.ام.و یک ملخ خوش فرم و در حال چرخش هواپیما است.رنگ آبی یاد آور آسمان است.شرکت موتور سازی بایرن(Bayerische Motor Werke)موتورهای هواپیماهای جنگی را می ساخت که کارخانه هایی را که اکنون در تصاحب دارند بمباران میکردند !آئودی

چهار حلقه آئودی برخلاف برخی شایعات هیچ ارتباطی به حلقه‌های المپیک ندارد، بلکه نمادی از ادغام چهار شرکت خودروسازی آلمان در سال ۱۹۳۲ است. این چهار شرکت که د.کا.و، وندرو، هورش و آئودی را در بر می‌گرفتند؛ به دلیل شرایط نامناسب بازار ناچار به ادغام در یکدیگر شدند. بعد از جنگ این اتحادیه نام خود را از زبان لاتین که در انگلیسی به معنای می‌شنوم است و از اسم موسس خود آگوسته آئودی گرفته شده حفظ کرد و تنها حلقه‌‌های نشان آن باقی ماند.فولکس واگن

شرکت فولکس واگن در سال‌های منتهی به جنگ دوم جهانی توسط فرانس ریمپیسه تاسیس شد.لوگوی اصلی که ریمیسپه در رقابتی درون سازمانی طراحی کرد و به خاطر خلاقیت در نظر گرفته شده در آن ۵۰ مارک برنده شده بود، به عنوان لوگوی این شرکت انتخاب شد.لوگوی شرکت فولکس واگن در ابتدا با چرخ دنده‌ای که نشان رسمی جبهه کارگری آلمان بود احاطه شده بود اما پس از جنگ دوم جهانی این دنده از لوگو حذف شد.فراری آرم فراری در واقع اسب بلند شده بر روی دو پا است که نشان خلبان آس ایتالیایی در جنگ اول جهانی است (ACE) در بین خلبانان به کسی اطلاق می‌شود که حداقل ۵ فروند از هواپیماهای دشمن را سرنگون کرده باشد)، فرانسیسکو باراگایتی از خلبانان آس ایتالیا بود، که والدینش شرکت فراری را ترغیب کردند تا نشان پسرشان را روی خودروهای مسابقه‌ای خود قرار دهد.مرسدس بنز

ستاره سه پر مرسدس بنز نشان تسلط آن بر زمین ,دریاو آسمان است.این نشان برای اولین بار روی دایملر ۱۹۰۹ دیده شد و ترکیبی بود برای نشان دادن تاج افتخار بنز در تاریخ ۱۹۲۶٫ نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره در تاریخ ۱۹۳۷ طراحی شده است. سه شاخه مرسدس فاقد حلقه دور آن بود، اما پس از ادغام مرسدس و بنز در دهه ۲۰ میلادی حلقه گلی به دور این نشان اضافه شد.پورشه آرم پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است. در این نشان اسب علامت مزرعه اشتاب و شاخه و خطوط مشکی و سرخ نیز بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی ووتمبرگ است.آلفارومئو

آرم شرکت آلفارومئو نیز مانند پورشه نشان محلی است. علائم این شرکت نشان رسمی شهر میلان و مربوط به جنگ‌های صلیبی می‌باشد که در آن انسانی در حال خورده شدن است.فوردآرم بیضی و ساده شرکت فورد در سال ۱۹۰۳ توسط هارولدویلز که شغل اصلی آن چاپ کارت ویزیت بود طراحی شد و در سال ۱۹۲۷ زمینه اولیه نشان شرکت به رنگ آبی تغییر کرد. فیات در دهه ۸۰ شرکت فیات نشان ابتدی خود را به نفع حروف کلمه فیات که به طور نامنظم کنار هم قرار گرفته بودند را کنار گذاشت و آرم جدید فیات توسط طراح ارشد این شرکت طراحی شد. مایو‌مایول، طراح ارشد شرکت فیات نشان جدید فیات را به صورت اتفاقی به هنگام آزمودن یکی از مدل‌های این شرکت طراحی کرد. وی به هنگام تست خودرو از برابر یکی از تابلوهای نئون تبلیغاتی فیات عبور کرد و نور این نئون که در پی زم سیاهی آسمان معوج به نظر می‌رسد؛ توجه وی را جلب کرد و به این طریق نشان چندساله فیات توسط وی طراحی شد.مازاراتی نشان مازاراتی نیز مانند آلفارومئو و پورشه سمبل یک شهر است. مازاراتی سمبل شهر بولینا است و این خودرو برای اولین بار در آن شهر تولید شد؛ و به همین منظور نشان این شهر برای این شرکت خودروسازی طراحی شد.مزدا

نشان مزدا توسط ری‌یوشیمارا که یک شرکت مشهور در زمینه تصویری‌سازی است تکامل یافته حرف «V» در نظر گرفته شد. این نشان نمایانگر بال‌های باز شده می‌باشد که در فرهنگ ژاپن به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است.میتسوبیشی

آرم میتسوبیشی برگرفته از سه قطعه الماس لوزی شکل است که در یک نقطه تلاقی پیدا کرده‌اند. میتسوبیشی با این آرم می‌خواهد به مشتریانش بفهماند که خودروی زیر دستشان مثل یک الماس با ارزش است.رو ور

روورها گروهی راهزن دریایی یا سرگردان در دریاها بودند. چیزی شبیه وایکینگ‌ها و از همین رو کشتی وایکینگ‌ها همیشه و به اشکال گواگون در نشان روور وجود داشته است.اشکودانشان اشکودا شبیه یک بوقلمون در حال پرواز است. حال آنکه بوقلمون‌ها پرواز نمی‌کنند، اما این نشان در واقع یک پیکان بالدار است که مفهوم کلی سرعت را به مخاطب القا می‌کند.سوبارو سوبارو اولین کارخانه ژاپنی تولیدکننده خودرو است. این نشان اشاره به گروهی شش‌تایی ستارگان خوشه پروین در صور فلکی است که در زبان ژاپنی به نام موتسورا بوشی نیز خوانده می‌شود.تویوتا نشان کنونی تویوتا شبیه یک گاوچران با یک کلاه بزرگ است. در واقع سه بیضی درون یکدیگر است که نشان‌دهنده قلب مشتری، قلب تولید و قلب پیشرفت فنی در حال گسترش و فرصت‌های بیکران است که دور دوبیضی دیگر قرار گرفته است.ولوو ولوو در زبان لاتین به معنای «من می‌گردم» است و دایره پیکان‌دار نشان قراردادی فولاد است. دایره و پیکان همچنین یادآور سپر و نیزه مریخ است که سمبل شیمیایی برای آهن نیز می‌باشد.پژو

چه رابطه ای بین پژو و تندیس آزادی وجود دارد؟ پاسخ این است که یکی از اولین خودروهای پژو به نام مدل شیر شناخته میشد که نشان محلی شهر بلفورد(محل ساخت مدل مزبور)را روی خود داشت.رنو الماس رنو اولین بار به عنوان آرم ایستاده روی درب موتور ظاهر شد و بوق خودرو در پشت آن قرار میگرفت. در سال ۱۹۲۲ قسمت مرکزی نشان برای خروج هوا بریده شد.این نشان شکل امروزی خود را از سال ۱۹۲۴ بهمراه دارد.نیساناین هم آرم ساده از شرکت ژاپنی تولید خودرو با یک حلقه و نام تجاری در وسط آن.

منبع: 
طراحی آرم ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ



:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

شاید از دیدن تیتر این نوشته تعجب کرده باشید! حتما پیش خودتان گفتید که چگونه می‌شود ندانیم سئو چیست و وبلاگ تو را این همه مدت بخوانیم؟ مهم نیست که شما تازه‌کار هستید یا چند سال است که دارید سئو را انجام می‌دهید. از شما دعوت (خواهش) می‌کنم تا این نوشته را بخوانید!

خیلی از ما روزانه با سئو و مفاهیم مربوطه‌اش سر و کله می‌زنیم. شاید اولین چیزی که با شنیدن کلمه سئو به ذهن ما می‌رسد، این است که سئو مخفف عبارت Search engine optimization است. اما واقعا یعنی چه؟ آیا باید تحت‌الفظی آن را ترجمه کنیم و انجام دهیم؟ نه.

سئو یک تکنیک و یک روش نیست! بلکه سئو یک علم است. یک تخصص است و به کسی که آن را انجام می‌دهد، سئوکار، متخصص سئو یا مشاور سئو می‌گویند.

واقعا سئو به چه معناست؟

تعریف درست‌تری از سئو

راستش اول بگذارید بگوییم که تعریف ما و خیلی‌های دیگر از سئو چیست! سئو یک تخصص است که به افزایش بازدیدکننده‌ هدفمند شما از موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند. در این فرایند، تجربه کاربری، محتوا، بک‌لینک‌ها، شبکه‌های اجتماعی و  مباحث فنی مثل سرعت و ساختار سایت دخیل هستند. بیشتر قوانین سئو توسط گوگل مشخص می‌شوند و دیگر موتورهای جست‌وجو قوانینی شبیه به گوگل دارند.

گوگل برای رتبه بندی صفحات از بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده می‌کند و این فاکتورها هرروز در حال تغییر هستند. به طوریکه الگوریتم‌های گوگل در هر سال حداقل ۵۰۰ بار توسط مختصصین بخش‌های مختلف گوگل بروز می‌شوند.

چگونه باید سئو را انجام دهیم؟

راستش سئو قبلا خیلی ساده‌تر از الان بود. قبلا هر چند سال یک آپدیت بزرگ برای الگوریتم‌های گوگل می‌آمد و چیز خاصی را تغییر نمی‌داد. اما از زمانی که آپدیت‌هایی همچون پاندا، پنگوئن و به تازگی مرغ مگس‌خوار به این الگوریتم‌ها اضافه شده‌اند داستان کمی فرق کرده. راستش چیزی عوض نشده است! قبلا هم گوگل می‌گفت که سایت شما باید محتوای خوبی داشته باشد، قبلا هم می‌گفت که نباید بک‌لینک‌های غیرطبیعی داشته باشید، اما نمی‌توانست این موارد را به درستی تشخیص دهد و خیلی کم پیش می‌آمد که یک سایت پنالتی شود. اما حالا گوگل دارد به بلوغ می‌رسد و می‌تواند بفهمد که چه محتوایی ضعیف است و چه محتوایی قوی‌تر. می‌تواند بفهمد که چه کسی بک لینک خریده است و چه کسی لینک‌هایش طبیعی است. سئو همان است، فقط دیگر گوگل گول نمی‌خورد.

سئو را باید از قبل از این که سایت شروع به فعالیت کند آغاز کرد؛ طراحی و ساختار سایت باید بر اساس قوانین تجربه کاربری باشد تا دسترسی کاربر به صفحات مختلف زجرآور نباشد! کاربر باید بتواند در کمتر از ۴ کلیک به محتوای مورد نظرش برسد و الکی در صفحات و آرشیو‌های سایت نچرخد. صفحات سایت نباید تبلیغات آزاردهنده داشته باشند. در اینجا سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا کاربران می‌توانند صفحات قدیمی سایت من را به سرعت پیدا کنند؟ آیا کاربر می‌تواند با یک نگاه بفهمد که سایت شما و آن نوشته در چه موردی است؟

در مرحله بعد باید با تولید محتوای خوب، لینک‌های خوب دریافت کنیم و به لینک‌بیلدینگ طبیعی بپردازیم. لینک‌ها هنوز بخش مهمی از سئو هستند و خواهند بود! لینک‌ها پل ارتباطی سایت‌ها هستند و اعتبار از طریق لینک‌ها بین صفحات مختلف در جریان است.

پس از تولید محتوا و لینک‌بیلدینگ باید در بازه‌های مشخص سایتتان را بررسی کنید و مطمئن شوید که سایتتان همیشه بهینه خواهد ماند و مشکلات احتمالی‌اش رفع می‌شوند.

باید آمار سایتتان را همیشه مانیتور کنید٬ بررسی داده‌های به دست آمده عملا مشخص کننده‌ جریان حرکتی شماست. اگر کارها را درست انجام داده باشید باید رشد را در آمار خود مشاهده کنید. اگر آمار شما با تمام تغییرات ثابت است و یا حتی افت در آن مشاهده می‌کنید پس کار شما دارای نقصی است و باید جلوی ضرر را بگیرید.

واقعا سئو به چه معناست؟

صبر کن! همش که گفتی کاربر؟ پس موتورهای جست‌و‌جو چی؟

این روزها قوانین گوگل به سمت معیارهای که با تجربه کاربری گره خورده حرکت می‌کنند، گوگل بر اساس قوانینش مشخص می‌کند که آیا این صفحه رضایت کاربران را در پی خواهد داشت یا خیر. پس در مرحله اول بدانید که آیا کاربر از حضور در سایت شما راضیست و طراحی سایت شما به او کمک می‌کند تا به چیزی که می‌خواهد سریع‌تر برسد؟

حالا باید ببینیم که آیا سایت شما به درستی کدنویسی شده است؟ آیا در سایتتان لینک شکسته دارید یا نه؟ آیا محتوای مرتبط و خوب دارید؟ آیا محتوایی که ایجاد کردید بهینه است و لینک‌های داخلی‌اش به کاربر کمک می‌کند تا بین صفحات به خوبی جابه‌جا شود؟ آیا متاتگ‌های صفحات به درستی تعریف شده‌اند؟

با انتشار آپدیت مرغ مگس‌خوار، گوگل درک بهتری از کلمات کلیدی پیدا کرده است. گوگل سعی می کند جملات و مفهوم آن‌ها را بفهمد. کاربران از گوگل راهنمایی می خواهند. گوگل نیز تمام سعیش بر این است که بهترین نتیجه و بهترین پاسخ را به کاربرانش بدهد. گوگل زمانی سایت شما را دوست خواهد داشت که شما هم بهترین پاسخ را به سوالات کاربرانش بدهید.

آیا فقط سئو کافیست؟

چند سال پیش بهترین کانال بازاریابی اینترنتی سئو بود؛ البته الان هم هست اما کانال‌های دیگری مثل ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و.. هم رشد خوبی داشته‌اند و نمی‌شود از آنها چشم‌پوشی کرد. جالبی داستان این است که همه کانال‌های مختلف بازاریابی آنلاین با هم در ارتباط هستند و می‌توانند به بهبود یک‌دیگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک کنند.

اگر کمی به این موضوع فکر کنیم متوجه خواهیم شد که در نهایت این فقط رنکینگ سایت نیست که حائز اهمیت است. فرض کنید سایت شما با کلمات کلیدی مورد نظر در صفحه اول نتایج جست‌وجو نمایش داده می شود و ترافیک ورودی قابل توجهی دارد اما هنگامی که به نرم افزار تحلیل و آنالیز سایت خود مراجعه می‌کنید متوجه می‌شوید که نرخ Bounce Rate سایت شما بالای هفتاد درصد است. یعنی بیش از ۷۰ درصد بازدیدکنندگان سایت شما به محض بازدید از سایت شما یا از سایت شما خارج شده‌اند یا به نتایج جستجو بازگشته‌اند. وقتی کاربر بعد از بازدید از سایت شما و بدون بازدید از صفحات سایت شما به نتایج جستجو بازگردد به آن Pogo-Sticking گفته می‌شود که می‌تواند برای موتورهای جستجو یک سیگنال منفی از جانب سایت شما باشد. چون شما نتوانستید مشکل کاربر را حل کنید و کاربر برای جستجوی بیشتر و پیدا کردن پاسخ مناسب دوباره به صفحه‌ی جستجو بازگشته است.

همیشه این را در نظر داشته باشید که گوگل در حال حاضر از الگوریتم یادگیری ماشین یا Machine Learning Algorithm استفاده می‌کند و با استفاده از آن توانسته به پیشرفت های قابل توجهی در بسیاری از فعالیت های خود دست پیدا کند. تمام قسمت‌های وب سایت شما از کدهای HTML و CSS گرفته تا فایل های جاوا اسکریپتی که استفاده می‌کنید به همراه محتوای سایت شما مانند قطعات یک پازل زیر ذره‌بین کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند و از فیلتر الگوریتم‌های پیچیده گوگل عبور می‌کنند.

واقعا سئو به چه معناست؟

هدف ما از نوشتن این پست، یادآوری مواردی بود که شاید فراموششان کرده‌ایم. شاید یادمان رفته است که نباید تعاریف را به نفع خودمان تغییر دهیم. نباید به مشتریانمان بگوییم که شما بدون خدمات ما از بین خواهید رفت! نباید به مشتریانمان بگوییم که سئو فقط بک لینک است و بدون آن شما به هیچ‌جا نخواهید رسید. بیایید برای پول گرفتن از مشتریانمان به آنها وعده‌های الکی ندهیم. بیایید واقعیت‌ها را بگوییم. چگونه می‌توانیم به طور مثال به صاحب یک سایت مربوط به لوازم آزمایشگاهی بگوییم که شما سایتتان روزانه بالای ۱۰ هزار ورودی گوگل خواهد داشت و رتبه الکسای شما به زیر ۳۰۰-۴۰۰ ایران خواهد رسید؟ آیا واقعا سرجمع جست و جوی این عبارات به ۱۰۰۰بار در روز می‌رسد که چنین وعده‌هایی می‌دهیم؟ آیا واقعا بازارهدف (آنلاین و آفلاین) این موضوع به ۱۰۰ هزار نفر در کل کشور می‌رسد؟

بیایید برای رسیدن به هدفی که داریم تلاش کنیم و در آرزوهایمان زندگی نکنیم. سئو یک علم و دانش هست و پیش نیاز استفاده از هر علمی کسب اطلاعات صحیح از ویژگی ها و اصول آن است. هرچیزی محدودیتی دارد و بیشتر از آن تلاش کردن، فقط هدر دادن وقت است. بله اینترنت هم محدود است. سایت شرکتی شما هیچ‌گاه بازدیدش به یک سایت دانلود موسیقی نخواهد رسید. چون بازار هدف شما بسیار بسیار کوچک‌تر از یک سایت موسیقی است. بیایید با دانستن این تفاوت‌ها، رضایت خودمان را از نتیجه سئو کم نکنیم

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

حتما تو تبلیغات شرکت های طراحی سایت دیدین که میگن « طراحی سایت داینامیک یا پویا » . شاید براتون سوال باشه که این سایت داینامیک اصلا چیه و چرا هزینه طراحی سایت های داینمیک بیشتره . من در این پست می خوام همه مسائل مربوط به سایت های داینمیک رو خیلی ساده و قابل فهم خدمت تون عرض کنم . توصیه میکنم حتما این مطلب رو تا آخر بخونید . فرقی نمیکنه که قصد طراحی سایت برای خودتون دارید یا نه ، در هر صورت این اطلاعات مهم هستن و هر کسی باید بدونه .

تلفظ صحیح و معنی کلمه Dynamic

متاسفانه من به ندرت دیدم کسی کلمه dynamic رو درست تلفظ کنه . یکی مگه دینامیک یکی میگه داینامیک و … . اما تلفظ صحیح کلمه dynamic در امریکا و بریتانیا اینجوریه / dɑɪˈnæm·ɪk / بخونید « داینَمیک » . متاسفانه از اونجایی که اکثر افرادی که دنبال اطلاعات درباره طراحی سایت هستن عبارت « سایت داینامیک » رو در گوگل جستجو می کنن ، من هم مجبور شدم این پست رو بر اساس این تلفظ بنویسم . اساتید عفو کنن . اغلب دانشجو ها با معنی کلمه dynamic آشنایی دارن اما من برای یادآوری خدمت تون عرض میکنم . کلمه dynamic یعنی « متحرک ، پویا » . کلمه dynamic در بسیاری از علوم استفاده میشه پس بهتره تلفظ صحیح و معنیش رو هم بدونید .

تعریف وب سایت داینمیک

وب سایت ها به لحاظ نوع مدیریت مطالب ، با دو متد متفاوت ساخته میشن .

روش اول – وب سایت های ایستا یا Static : یک وب سایت ایستا از چند صفحه html ساخته شده و همونطور که از نامش هم مشخصه مطالب این سایت ها ثابت هستن و برای تغییر اطلاعات سایت باید حتما html بلد باشید . مدیریت این سایت ها خیلی سخته و خیلی ها اصلا حوصله یادگیری این چیزا رو ندارن . بنا به مشکلاتی که سایت ایستا داره ، دیگه الان به ندرت پیش میاد کسی سایت ایستا سفارش بده .

روش دوم سایت داینامیک یا پویا Dynamic : تقریبا میشه گفت که الان همه وب سایت ها داینمیک هستن . وب سایت داینامیک یعنی محتویات سایت بر اساس زمان ، کار و … تغییر میکنه . مثلا همه سایت هایی که دارای سیستم ثبت نام هستن ، سایت هایی خبری ، سایت های آموزشی ، فروشگاه های اینترنتی و … به صورت داینامیک ساخته میشن . اکثر وب سایت های داینمیک به یک بانک اطلاعاتی وصل میشن . برای درک کامل مفهوم سایت داینامیک اول باید بدونید بانک اطلاعاتی چیه . همونطور که می دونید بانک اطلاعاتی یک سیستم منظم و اصولی برای نگهداری اطلاعاته . برای مثال برای نگهداری اطلاعات کارمندای یه شرکت می تونید یه بانک اطلاعاتی بسازید که این مشخصات رو ذخیره کنه و هر وقت که خواستین این اطلاعات رو تغییر بدین یا اینکه بر اساس مشخصات کارمندان یه سیستم آماری بسازید . مثلا از این بانک اطلاعات بخواید لیست کارمندای متاهل رو براتون نمایش بده . مفهوم بانک اطلاعاتی رو بعدا در یه پست دیگه به طور مفصل و دقیق توضیح میدم . وبسایت داینامیک با زبان برنامه نویسی انجام میشه . در وب سایت های داینمیک یه بخش مدیریت هم ساخته میشه تا کاربر بتونه خیلی راحت اطلاعات سایت رو تغییر بده . تغییر و یا اضافه وحذف کردن اطلاعات یه سایت داینامیک خیلی آسونه و حتی یه بچه ۱۰ ساله هم از پسش بر میاد .

مزایای وب سایت داینمیک

■ مدیریت سایت داینامیک خیلی آسونه و نیاز به دانش فنی نداره . شما میتونید اطلاعات سایت تون رو بدون هیچ دانش فنی ، اضافه و کم کنید یا اطلاعات ثبت شده رو تغییر بدین .

■ امکانات مدیریت اطلاعات در سایت داینامیک بسیار زیاده و شما می تونید با استفاده از بانک اطلاعاتی سایت داینامیک تون اطلاعات آماری بسیار دقیق و مهمی رو به دست بیارید .

معایب وب سایت داینمیک

شاید بعد از این همه تعریف و تمجید از وب سایت داینامیک پیش خودتون فک کنید که دیگه چی از این بهتر ؟ مگه ممکنه سایت های داینمیک ایراد هم داشته باشن ؟! نگهداری بانک اطلاعاتی خودش یه علم بسیار پیچیده ست و معایب سایت داینامیک هم از اینجا شروع میشه !

هزینه سرور وب سایت داینامیک بیشتره

برای استفاده از بانک اطلاعاتی پردازنده سرور خیلی باید به طور مداوم کار کنه . حالا هر چی تعداد بازدید بیشتر بشه حجم کار پردازنده سرور هم بیشتر میشه . در ضمن سرور به حافظه  RAM بیشتری هم نیاز پیدا میکنه . یکی از مشکلاتی که سایت دانمیک داره اینکه هزینه سرور این نوع سایت ها بیشتره . البته این مسئله ارتباط مستقیم با تعداد بازدید داره و معمولا برای سایت های کم بازدید این هزینه زیاد نیست .

مشکلات امنیتی سایت داینامیک

خطرات امنیتی سرور همیشه وجود داره اما این خطرات وب سیات های داینمیک رو بیشتر تهدید میکنن ! مسلما هیچکسی جز صاحب سایت نباید به بانک اطلاعاتی اون سایت دسترسی داشته باشه . برای جلوگیری از دسترسی سایر افراد باید تدابیر امنیتی برای بانک اطلاعاتی در نظر گرفته بشه . کوچک ترین اشتباه در مسائل امنیتی بانک اطلاعاتی و برنامه نویسی سایت می تونه کار رو برای حمله هکر ها ساده کنه . فک کنید یه فروشگاه دارین و قیمت اجناس تون رو هم وارد کردین . کوچکترین شوخی یه هکر با شما می تونه این باشه که قیمت ها رو دستکاری کنه ! البته معمولا هکر ها با کسی شوخی ندارن ! :D

مشکلات مربوط به برنامه نویسی سایت داینامیک

یکی از مشکلات بزرگ سایت های داینتمیک اینه که اگر سایت تون آماده شد و بخواید سایت رو به برنامه نویس دیگه ای بسپارید ، کار برای برنامه نویس جدید خیلی سخت میشه ! چون باید همه کد های برنامه نویس قبلی رو بخونه تا بتونه از کارش سر در بیاره و تغییرات جدید رو انجام بده . این مسئله برای صاحب سایت مشکلی درست نمیکنه چون اصلا صاحب سایت درگیر این مشکلات نیست اما مشکل اینجاست که برنامه نویس جدید برای اعمال تغییرات به زمان بیشتری نیاز داره .

روش ساخت وب سایت داینامیک

طراحی وب سایت داینامیک

طراحی وب سایت داینامیک

وب سایت داینامیک با دو روش مختلف ساخته میشه که قیمت شون زمین تا آسمون با هم فرق داره !

■ وب سایت داینامیک مبتنی بر سیستم های مدیریت محتوی یا CMS

CMS در واقع یک نرم افزار آماده برای مدیریت اطلاعات سایته . در این روش برنامه نویس یک نرم افزار CMS رو برای شما به صورت سفارشی تغییر میده . حجم برنامه نویسی در این روش بسیار کمتره بنابراین هزینه ساخت اینجور سایت ها هم به مراتب کمتره . معمولا مشکلات امنیتی این روش کمتره . در حال حاضر اکثر طراحان سایت از CMS های WordPress , Joomla , Drupal ,Prestashop استفاده میکنن .

■ ساخت وب سایت داینامیک با برنامه نویسی اختصاصی

در این روش نرم افزار مدیریت اطلاعات سایت از ابتدا تا انتها برنامه نویسی میشه . در این روش احتمال وقوع اشتباه امنیتی بیشتره  ! به همین دلیل دستمزد برنامه نویسی این نوع سایت ها بسیار بالاست و هر کسی توان پرداختش رو نداره . خوبی این روش اینه که همه چیز کاملا اختصاصی برنامه نویسی میشه . از ابتدا تا انتهای کار توسط برمنامه نویس انجام میشه . ساخت بانک اطلاعاتی ، صفحات مربوط به اضافه کردن اطلاعات ، حذف اطلاعات ، ویرایش اطلاعات ، امکانت جستجو و … . فقط وب سایت شرکت های بزرگ که ۵۰ میلیون براشون پول خورده ، با این روش ساخته میشه . محض اطلاع لازمه عرض کنم خدمت تون که برنامه نویسی وب سایت بانک ها هم با این روش انجام میشه و هزینه های برنامه نویسی بانک ها بسیار نجومیه !

هزینه طراحی سایت داینامیک

از اونجایی که ساخت وب سایت داینامیک بسیار پیچیده تر از سایت استتیکه خب طبیعیه که هزینه ساخت یه سایت داینامیک بیشتره . طراحی سایت داینامیک دردسر زیادی داره . دستمزد طراحی سایت داینامیک بستگی به برنامه نویس داره و تقریبا قیمت مشخصی نداره . میزان پیچیدگی وب سایت ( برنامه نویسی و بانک اطلاعاتی ) و سابقه کاری برنامه نویس هزینه ساخت وب سایت داینامیک رو تعیین میکنن . من اکیدا توصیه میکنم که حواس تون باشه درگیر عدد نشید چون برنامه نویس حرفه ای با پول کم کار نمیکنه و خب حقشه . برنامه نویسی یکی از پیچیده ترین و سخت ترین کار های دنیاست . آدمای زیادی هستن که به برنامه نویسی علاقه دارن و خیلی هم تلاش میکنن اما برنامه نویس نیستن . این افراد معمولا قیمت پایینی میدن به مشتری هاشون . گول قیمت رو نخورید چون مسائل امنیتی شوخی بردار نیست . به هر حال شما دارید هزینه میکنید که کسب و کار تون یا اعتبار تون رو توسعه بدین و اگر سایت تون مشکل فنی داشته باشه قطعا هزینه جدیدی براتون میتراشه و از طرفی شما هم دیرتر به نتیجه میرسید .

بلاخره وب سایت داینامیک بهتره یا نه ؟

بدون شک وب سایت داینامیک به مراتب بهتره . من معایب سایت داینامیک رو خدمت تون عرض کردم تا با دید باز تری تصمیم بگیرید . دیگه الان به جز کارت ویزیت های آنلاین هیچ سایت دیگه ای نیست که به صورت ایستا static طراحی بشه . من هم به شما توصیه میکنم اگر میخواید یه سایت راه اندازی کنید حتما یه سایت داینامیک سفارش بدین . دوستان ، درمورد سایت های داینمیک نکات ریز و درشت زیادی وجود داره که تو یه پست نمیشه گفت

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم



:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

تبلیغ در گوگل


گوگل به عنوان پربازدید ترین سایت موجود یکی از بهترین سایت هایی می باشد که می توانید توسط آن تبلیغات وب سایت خود را انجام دهید. تبلیغ در گوگل را می توان به دو روش ادوردز (Adwords) و سئو (SEO) انجام داد که در بخش زیرین به توضیحات هر بخش می پردازیم:تبلیغ در گوگل از طریق ادوردز Adwords

برای تبلیغ به این صورت می بایست وارد وب سایت ادوردز گوگل به آدرس http://adwords.google.com شوید و تبلیغ خود را فعال نمایید. فعال نمودن تبلیغ نیاز به کارت اعتباری معتبر دارد و همچنین گوگل پس از مدتی حساب شما را فعال خواهد نمودو انجام این کار نیاز به تجربه بسیار داد. در این روش شما می توانید کلمات کلیدی را برای موتور جستجوی گوگل مشخص نمایید تا زمانی که کاربر کلمه مورد نظر را جستجو نمود سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. این تبلیغ در بالا و یا سمت راست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. پس زمانی که کاربر در موتور جستجو مطلب مورد نظر شما را جستجو نمود سایت شما جزو موارد Ad در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. هزینه این نوع تبلیغ به دو روش پرداخت می گردد که روش اول و مناسب ترین روش زمانی است که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می نماید که هزینه کلیک از حساب شما کسر می گردد. هزینه بابت هز کلیک بسته به کلمه کلیدی می باشد در برخی از کلمات کلیدی هزینه تبلیغ در حدود 1 سنت و در برخی دیگر در حدود چند دلار نیز حتی می باشد. در روش دوم پرداخت هزینه تبلیغ به این صورت می باشد که گوگل برای تعداد نمایش معینی از حساب شما مبلغی را کسر می نماید به عنوان مثال هر 1000 نمایش سایت شما در نتایج تبلیغ 10 دلار. این نوع تبلیغ هم اکنون در ایران فیلتر می باشد و کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ شما نمی توانند وارد وب سایت شما شوند. اخیرا شماره تماس ها در تبلیغ در نظر گرفته می شوند تا زمانی که کاربری قصد تماس با مجموعه را داشت بتواند با شرکت تماس برقرار نماید. این نوع تبلیغ کماکان برای کاربران خارج از ایران بدون مشکل قابل نمایش می باشد.

 

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم

 



:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

همانطور که در مطلب قبلی دیدیم، استفاده از فلش در طراحی سایت در کنار جذابیت و زیبایی و انیمیشن، معایبی نیز داشت. بنابراین نیاز به حرکتهای تعاملی در وب آنطور که باید رفع نشده بود. اینجا بود که قابلیتهای جاوا اسکریپت به گونه دیگری در عرصه طراحی وب سایت مطرح شد: کتابخانه های JavaScript.


کتابخانه‌های جاوا اسکریپت یا JavaScript Libraries، مجموعه کدهای جاوا اسکریپت هستند که بسیاری از کارها را آسانتر می کنند و راه میانبر می‌سازند. در واقع مجموعه Functionهای راحت‌الحلقوم را در فایلی مجزا تعریف می‌کنند. مثلا اگر برای ایجاد یک حرکت ساده در طراحی سایت، نیاز به چندین خط جاوا اسکریپت داریم، با اضافه کردن فایل یکی از این کتابخانه‌ها، با یک خط می توان آن حرکت را برنامه نویسی کرد.






تاثیر جی کوئری بر طراحی نسل دوم وب


معروفترین و رایجترین این کتابخانه‌ها jQuery است که همزمان با مطرح شدن نسل دوم وب یا Web 2.0 و به موازات نیازهای تازه معرفی شد. از دیگر کتابخانه‌های کاربردی می‌توان به YUI، ProtoType، MooTools و... اشاره نمود. یکی از مواردی که اکثر این کتابخانه ها در خود جای داده‌اند، بحث حرکت است. امروزه شاهد آنیم که روزانه ده‌ها و شاید صدها ایده جدید بر مبنای jQuery در اینترنت معرفی می‌شوند و طراحان وب حتی بدون نیاز به داشتن دانش jQuery می‌تواند از این ایده‌ها و کدهای آماده و رایگان در سایتهای خود استفاده کنند و بومی‌سازی نمایند.


اما jQuery و همقطارانش چه ویژگیهایی دارند که اینچنین مورد استقبال قرار گرفته؟ اصلی ترین ویژگی آن در شعار جی‌کوئری یعنی "Write Less, Do More" نهفته است: می‌توان با چند خط کد ساده (که آن‌هم می‌تواند در یک فایل external قرار گیرد و به صفحه اصلی لینک شود)، حرکتها و ایده‌های خارق العاده‌ای را اجرا نمود. از پیشرفته‌ترین نوع اسلایدرها و گالری‌های متحرک گرفته، تا منوها و Tabها و افکتهای Fade و حتی تصاویر انیمیشنی کامل. بله، قابلیتهای نهفته جی‌کوئری حتی آنقدر زیادند که نمونه هایی از انیمیشن داستانی نیز با آن ساخته شده! بنابراین در برخی زمینه‌ها می‌تواند رقیب جدی Flash محسوب شود و با فانکشنهای پیشرفته اش و سازگاری کاملش با SEO و استانداردهای وب، کم کم بر تمام پهنه اینترنت گسترده شود. همانطور که هم اکنون نیز بسیاری از سایتهای خبری و اطلاع رسانی از این کدهای قوی برای تنوع و تحرک بصری خود استفاده می‌کنند. نمونه ای از این افکتهای خارق العاده را می توانید در این سایت ببینید.


از آنجا که جی‌کوئری برای اجرای خود نیاز به نصب هیچ افزونه‌ای ندارد و محتوای آن از کدهای جاوااسکریپت کاملا جدا هستند، بنابراین می توان ادعا نمود که کاملترین و بی‌نقصترین نمونه از انیمیشن تعاملی تحت وب، در حال حاضر منحصر به کتابخانه های جاوا اسکریپت به خصوص jQuery است.
منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، بهینه سازی سایت



:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

خبرنامه چیست؟ اهمیت خبرنامه میان وبمستران

با سلام حتما دیده اید که در اکثر سایت ها خبرنامه وجود دارد چرا که خبرنامه از اهمیت زیادی میان وبمستران برخوردار است و در این پست نحوه ایجاد خبرنامه برای سایت توسط  فیدبرنر (feedburner)  که یکی از وبگاه های زیرمجموعه گوگل است را آموزش میدهیم, فرقی هم نمیکند از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده میکنید یا نه و این خبرنامه برای هر سایت یا حتی وبلاگ قابل استفاده است.

 

توسط خبرنامه می توانید آخرین مطالب سایت خود را از طریق ایمیل به کاربران خودتان ارسال کنید و این امر باعث میشود بازدید کنندگان بیشتری داشته باشید و کاربران هم از پست جدید آگاه شوند

ارسال خبرنامه توسط ایمیل

ایجاد خبرنامه با feedburner

برای ایجاد خبرنامه با feedburner در ابتدا باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید, اگر ندارید یکی بسازید !

 

حساب کاربری گوگل خود را ایجاد کنید

 

برای ایجاد یک حساب کاربری گوگل به این لینک بروید:                          حساب کاربری گوگل خود را ایجاد کنید

سپس برای ایجاد خبرنامه برای سایت به این لینک مراجعه کنید:                 Create newsletter for site

در کادر موجود که در تصویر هم مشخص شده باید آدرس فید (feed)  سایت خودتان را وارد کنید

مانند : helpor.ir/feed

و تیک I am a podcaster را هم بزنید و روی Next کلیک کنید.

ایجاد خبرنامه با فیدبرنر

 

در مرحله بعد به طور خودکار عنوان فید و آدرس فید ایجاد میشود و لازم نیست چیزی را تغییر بدهید و رو Next کلیک کنید

ایجاد خبرنامه برای سایت مرحله2

 

تبریک ! خبرنامه شما توسط فیدبرنر اکنون ساخته شد ! اما هنوز تکمیل نشده, روی Next کلیک کنید و سه مرحله را بگذرانید و Next را بزنید

اکنون باید به صفحه ای که در تصویر مشخص شده رسیده باشید سپس رو سربرگ Publicize کلیک کنید

ایجاد خبرنامه برای سایت مرحله3

 

در صفحه بازشده مانند تصویر روی گزینه Email Subscriptions کلیک کنید

 

 

حالا باید خبرنامه ایمیلی خود را فعال کنید. مانند تصویر روی گزینه Activate کلیک کنید تا کد ایجاد خبرنامه برای شما ساخته شود.

ایجاد خبرنامه برای سایت مرحله5

 

همان طور که میبینید Active شد در آخر هم کد ایجاد خبرنامه را که در تصویر مشخص شده در جای مناسب سایت خود قرار داده و از خبرنامه خود لذت ببرید.

 

 

امیدوارم مفید بوده باشد و بتوانید از اشتراک ایمیلی (خبرنامه) خود استفاده لازم را ببرید.

 

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم



:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1393 | نظرات ()