نوشته شده توسط : پویا عماد

در میان وبسایت ها و وبلاگ های فارسی زبان اشتباهات رایجی وجود دارد که انها این کارها را برای بهتر شدن سئو انجام میدهند اما در عمل دارند عملی برضد سئو انجام میدهند در این مقاله توضیحی در مورد چند مورد از اشتباهات رایج و بزرگ به اصطلاح سئو در وبسایت های فارسی میپردازیم.

 

اشتباهات رایج در سئو

1. ولید نشان دادن قالب

این مورد اشتباه خیلی رایج هست همه میدانند گوگل به وبسایت های ولید علاقه ی بسیاری دارد و با دیدی بهتر به انها نگاه میکند اما هیچ کس نمیداند چرا همه فکر میکنند اگر لوگوی ولید بودن قالب را قرار دهند گوگل رفتاری مهربانانه ترین با سایت های انها خواهد داشت در صورتی که این لوگوری ولید بودن میتواند مشکلات زیادی را ایجاد کند زیرا گوگل اگر متوجه بشود که سایت شما ولید نیست ( که میشود) مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد چون شما را به عنوان یک سئوکار کلاه سیاه شناسایی میکند و این را گوگل اصلا دوست ندارد بعضی نیز فکر میکنند زرنگ هستند و به جای لوگو با یک افکت بسیار زیبا متن قرار میدهند Valid HTML که فرق چندانی نمیکند سعی شما باز هم همان فردی هستید که گوگل فکر میکند یک سئوکار کلاه سیاه !

۲. URL فارسی را گوگل شناسایی میکند پس ما ادرس را هم فارسی کنیم

متاسفانه در جهت فارسی سازی هرچه بیشتر اینترنت ما گاها به اقداماتی دست میزنیم که نه تنها پیشرفتی در کار ما ایجاد نمیکند بلکه باعث پسرفت ما نیز میشود. بحث دامنه های فارسی هم جزو همین مشکلات میباشد که عنوان شد میخواهیم سایت های فارسی را واقعا فارسی کنیم اما در عمل سایت های قارسی دچار مشکلات شدند. هیچ مرورگری دامنه های فارسی را پشتیبانی نمیکند و استفاده از انها فقط دفع بازدید کننده میکند به جای جذب بازدید کننده.

۳. متفاوت بودن به هر روشی

سئو برای همه به معنی جدب بازدید کننده میباشد که غلط نیست اما کاملا درست هم نیست اما مهم اینجاست که همه فکر میکنند با جذب بازدید کننده سئو سایت خود را افزایش داده اند و در این راستا دست به اعمالی میزنند که واقعا فقط از وبمسترهای ایرانی برمیاید یکی دو مورد از این اشتباهات را ذکر میکنم و فقط خودتان فکر کنید ببینید واقا معقول میباشد این دسته از کارها؟!

سایت پر از جاوا اسکریپت: هر کسی وارد میشود ده ها پیغام خودش امدید وقتی میخواهید خارج شوید کجا میری دلم برات تنگ میشه نرو جون من مرگ من اینجور پیام ها که دقیقا به بازدید کننده میگوید برای نجات جونت هم شده برو که این سایت و یا وبلاگ جای تو نیست

موسیقی زنده: این مورد دیگه اخرشه وارد که میشی انگار وارد سالن کنسرت شدی همه نوع اهنگی پخش میشه از ایران ایران تا بریتنی اسپیرز حالا فکر کنید ۶ تا سایت اینجوری باز بشه دیگه خدا عاقبت بخیر کنه انگار ارکستر سمفونیک هرکسی داره یک سازی میزنه بدون هیچ منظقی میشه.

این یکی دو مورد ایرادات رایج در وبلاگ های فارسی زبان بود اما در مورد وبسایت ها :

تصاویر از ۶ جهت میپرخند: خیلی خنده دار هست وارد سایت که میشوید روی هر عکسی که MOUSE را قرار میدهید تصویر از ۶ جهت میپرخد اصلا نمیتوان عکس را نگاه کرد اخر هم بیخیالش میشید

افکت های عجیب غریت: خدا بگم اونی که CSS را ایجاد کرد چه کار کنه اونی که CSS3 ایجاد کرد که کلا پشت سرش کیلوباری فحش و ناسزا هست نمیدونست هستند مردمانی در مناطقی از اسیا که بلدن نیستند از همه چیز درست استفاده کنند وارد سایت هایی ایرانی که میشید واقعا پی میبرید CSS چقدر امکانات دارد چون کلا هیچ چیز دیده نمیشود فقط افکت های عجیب غریب به چشم میخورد خدا نصیب کسی نکند !

۴. ناخواسته سئوکار کلاه سیاه هستیم

این شامل خیلی از ما ایرانی ها میشود اما خوشبختانه خاص ایران نیست اما در ایران بسیار رواج دارد و متاسفانه در حال گشترش هست ما همیشه ناخواسته در همه چیز که بار منفی داره بهترینیم ( واقعا ناخواسته؟ )

رایج ترین نوع سئو کلاه سیاه در ایران استفاده از تگ میباشد خود تگ مفید هست کسی منکر این موضوع نیست اما هستند سایت هایی که همه ما میشناسیم وقتی توی گوگل سرچ میکنیم میبینم پر هست از سایت هایی که به محتوای مورد نیاز ما اصلا ربطی ندارند اما در رتبه ی اول هم قرار دارند. اینها جزو کارهای خارق العاده ایرانیان میباشد که ناخواسته و در حالی که نمیدانند چرا اما انجام میدهدند و نتیجه هم میگیریند اما بگذارید خیالتان را راحت کنم اگر شما از این دسته افراد هستید سایت شما به زودی به اعماق تاریخ خواهد پیوست زیرا گوگل زرنگ شده است و دیگر نمیگذارد شما اینگونه به نتیجه برسید.

بیایید با هم تصمیم بگیریم محیطی بسازیم از وبسایت های فارسی که در حدی بالاتر و انگونه که حق وبسایت های فارسی زبان است قرار بگیریم

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد


وبسایت مهمترین ابزار فروش محصولات شرکت است، به آوردن مشتری های جدید از بخش های مختلف دنیا کمک کرده و جزو ارزانترین ابزار نمایش محصولات مختلف به مشتریان اصلی در سطح جهان است.
وبسایت مهمترین ابزار فروش محصولات شرکت است، به آوردن مشتری های جدید از بخش های مختلف دنیا کمک کرده و جزو ارزانترین ابزار نمایش محصولات مختلف به مشتریان اصلی در سطح جهان است. به همین دلیل است که وب سایت ها نسبت به شرکت هایی که مرکز فروش خود را فروشگاهها قرار دادند، قابلیت دسترسی بیشتری دارند. امروزه مشتریان در مورد محصولات مورد نظر خود ترجیح می دهند در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات مورد نظرشان را کسب کنند. به همین دلیل است که فروشنده ها وب سایت ها را مهمترین ابزار جذب مشتری در سایت هایشان می بینند. شمار شرکت هایی که برای فروش آنلاین اقدام میکنند روز به روز در حال افزایش است چرا که شمار افرادی که به صورت آنلاین خرید می کنند هر روز بیشتر می شود. اینترنت نه تنها به رشد فروش آنلاین کمک می کند بلکه باعث می شود جهت تهیه مواد اولیه و پیش و پا افتاده به فروشگاه مراجعه نکنید. وب سایت ها ابزار مهمی در کاهش ترافیک و سهولت دسترسی مشتریان به محصولاتتان است. به همین دلیل افراد نیازمند خدمات طراحی وب سایت است و همین باعث می شود بازدید کننده تبدیل به مشتری شود. برای تبدیل بازدید کننده به مشتری باید بتوانیم او را در همان لحظات اول جذب کنیم. به همین دلیل باید تمام ابزارهای جذب مشتری را برای رقابت در عرصه بازار کار به کار بریم. در طول زمان بازاریابی آنلاین چالش های زیادی را در فروش ایجاد کرد. یکی از آنها اندازه صفحه هنگام استفاده بازدید کننده از امکانات مختلف سایت است. پیش تر بازدید کننده ها تنها از سیستم های کامپیوتری برای بازدید از سایت استفاده می کردند اما امروزهاسمارت فون، آی پد، لپ تاپ، تبلت و ابزار های دیگری به منظور سهولت کار استفاده کننده روی کار آمدند. بنابراین طراحی سایت موثری که بتواند در این بازار بر رقیبان فائق آید بسیار ارزشمند است. باید طوری طراحی شود که بتواند در شرایط متفاوت با صفحه هایی با سایز های مختلف خود را مطابقت دهد. به این ترتیب صاحب سایت نیازی ندارد برای تمام ابزارهای کار سایت مختلف بسازد. کارشناسان معتقدنداین موثرترین راه برای ورود و ماندگاری در بازار کار است. بازاریابان در بازاریابی آنلاین تاکتیک های متفاوتی را برای ترافیک بالاتر و جذب مشتریان بیشتر به منظور بازدید از محصولاتشان به کار می برند. به همین خاطر است که از ویدیوها، انیمیشن ها، تصاویر و افکت های گرافیکی در وبسایت خود استفاده می کنند تا توجه مشتری بازدید کننده از وب سایت را جلب کرده و ترافیک سایت را بالا ببرند. برای این منظور تمام فایل ها را به صورت psd و xhtml قابل فهم برای وب سایت در می آورند اما به خاطر داشته باشید جهت گرفتن سرویس خدمات مناسب به شرکتی قابل اعتماد در ارائه خدمات وب سایت مراجعه فرمائید.

منبع :طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1393 | نظرات ()