بر اساس یک نظر سنجی معتبر انجام شده ، از هر 10 نفر 1 نفر از طراحان وب سایت اجباری در سئو و بهینه سازی SEO (بهینه سازی موتور جستجو) سایت خود و یا حتی سایت طراحی شده توسط خود نمی داند و چیز جالب و عجیب و قطعا شگفت انگیز قضیه این است که حدود %24 حتی نمی داند سئو SEO چیست! (در صورت رخ دادن چنین اتفاقی ممکن است نیمی از هزینه ها و زمان وبمسترها به هدر برود)



راهنمای
 سئو وب سایت برای طراحان وب

اگر شما جزو یک چهارم از افرادی هستید که درکی از سئو چیست ندارید و یا اینکه سئو وب سایت چگونه به شما کمک می کند ، پس حتما باید این مقاله را مطالعه کنید. این مقاله چند بخشی در موردسئو برای طراحان وبی است که درصدد یادگیری راهی برای سئو و بهینه سازی وب سایت های طراحی شده هستند.
من در اینجا اشتباهات رایج طراحان و توسعه دهندگان وب در هنگام تهیه و 
طراحی سایت را به شما معرفی می کنم. سپس نکاتی را برای تمرین بیشتر برای بهینه سازی در موتورهای جستجو به شما نیز معرفی خواهم کرد.
چرا طراحان وب سایت باید سئو و بهینه سازی را یاد بگیرید؟

سئو *تنها برای بازاریابان آنلاین نیست بلکه شما به عنوان طراح و توسعه دهنده وب وظیفه یادگیری بیشتر در مورد سئو و بهینه سازی را دارید. اگر سایت خود را برای موتورهای جستجو به صورت دوستانه طراحی نکنید و یا به اصطلاح گوگل فرندلی نباشد و نکات سئو را رعایت نکرده باشید، ممکن است مقدار زیادی بازدیدکننده و ترافیک زیادی را به سادگی از دست دهید.
به مناسب جام جهانی 2014 برزیل

به این نکته توجه کرده اید مهاجمان نوک دنیای فوتبال در حال انقراض و نابودی هستند و نقش بازیکنان چند پسته روز به روز در فوتبال روز دنیا بیشتر و بیشتر می شود! پس یک طراح وب سایت هم باید برسئو و بهینه سازی تسلط کافی را داشته باشد!
درست است که سئو و
 طراحی وب سایت تخصصی است اما وابستگی این دو غیر قابل انکار است.
* این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر اینکه بازدید کننده سایت شما را به صورت مستقیم تایپ می کند و یا بک لینک دریافت می کنید ،
 موتورهای جستجو راه سوم و تنها راهی که بازدیدکنندگان می توانند سایت شما را پیدا کنند است.
* مزایای بسیاری برای گرفتن یک رتبه خوب در موتورهای جستجو وجود دارد. به عنوان مثال از سایت به طور متوسط حدود 14.000 بازدید در روز دارد و این در حالی است که حدود 40-45 درصد از بازدید ها از طریق 
موتورهای جستجو است. حالا وب سایت را بدون بازدید کننده گوگل تصور کنید ، هزاران بازدید کننده و این یعنی مشتری های بالقوه بیشتری از دست می دهیم.
* همچنین سئو و علم سئو را می توانید پس از یادگیری به عنوان ارزش افزوده و یک سرویس پر بازده در نظر گرفت. این مطلب یعنی شما پس از یادگیری می توانید مهارت خود را به عنوان یک توسعه دهنده جستجوگر ها به فروشش برسانید.

منبع: 
بهینه سازی موتورهای جستجو