طراحی سایت با رعایت اصول حرفه ای ، هم از ظاهری زیبا برخوردار است و هم اهداف صاحبان سایت را برآورده می کند . اگر ادعا داریم که طراحی سایت ایده آل است یعنی کاربران و بازدیدکنندگان سایت باید در کمترین زمان ممکنه بیشترین بهره را از سایت ما ببرند و بتوانند در حداقل زمان به جواب چیزی که به دنبالش هستند برسند .
طراحان وب باید به طراحی کاربردی سایت توجه کنند . این نوع طراحی سعی در حذف چارچوب های ذهنی دارد که از پیش نگاشته شده اند و رسیدن به جامع ترین و کامل ترین طرح کاربردی با توجه به حیطه کاری سایت مورد نظر را دارد در عوض کیفیت سایت بالا رفته و میتواند بینندگان بیشتری را جذب کند .

1- هدف بر سلیقه ارجعیت دارد
منظور این است که اساسی ترین عامل برای طراحی هدف است . دستیابی به اهداف 
طراحی سایت در اکثر موارد با سلیقه شخصی شما متفاوت است در این شرایط ما باید به دنبال کردن هدف بپردازیم و سلیقه را فدای مورد مهم تری کنیم ، پس به هیچ وجه طراحی شما نباید هیچ گونه تعصب شخصی در خصوص رنگ و طرح را القا کند و باید محوریت را خدماتی که میخواهید ارائه دهید قرار بدهید و از حاشیه ها دوری کنید .
2- احترام وصداقت
باید همواره با مشتریان خود صداقت داشته باشید و به نظرهای آنها احترام بگذارید و سعی کنید آنها را در رسیدن به اهداف سایت همسو کنید .
3- استفاده کمتر از کلمات بی خاصیت
کلمات بی خاصیت مثل کلماتی که بیشتر در محاوره از آن ها استفاده میشود و بار علمی مثبتی ندارند و نوعی بی اعتباری را برایتان به همراه دارند . ارمقان می آورد .
محتوای سایت
مطالبی که در سایت قرار می‌دهید، باید برای بازدیدکنندگان جذاب باشد و آنها را در رسیدن به هدفی که دنبالش هستند هدایت کند .
همواره این نکته را در نظر بگیرید که محتوای سایت روان و کوتاه و بهینه باشد پس 
بهینه سازی سایت را رعایت کرده و از همه مهم‌تر کاری کنید که سایت برای خواننده مفید باشد.

منبع:
 طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت