نوشته شده توسط : پویا عماد


اتاقی برای کوچولوهاچیدمان اتاق کودک یکی از دشوارترین و مهمترین مراحل چیدمان محیط خانه است، چون عزیزترین عضو خانواده در آن زندگی می کند. 
بنابراین به سلیقه، دقت و دانش بسیار نیاز دارد. همچنین کودک ما هر روز که بزرگتر می شود، نیازها و خواسته هایش نیز تغییر می کند، در نتیجه باید چیدمان اتاق او براساس نیازش تنظیم شود. 
● اتاق کودکان زیر پنج سال 
اگر قرار است به زودی مسافر کوچکی پا به خانه شما بگذارد و در تقلای آمادگی وسایل او هستید پیش از هر اقدامی، چند نکته اساسی را در این زمینه به خاطر داشته باشید. 
نخست رنگ اتاق است؛ زیرا همه ما طبق پیش زمینه ذهنی خود برای دختر رنگ صورتی و برای پسر رنگ آبی را انتخاب می کنیم. سیسمونی کودک
در حالی که می تواند همیشه هم این گونه نباشد. رنگهای لیمویی و سبز روشن هم رنگهای مناسبی هستند که فضای اتاق را روشن تر و وسیع تر نشان می دهد. 
ناگفته نماند، بهترین نوع رنگ برای اتاق کودک رنگ روغن قابل شستشو است در صورتی که قادر به تأمین این هزینه نیستید حداقل به مقدار یک متر از ارتفاع آن را رنگ بزنید؛ زیرا بارها اتفاق می افتد که کودک نوپای شما با دستهای کثیف دیوار را نیز کثیف نماید یا روی آن نقاشی بکشد. پرده های اتاق کودک نیز بهتر است کوتاه باشد تا او قادر به کشیدن آن نباشد.
از انباشت وسایل بخصوص کالاهای تجملاتی و غیرضروری بپرهیزید؛ چون کودک ما نیاز به فضایی ساده، سالم و البته شاداب دارد. 
بنابراین انباشت وسایل بدون دقت در نظافت و گردگیری به موقع امکان بیماری را فراهم می کند. 
همچنین، به دلیل عوارض و خطرات وسایل پلاستیکی بهترین محصولات برای اتاق کودک محصولات چوبی اند، اما همواره به خاطر داشته باشید همین کالاها اگر با دقت تهیه نشود، آسیب زا خواهد بود. از تهیه وسایل نوک تیز، مرتفع و... بپرهیزید. 
گرچه شما علاقه مند به وسایل زیبا و جذاب برای کودک خود هستید، اما همواره به خاطر داشته باشید امنیت کودک مهمترین اصل است. میز و صندلی کودک
نکته دیگر اینکه، کف پوش اتاق کودک باید از نوع قابل شستشو باشد و چنانچه از پارکت استفاده می کنید به هنگام صدمه آن را به موقع تعمیر کنید؛ زیرا این خرابی ضمن آنکه خاک را در خود نگه می دارد، می تواند برای سلامت کودک نیز خطرناک باشد. 
همچنین، از آنجا که هر چه محرکهای محیط کودک بیشتر باشد روند رشد او آسان تر انجام می شود، می توان با نصب نقاشیهای رنگارنگ از تصاویر مختلف این فضا را مناسب بسازید. در همین زمینه نیز عروسکها و اسباب بازیها می توانند نقش قابل توجهی داشته باشند. 
نکته بعد اینکه در تهیه سیسمونی کودک سن او را نیز در نظر بگیرید. به هر حال کودکان ما بسرعت در حال رشد هستند. بنابراین تخت یا کمد او را به گونه ای انتخاب کنید که امکان استفاده بیشتر و حتی برای آینده نیز باشد. 
برای نمونه، شما می توانید با برداشتن حفاظ تخت کودک برای دوران نوجوانی، کاناپه جذابی تهیه کنید. به هر حال زیبایی چیدمان مناسب منزل به معنای صرف هزینه زیاد نیست، بلکه استفاده بهتر از امکانات است. 
ناگفته نماند، کودکان از سه سالگی به طور جدی تر با محیط ارتباط برقرار می کنند. 
بنابراین فضای اطرافشان باید ضمن جذابیت در تقویت حس کنجکاوی آنها مؤثر باشد. 
● اتاق کودکان بالای پنج سال 
بسیاری از نکاتی که پیش از این خواندید برای این سن هم مؤثر است. اما چند نکته خاص نیز وجود دارد؛ چون کودکان در این دوره وسایل بیشتری دارند و به کمدها و قفسه های بیشتری نیاز است. همچنین اگر دو کودک مشترک از اتاقی استفاده می کنند حریم هر کدام را مشخص کنید تا مشکلی در ارتباط آنان ایجاد نشود. 
بهره مندی از تختهای دو طبقه نیز می تواند کارکرد مؤثری در افزایش فضا داشته باشد حتی هنگام تهیه تخت می توانید نوعی را انتخاب کنید که دارای کشو باشد. 
در صورتی که امکان خرید تخت وجود ندارد، می توان از قفسه های فلزی نیز برای سامان دادن وسایل فرزندان استفاده کرد. 
ناگفته نماند، برای جذابیت بیشتر اتاق می توان از رنگهای هماهنگ استفاده نمود.چ
ikea iran .ایران ایکسیا



:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

● شكل‌پذیری و انعطاف پرده‌های پارچه‌ای 
از بهترین ویژگی‌های پرده‌های پارچه‌ای این است كه آنها نقش و رنگ را با خود به همراه می‌آورند. اگر در انتخاب رنگ و اندازه پرده آگاهانه عمل كنید می‌توانید در اندازه پنجره‌ها تاثیر‌گذار باشید یعنی اگر اندازه پنجره‌هایتان با هم یكی نیست و هماهنگی چندانی بین آنها وجود ندارد می‌توانید به كمك پرده آنها را هم اندازه و هماهنگ جلوه دهید. در كنار بسیاری از  سیسمونی کودک ،دکوری منزل امروزی استفاده از پرده‌های لخت و كم چین با والان ساده می‌تواند بهترین انتخاب ممكن به حساب بیاید. در انتخاب پرده‌های پارچه‌ای به این موضوع فكر كنید كه آنها در برابر نور خورشید و گرد و غبار تا چه حد مقاوم هستند. الیاف ابریشمی، استات، نخ، نایلون و كتان از نوع الیافی هستند كه به سرعت به آفتاب واكنش نشان می‌دهند. الیافی مانند پلی استر و اكریلیك به راحتی با نور خورشید كنار می‌آیند و بادوام‌تر هستند البته آستر گرفتن پارچه‌های پرده نیز به مقاوم‌سازی پرده كمك می‌كند. برای انواع پنجره‌های به اصطلاح فرانسوی كه معمولا به بیرون می‌چرخند و باز می‌شوند، بهتر است چوب پرده را به گونه‌ای انتخاب كنید كه از دو طرف قاب پنجره بیرون بزند تا پرده هنگام جمع‌شدن در دو سوی پنجره از آن فاصله داشته باشد و در باز و بسته شدنش مشكلی ایجاد نكند. والان‌های پارچه‌ای با كمترین متراژ، بیشترین آراستگی را عرضه می‌كنند. والان‌ها بر زیبایی دكور اتاق و پنجره می‌افزایند. استفاده از والان‌ها باعث می‌شود ریل پرده و نوار پرده در معرض دید قرار نگیرد. تنوع بسیار در رنگ و طرح والان‌ها وجود دارد كه آنها را با هر دكوری كاملا هماهنگ می‌كند. پنجره‌های زاویه‌ای بعضی از پنجره‌ها در زاویه‌ای متفاوت قرار دارند. به این نوع پنجره‌ها، پنجره‌های زاویه‌ای می‌گویند. در این سبك بهتر است برای هر دو پنجره یك نوع پوشش انتخاب كرد. به این ترتیب با در نظر گرفتن زاویه دو دیوار و قرینه‌سازی پوشش دو پنجره، می‌توانید فضای بزرگ‌تر و هماهنگی را خلق كنید. اگر پرده‌های مورد استفاده از آن نوعی باشد كه به یك طرف جمع می‌شود، بهتر است در آن سمت پنجره جمع شوند كه از آن زاویه دورتر است. اندازه پرده كركره را می‌توانید به دلخواه خود انتخاب كنید و از رایج‌ترین انواع آنها می‌شود، به مدل «میكرو» با عرض ۱۳ میلی متر، پرده «مینی» با عرض ۲۶ میلی‌متر و پرده‌های پهن با پهنای ۵ سانتی متر اشاره كرد. پرده‌های كركره‌ای در انواع فلزی، چوبی، پارچه‌ای و وینیلی در دسترس قرار دارد. انواع كركره‌های افقی برای درها و پنجره‌های كشویی مناسب است. پرده‌های كركره‌ای به خوبی بسته و موجب صرفه‌جویی در انرژی می‌شوند. بعضی از پرده‌ها متعلق به سبك موسوم به پالاریان می‌باشند، این سبك پنجره‌ها در معماری سنتی دیده می‌شود و هم در معماری مدرن. سبك پالاران از قدیم برای ایجاد تفاوت و زیبایی بیشتر در طراحی فضای داخلی خانه به كار می‌رفته است.میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ، ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ،



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

توزیع الکتریسیته سه فاز بطور وسیعی در ساختمانهای صنعتی و توزیع الکتریسیته تک فاز در محیطهای خانگی بکار می‌رود. نوعا یک ترانسفورماتور سه فاز ممکن است مسیرهای مختلفی را با یک فاز متفاوت برای بخشهای مختلف هر مسیر تغذیه کند. سیستمهای سه فاز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در محل بار متعادل باشند، اگر باری بطور صحیح متعادل شده باشد، جریانی از نقطه خنثی عبور نخواهد کرد. این بدین مفهوم است که می‌توان جریان را تنها با سه کابل بجای شش کابل که در غیر این صورت مورد نیاز است، انتقال داد. گفتنی است که برق سه فاز در واقع نوعی از سیستم چند فازه است. 

در بسیاری از موارد تنها یک برق تک فاز برای تغذیه روشنایی خیابانها یا مصرف کننده‌های خانگی مورد نیاز است. وقتی که یک سیستم توان الکتریکی سه فاز داریم، یک کابل چهارمی که خنثی است را در توزیع خیابانی قرار می‌دهیم تا برای هر خانه یک مدار کامل را فراهم کنیم، «یعنی هر خانه می‌تواند از یکی از کابلهای فاز و کابل خنثی برای مصرف استفاده کند». خانه‌های مختلف در خیابان از فازهای مختلف استفاده می‌کنند یا وقتی که مصرف کننده‌های زیادی به سیستم متصلند، آنها را به صورت مساوی در طول برق سه فاز پخش می‌کنند تا بار روی سیستم متعادل شود. بنابراین کابل تغذیه هر خانه معمولا تنها شامل یک هادی فاز و نول و احتمالا با یک پوشش آهنی زمین شده ، است.

سیم ارت،قیمت کابل برق،کابل برق،سیم و کابل،کابل و برق سیمکو

برای اطمینان یک سیم سومی هم اغلب بین هر یک از وسایل الکتریکی در خانه و صفحه سوییچ الکتریکی اصلی یا جعبه فیوز وصل می‌شود. این سیم سوم در انگلستان و اکثر کشورهای انگلیسی زبان سیم earth و در آمریکا سیم ground خوانده می‌شود. در صفحه سوییچ اصلی سیم earth را به سیم نول و نیز به یک تیرک متصل به زمین یا هر نقطه earth در دسترس (برای آمریکاییها نقطه ground) نظیر لوله آب ، متصل می‌کنند.

 

در صورت وقوع خطا ، سیم زمین می‌تواند جریان کافی را برای راه اندازی یک فیوز و جدا کردن مدار دارای خطا ، از خود عبور دهد. همچنین اتصال زمین به این مفهوم است که ساختمان مجاور دارای ولتاژی برابر ولتاژ نقطه خنثی است. شایعترین نوع خطای الکتریکی (شوک) در صورتی رخ می‌دهد که شیئی (معمولاً یک نفر) بطور تصادفی بین یک هادی فاز و زمین مداری تشکیل دهد. در این صورت یک جریان خطا از فاز به زمین ایجاد می‌شود که به جریان پس ماند معروف است. یک مدار شکن جریان پس ماند طراحی شده است تا چنین مشکلی را شناسایی کند و مدار را قبل از اینکه شوک الکتریکی منجر به مرگ شود قطع کند.

 

در کاربردهای صنعتی (سه فاز) بسیاری از قسمتهای مجزای سیستم خنثی به زمین متصلند که این امر موجب می‌شود تا جریان های کوچک زمین ، که همواره بین یک ژنراتور و یک مصرف کننده (بار) در حال عبور هستند را متعادل کند. این سیستم زمین کردن این اطمینان را به ما می دهد که اگر خطایی رخ دهد، جریانی که از نقطه خنثی می گذرد به یک سطح قابل کنترل محدود شده باشد. این روش به سیستم خنثی زمین چندگانه معروف است. 

کابل افشان،سیم افشان،



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

اکثر کشورهای جهان سیستمهای الکتریکی‌شان را روی یکی از دو فرکانس 60 و 50 هرتز استاندارد کرده‌اند. لیست کشورهای 60 هرتز که اغلبشان در دنیای جدید قرار دارند کوتاهتر است، اما نمی‌توان گفت که 60 هرتز کمتر معمول است.

 

 

کشورهای 60 هرتز عبارتند از: ساموای امریکا ، آنتیگوا و باربودا ، آروبا ، باهاماس ، بلیز ، برمودا ، کانادا ، جزایر کیمان ، کلمبیا ، کاستاریکا ، کوبا ، جمهوری دمونیکن ، السالوادور ، پلینسیای فرانسه ، گوام ، گواتمالا ، گیانا ، هاییتی ، هندوراس ، کره جنوبی ، لیبریا ، جزایر مارشال ، مکزیک ، میکرونسیا ، مونت سرات ، نیکاراگویه ، جزایر ماریانای شمالی ، پالایو ، پاناما ، پرو ، فیلیپین ، پرتوریکو ، ساین کیتس و نویس ، سورینام ، تایوان ، ترینیداد توباگو ، جزایر ترکس و کیاکوس ، ایالات متحده ، ونزولا ، جزایر ویرجین ، جزیره ویک.

 قیمت کابل برق،کابل برق،سیم و کابل،کابل و برق سیمکو

این کشورها دارای سیستمهایی با فرکانس مختلط 60 و 50 هرتز‌اند: بحرین ، برزیل (اغلب فرکانس 60) ، ژاپن (فرکانس 60 هرتز در زمان حضور غربیها).

 

اغلب کشورها به گونه‌ای استاندارد تلویزیون شان را انتخاب کرده اند که با فرکانس خطوط برقشان متناسب باشد. استاندارد NTSC برای کار با فرکانس خطوط برق 60 هرتز طراحی شده است، در حالیکه PAL و SECAM برای فرکانس خطوط 50 هرتز طراحی شده است، اما نسخه 60 هرتز PAL هم وجود دارد، برای مثال در برزیل PAL-M ارائه دهنده وضوح PAL و چشمک تصویر پایین NTSC است.

 

عموماً این مطلب پذیرفته شده است که نیکلا تسلا فرکانس 60 هرتز را به عنوان کمترین فرکانسی که منجر به عدم بروز پدیده چشمک زنی قابل مشاهده در روشناییهای خیابانها می‌شد، انتخاب کرد. توان 25 هرتز بیش از آنی که در آبشار نیاگارا تولید شود، در اونتاریو و آمریکای شمالی استفاده می‌شده است.

 

هنوز هم ممکن است برخی از ژنراتورهای 25 هرتز در آبشار نیاگارا مورد استفاده واقع شوند. فرکانس پایین طراحی موتورهای الکتریکی کم سرعت را ساده می‌سازد و می‌توان آنرا بصورت بهتر و موثرتری تولید کرده و انتقال داد، اما منجر به چشمک زنی قابل ملاحظه‌ای در روشناییها می‌شود. کاربردهای ساحلی و دریایی ممکن است گاها فرکانس 400 هرتز را به علت مزیتهای مختلف فنی مورد استفاده قرار دهند. برق 16.67 هرتزی هم هنوز در برخی از سیستمهای راه آهن اروپا مانند سوئد به چشم می‌خورد.

کابل افشان،سیم افشان،سیم ارت،



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

بر خلاف جریان DC ، جریان AC را می‌توان توسط یک ترانسفورماتور به سطوح مختلف ولتاژی انتقال داد. هر چه میزان ولتاژ افزایش یابد، انتقال توان هم موثرتر صورت خواهد گرفت. افزایش میزان قابلیت انتقال توان به علت قانون اهم است، تلفات انرژی الکتریکی وابسته به عبور جریان از یک هادی است. تلفات توان به علت جریان توسط رابطه P = Ri2t محاسبه می‌شود، بنابراین اگر جریان دو برابر شود، تلفات چهار برابر خواهد شد.

 قیمت کابل برق،کابل برق،سیم و کابل

با استفاده از ترانسفورماتور ، ولتاژ را می‌توانیم به یک ولتاژ بالا افزایش دهیم تا بتوانیم توان را در طول فواصل بلند در سطح جریان پایین انتقال داده و در نتیجه تلفات کاهش یابد. سپس می‌توانیم ولتاژ را دوباره به سطحی که برای تغذیه خانگی بی خطر باشد، کاهش دهیم.

 

تولید الکتریکی سه فاز بسیار عمومی است و استفاده‌ای موثرتر از ژنراتورهای تجاری را برای ما ممکن می‌سازد. انرژی الکتریکی توسط چرخش یک سیم پیچ داخل یک میدان مغناطیسی در ژنراتورهای بزرگ و با هزینه بالا ایجاد می‌شود. اما به هر حال جای دادن سه سیم پیچ جدا روی یک محور (بجای یک سیم پیچ) ، هم نسبتا آسان و هم مقرون به صرفه است. این سیم پیچها روی محور ژنراتورها نصب شده‌اند اما از نظر فیزیکی جدا هستند و دارای یک اختلاف زاویه 120 درجه‌ای نسبت به هم هستند. سه شکل موج جریان تولید می‌شود که دارای اختلاف فاز 120 درجه‌ای نسبت به هم ، اما اندازه‌های یکسان هستند.

کابل افشان،سیم افشان،سیم ارت،،کابل و برق سیمکو



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

سیم ارت،

توان الکتریکی با جریان متناوب ، نوعی از انرژی الکتریکی است که برای تغذیه تجاری الکتریسیته به عنوان توان الکتریکی ، از جریان متناوب استفاده می‌کند. ویلیام استنلی جی آر کسی است که یکی از اولین سیم پیچهای عملی را برای تولید جریان متناوب طراحی کرد. طراحی وی یک صورت ابتدایی ترانسفورماتور مدرن بود که یک سیم پیچ القایی نامیده می‌شد. از سال 1881م تا 1889م سیستمی که امروزه استفاده می‌شود، توسط نیکلا تسلا ، جرج وستینگهاوس ، لوییسین گاولارد ، جان گیبس و الیور شالنجر طراحی شد.کابل افشان

سیستمی که توماس ادیسون برای اولین بار برای توزیع تجاری الکتریسیته بکار برد، به دلیل استفاده از جریان مستقیم محدودیتهایی داشت که در این سیستم برطرف شد. اولین انتقال جریان متناوب در طول فواصل بلند در سال 1891م نزدیک تلورید کلورادو اتفاق افتاد که چند ماه بعد در آلمان ادامه پیدا کرد. توماس ادیسون به علت اینکه حقوق انحصاری اختراعات متعددی را در فن آوری جریان مستقیم «DC» داشت، استفاده از جریان مستقیم را به شدت حمایت می‌کرد، اما در نهایت جریان متناوب به عرصه استفاده عمومی آمد. چارلز پروتیوس استینمتز از جنرال الکتریک بسیاری از مشکلات مرتبط با تولید الکتریسیته و انتقال آن را با استفاده از جریان متناوب حل کرد.کابل و برق سیمکو

،سیم افشان،،کابل برق،سیم و کابل،

 



:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

عکاسی به فرایند ثبت تصاویر به‌وسیلهٔ دریافت و ثبت نور بر روی یک سطح حساس به نور، مانند نگاتیو (فیلم) یا سنسور الکترونیکی، گفته می‌شود. الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیا بر روی سطح حساس به نور (هالوژن نقره یا سنسور) تاثیر می‌گذارد و باعث ثبت تصاویر می‌گردد.

بسته بندی ،

عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری است. عکاسی به‌عنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد و به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و همچنین جنبه‌های هنری نیز در آن ظهور کرد. صنعت عکاسی برروی کاغذ حساس در سال ۱۸۳۹ میلادی بوجود آمد و در سال ۱۸۴۱ میلادی پلاکهای شیشه برای عکاسی اختراع گردید.

 چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

تاریخچه عکاسی

عکسی از ژوزف نیسفور نیپس فرانسوی که به باور مورخان نخستین عکس تاریخ استکلمه «فتوگرافی» که در فارسی آن را عکاسی می‌خوانیم، از ترکیب دو لغت یونانی ((φωτογραφία (fotografia) پدید آمده‌است. فتو از کلمه “Phos” به معنای نور و گرافی از لغت «Graphi» به معنای نگارش؛ یعنی نوشتن با نور. همه منابع معتبر گوناگونِ مجازی و مکتوب، روایت مشابهی از تاریخچهٔ عکاسی ارائه می‌کنند. آنچه مشخص است این است که سال‌ها قبل از اختراع عکاسی اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است. دانشمندی به نام ابن هیثم در قرن پنجم هجری (یازدهم میلادی) از وسیله‌ای به نام «جعبه تاریک» در مشاهدات خورشید گرفتگی خود استفاده کرده بود.

عکاسی به مفهومی که ما امروزه با آن آشناییم، توسط یک فرد کشف نشده‌است، بلکه نتیجه تلاش بسیاری از شیمیدان‌ها است. آغاز آن به سال ۱۷۲۷ میلادی برمی‌گردد. در آن سال شولز مشاهده کرد که مخلوطی از نیترات نقره و گچ در مقابل نور، تیره می‌شوند. در دهه ۱۸۳۰ یک فرانسوی به نام لویی واگر تصادفا کشف کرد که برای ظهور یک تصویر، می‌توان از یک ورقه مسی پوشیده شده از نقره که به وسیله بخار ید حساس شده باشد، استفاده کرد.

پیدایش عکاسی به اتاق تاریک بر می‌گردد. در حقیقت اتاق تاریک منجر به پیدایش عکاسی و دوربین عکاسی شد. اتاق تاریک عبارت از اتاقی است بی هیچ پنجره. هیچ نوری به آن راه ندارد مگر از طریق روزنه‌ای که بر یکی از دیوارهای اتاق تعبیه شده. تصاویر یا چشم‌اندازهای روبروی روزنه به صورت وارونه بر دیوار روبرویش بازتاب می‌یافت. بعضاً نگارگران از تصاویر بازتاب یافته به عنوان الگوی نقاشی‌شان استفاده می‌کردند. بعدها این اتاق تاریک در ابعاد کوچک‌تر تبدیل شد به دوربین عکاسی. یعنی در برابر روزنه‌ای که وجود داشت ماده حساس به نور قرار می‌دادند تا تصاویر بازتابش یافته ثبت و ضبط شوند.

ژوزف نیسفور نیپس دانشمند فرانسوی و کسی که موفق به ثبت نخستین عکس تاریخ شددر روند تکاملی دوربین، از عدسی و لنز در جایی که روزنه قرار داشت استفاده شد. مواد حساس به نور به فیلم‌های عکاسی امروزین تبدیل شدند که در انواع سیاه و سفید و رنگی (نگاتیو) و اسلاید (پوزتیو) موجود است. نگاتیوها طی فرآیند دیگری در آزمایشگاه (لابراتوار) به عکس تبدیل می‌شوند. در ابتدا از آمونیوم دی‌کرومات برای مواد حساس استفاده می‌شد ولی بعد به نیترات نقره تغییر یافت.

این روند ادامه یافت تا با پیدایش دوربین دیجیتال از حسگرهای حساس به نور به جای فیلم استفاده شد و دوربین‌های دیجیتال گسترش چشمگیری یافت اما فیلم‌های عکاسی هنوز جایگاه خود را دارند.

نخستین باریک دانشمند فرانسوی به نام ژوزف نیسفور نیپس (joseph Nicephore Niepce) در سال ۱۸۲۲ میلادی موفق به ثبت اولین عکس تاریخ شد. او با قرار دادن یک صفحه فلزی قیر اندود در یک جعبه تاریک از جلوی پنجره تصویرپشت بام را ثبت کرد در آن زمان صفحه عکس به مدت ۸ ساعت تحت تابش نور آفتاب قرار داشت.

در سال ۱۸۴۰ میلادی یک انگلیسی به نام فاکس تالبوت با اختراع صفحات نگاتیو که می‌شد از روی آن بارها تصویر پوزیتیو چاپ کرد. گام بزرگی در پیشرفت عکاسی برداشت. این اختراع هنوز پایه واساس فیلمهای عکاسی جدید است. با پدید آمدن مکروفتوگرافی (به ویژه عکاسی هوایی) و میکروفتوگرافی (عکاسی ذره‌بینی) دید تازه‌ای به بافت‌های اثر ایجاد شد که پیش از این انسان بدان دسترسی نداشت.

تجهیزات عکاسی  
    * دوربین 
    * لنز                      
    * سه‌پایه                
    * فیلم    
    * فیلتر    
دسته بندی کلی دوربین‌های عکاسی
دوربین‌های عکاسی در دسته بندی کلی به دو دسته دوربین‌های آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند.

دوربین آنالوگ

در عکاسی آنالوگ، نوری که از دوربین عبور می‌کند بر سطح فیلم عکاسی می‌نشیند و پس از آن می‌بایست فیلم را از داخل دوربین درآورد و آن را در تاریکخانه ظهور کرد تا به شکل نگاتیو قابل رویت شود و سپس برای انتقال عکسها به کامپیوتر باید نگاتیو‌ها اسکن شوند.

، مجتمع چاپ ، چاپخانه 

دوربین دیجیتال

دسته بندی دوربین‌های عکاسی دیجیتال به دلیل پیشرفت روزافزون و سریع آنها در دسته‌هایی خاص و محدود کاری سخت و دشوار است و بر خلاف گذشته که دوربین‌های دیجیتال را بر حسب کیفیت حسگر و ابعاد بدنه در سه تا چهار دسته تقسیم می‌کردند، امروزه دسته‌بندی‌ها این دست دوربینها تا هفت یا هشت گونه افزایش یافته‌است که این میزان در دوربین‌های حرفه‌ای از ده مورد نیز تجاوز می‌کند. عمر مفید دوربین‌های دیجیتالی اگر به شیوه‌ای صحیح خریداری شده باشد بین ۳۶ تا ۴۸ ماه است مگر اینکه دارنده دستگاه بخواهد کارهای دیگری انجام دهد که از توان دوربین دیجیتالی که ابداع شده، خارج باشد. امروزه در شایع‌ترین نوع دسته‌بندی‌های دوربین‌های دیحیتال به منظور ساده کردن کار خریداران و مخاطبان دوربین‌های دیجیتال، قیمت، نوع کاربری و مشخصات فنی را به عنوان ملاک برای دسته بندی در نظر می‌گیرند. براین اساس دوربین‌ها به دو گروه حرفه‌ای و آماتوری تقسیم می‌شوند. از لحاظ تفاوت در مشخصات فنی این دو گروه می‌توان گفت دوربین‌های حرفه‌ای همچنان از سیستم دوربین‌های حرفه‌ای آنالوگ (slr) استفاده می‌کنند که شامل اجزای مکانیکی است. در حالی که دوربین‌های آماتوری به صورت کامل دیجیتالی هستند. دیگر اینکه تغییر لنز در مدل‌های حرفه‌ای امکان پذیر است و لنز مدل‌های آماتوری قابل تعویض نیست، هرچند در برخی مدل‌های سطح بالای آماتوری چنین امکانی به صورت محدود در نظر گرفته شده‌است. وزن مدل‌های حرفه‌ای از دیگر تفاوت‌ها با مدل‌های آماتوری است. سبک ترین مدل حرفه‌ای حداقل نیم کیلوگرم وزن دارد در حالی که وزن سنگین ترین مدل آماتوری کمتر از ۴۰۰ گرم است. از منظر کاربری باید گفت مدیریت دوربین‌های حرفه‌ای به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، برای عموم کاربران بسیار سخت و مشکل است. به طور کلی نگهداری مدل‌های حرفه‌ای شرایط ویژه‌ای را طلب می‌کند که از حوصله و تخصص کاربر معمولی خارج است. در تولید مدل‌های آماتوری از فلسفه عکاسی برای همگان استفاده می‌شود یعنی انجام عکاسی با دوربین دیجیتال باید که آسان ترین باشد. براین اساس اغلب تنظیمات مدل‌های آماتوری به صورت خودکار توسط دوربین صورت می‌گیرد در حالی که اکثر تنظیمات مدل‌های حرفه‌ای به صورت دستی انجام می‌شود و اینکه ارزان ترین مدل حرفه‌ای (dslr) با گران ترین مدل آماتوری برابری می‌کند. مدل‌های حرفه‌ای به این دلیل گران هستند که امکاناتی فراهم ساخته‌اند که برای کاربری عام و نیمه حرفه‌ای اضافی است.

دوربین دیجیتال حرفه‌ای

دوربین دیجیتال حرفه‌ای EOS 5D Mark II Canon با تفکیک پذیری ۲۱ میلیون پیکسلی و قابلیت فیلمبرداریدوربین دیجیتال حرفه‌ای یا DSLR به دوربین دیجیتالی می‌گوییم که از یک سیستم آینهای مکانیکی و پنتاپریسم برای هدایت نور از لنز به یک منظره یاب نوری در پشت دوربین استفاده می‌کند. پنتاپریسم همانطور که از اسمش مشخص است یک منشور بازتابی ۵ وجهی است که یک باریکه نور را ۹۰ درجه منحرف می‌کند.  عملکرد اساسی یک دی اس ال آر به این شکل است: در هنگام انتخاب منظره و چشم انداز، آینه نوری را که از لنز متصل شده وارد می‌شود به میزان نود درجه به سمت بالا منحرف می‌کند سپس این نور دو بار توسط منشور منعکس می‌شود و به چشم عکاس فرستاده می‌شود. در طول نورگیری آینه به سمت بالا می‌چرخد، دریچه دیافراگم تنگ می‌شود شاتر باز می‌شود و اجازه می‌دهد لنز نور را روی سنسور تصویر بیندازد. سپس شاتر دوم روی سنسور را می‌پوشاند، یعنی زمان نورگیری به پایان رسیده‌است. آینه پایین می‌آید و شاتر به جای خود برمی گردد. طول زمانی که آینه به بالا می‌چرخد را خاموشی منظره یاب می‌نامند. یک آینه و شاتر سریع بهتر است مخصوصا در زمانی که سوژه در حال حرکت است و تاخیری نباید داشته باشد. تمام آنچه شرح داده شد در هزارم ثانیه و بصورت خودکار صورت می‌گیرد. دوربین‌های سریع این عملیات را می‌توانند تا ده بار در ثانیه انجام دهند. عکاسان حرفه‌ای این این دوربین‌ها را ترجیح می‌دهند زیرا عکاس می‌تواند پیش نمایشی واقعی از فریم را در لحظه نوردهی ببیند و یک دلیل مهم اینکه می‌تواند لنزهای متنوعی را انتخاب کرده و بروی دوربین خود نصب کند. یک امکان دیگر اینکه پیش نمایشی واقعی از عمق میدان را به عکاس می‌دهد. دوربین‌های حرفه‌ای و قابلیت فیلمبرداری از سال ۲۰۰۸ شرکتهای نیکون و کنون دوربین‌هایی از این دسته تولید کردند که قابلیت فیلم برداری کامل را داشته باشند. نیکوی D90 قابل تصویری ۲۴ فریم در ثانیه، ۷۲۰p و کیفیت HDV را دارد. شرکت کنون نیز به تازگی دوربین بسیار قدرتمندی به نام EOS 5D Mark II را وارد بازار کرده‌است که قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p و سی فریم در ثانیه را داراست.

دوربین‌های آماتور یا کامپکت

دوربین دیجیتال آماتوری کانن ایکسوس ۷۵۰این دوربین‌ها که به آنها ببین و بگیر (Point-and-shoot) نیز گفته می‌شود در یک نگاه کلی معمولاً کوچک و سبک هستند و لنز آنها به بدنه دوربین متصل بوده و قابل جدا شدن نیست، در درجه اول برای عملیات عکاسی ساده طراحی شده‌اند و معمولاً دارای سیستم‌های اتوماتیک برای تنظیم گزینه‌های نوردهی، فلش و دیگر عوامل عکس برداری هستند. این نوع دوربین معمولاً در میان افرادی که هدفشان عکاسی حرفه‌ای نیست و به دنبال ساده ترین روش برای ثبت لحظات و خاطرات خود هستند گزینه مناسبی است.

 قیمت چاپ ، چاپ ، چاپ افست ،



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

۱-تبدیل سبک لایه ها

تبدیل سبک یک لایه (Layer Style) به یک لایه پیکسلی معمولی ، کنترل بیشتری برای ویرایش متحوا در اختیار شما قرار می دهد.برای انجام این کار ، سبکی انتخاب و بر روی Effects ، راست کلیک کنید و در نهایت گزینه Create Layer را برگزینید.

۲- مشاهده دیک لایه

اگر در حال کار با چندین لایه هستید و می خواهید تنها یک لایه را مشاهده کنید ، نیازی به پنهان کردن دیگر لایه ها به صورت دستی نیست.تنها کلید Alt را نگه داریدو دوباره بر آن کلیک کنید تا دوباره ظاهر شوند.

چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

۳- تبدیل یک ماسک لایه ای

پس از اضافه کردن هر گونه لایه تنظیماتی (Adjustment Layer) ، کلیدهای Cmd/Ctrl+ I را بفشارید تا Layer Mask تبدیل و افکت به سرعت پنهان شود. سپس تصویر را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید تا تنظیمات به طور انتخابی ظاهر شوند.

۴- ماسک ها و لایه های جدا از هم

شما می توانید یک ماسک یا یک تصویر را به طور جداگانته و مستقل از یکدیگر ، تنها با کلیک بر روی لینک بین دو فضا (thumbnails) Layer Panel حرکت دهید. اگر می خواهید موقعیت این فضا را تغییر دهید ، آن را سایه دار کنید و سپس از ابزار Move استفاده کنید.

۵-کپی سریع

کلید Alt را نگه دارید و یک ماسک ، سبک یا لایه را بکشید تا یک کپی از آن گرفته شود.

۶- تبدبل پس زمینه

رو ی Background Layer دوبار کلیک کنید و یا کلید OK را بفشارید تا به یک لایه قابل ویرایش تبدیل شود.

۷- تنظیمات

همیشه به جای ویرایش مستقیم یک لایه ، از AdjusmentLayers استفاده کنید. این کار سه مزیت دارد: می توانید هر زمان که بخواهید آن را ویرایش ، کنترل و یا به کمک گزینه Opacity ، آن را تقویت کنید . به علاوه می توانید با استفاده از یک ماسک ، با آن به صورت انتخابی کار کنید.

 چاپخانه ، چاپ 

 ۸- حرکت پرس و جویانه

هنگام استفاده از ایزار Move ، روی نقطه ای در تصویر راست کلیک کنید تا فهرست تمامی لایه هایی که فعال هستند، ظاهر شود.

۹- گزینه های Panel

بخش Layers Panel ، مهم ترین بخش در فتوشاپ است . در نتیجه شما نیاز خواهید داشت که از تنظیم صحیح آن متناسب با نیازهایتان مطمئن شوید .گزینه Panel Options را از نوار Fly-Out انتخاب کنید تا محتوا و اندازه های مختلف برگزیده شوند.

۱۰- بالا و پایین بردن لایه ها

شما می توانید هنگام مشاهده تغییر تصویر ، لایه ها را در Layers Panel بالا و پایین برید. کلید Cmd/ Ctrl را نگه دارید و کلید های ]یا[ را بفشارید . کلید Shift را اضافه کنید تادبتوانید یک لایه را بالا و پایین ببرید.

، چاپ افست ،بسته بندی ، 

۱۱- پر کردن میانبرها

شما می توانید کلیدهای Alt+Back Space را بفشارید تا لایه یا یک فضای انتخابی را با یک Foreground پر کنید. کلید های Cmd/Crtl+Back Space به شما کمک می کنند تا لایه یا فضای انتخابی با رنگ Background پر شود. کلیدهای

Back Space +Shift به شما کمک می کنند تا به سرعت به Fill Options دست یابید.

۱۲- لایه خاکستری ۵۰ در صد

یک لایه جدید پر شده با خاکستری ۵۰ درصد برای بیشتر شرایط مناسب مفید است، چون به راحتی می توانید آن را دستکاری منید و از افکت Lens Flare استفاده نمایید. برای خلق یک لایه خاکستری ۵۰ درصد ، یک لایه جدید بسازید و سپس به سراغ گزینه Edit >Fill بروید . سپس گزینه Blend Mode را به Overlay تغییر دهید.

 قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ،



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
(به انگلیسی: Linguistics) علمی است که به مطالعه و بررسی روشمند زبان می‌پردازد. در واقع، زبان‌شناسی می‌کوشد تا به پرسش‌هایی بنیادین همچون «زبان چیست؟»، «زبان چگونه عمل می‌کند و از چه ساخت‌هایی تشکیل شده‌است؟»، «انسان‌ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؟»، «زبان آدمی با سامانه ارتباطی دیگر جانوران چه تفاوتی دارد؟»، «کودک چگونه سخن گفتن می‌آموزد؟»، «زبان بشر چگونه تکامل یافته‌است؟»، «زبان‌ها چه قرابتی با یکدیگر دارند؟»، «ویژگی‌های مشترک زبان‌های جهان کدامند؟»، «انسان چگونه می‌نویسد و از چه راهی زبان نانوشتاری را واکاوی (تحلیل) می‌کند؟»، «چرا زبانها دگرگون می‌شوند؟» و ... پاسخ گوید.ترجمه متن انگلیسی ، ، ترجمه فوری ، ترجمه 
 
زبان‌شناسی به مفهوم جدید آن، علمی نسبتاً نوپا بوده که قدمتی تقریباً یک صد ساله دارد، اما مطالعات تخصصی درباره زبان به چند قرن پیش از میلاد بازمی‌گردد، یعنی زمانی که پانینی قواعدی برای زبان سانسکریت تدوین کرد. در زبان‌شناسی، ابعاد مختلف زبان در قالب حوزه‌های صرف، نحو، آواشناسی، واج‌شناسی، معناشناسی، کاربردشناسی، تحلیل گفتمان، زبان‌شناسی تاریخی-تطبیقی، رده‌شناسی، زبان و نیز حوزه‌های بینارشته‌ای مانند جامعه‌شناسی زبان، روانشناسی زبان، عصب‌شناسی زبان، زبان‌شناسی قضایی، زبان‌شناسی بالینی، زبانشناسی تحلیلی، زبان‌شناسی آموزشی و زبان و منطق بررسی می‌شوند.متون تخصصی ، ترجمه فارسی به انگلیسی


:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

حتماً تا به حال در مورد طراحی ریسپانسیو یا طراحی واکنش‌گرا در وب‌سایت شنیده‌اید.
این نوع طراحی این امکان می‌دهد تا یک وب‌سایت در دستگاه‌های مختلف با اندازه‌های مختلف خود را منطبق کرده و در بهترین وضعیت خود را نمایش دهد.قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، 
print-ads
حال یک روزنامه پرتغالی به نام کوریو Correio da Manhã برای رونمایی از ویژگی ریسپانسیو بودن وب‌سایت خود، از یک ایده خلاقانه استفاده کرده است: اولین تبلیغ چاپی ریسپانسیو جهان!
این روزنامه برای معرفی طراحی ریسپانسیو وب‌سایت خود، اولین تبلیغ ریسپانسیو را چاپ کرده است که خواننده می‌تواند در اندازه‌های مختلف آن را مشاهده کند.

http://www.aparat.com/v/tlw05

شاید در نگاه اول برای شما این موضوع مضحک به‌نظر بیاید اما استفاده هوشمندانه از ایدۀ ریسپانسیو بودن یک آگهی چاپی برای معرفی وب‌سایت جدید، بسیار ناب و خالص است.

 



:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

دو هنر جو به نام های «مت رابینسون» و «تام ریگلسورس»، یک ویدئوی خلاق تبلیغاتی برای پرینتر HP ساختند.حدود یک سال بعد نمونه ی کامل تر و پخته تر ویدئوی اصلی را به سفارش HP خلق کردند که با استفاده از سه پرینتر فوتواسمارت HP داستان متحرک پیچیده ای را روایت می کند.برای دیدن ویدئو به لینک  زیر یروید.

http://www.aparat.com/video/video/one/videohash/6gjsN/setdata/xml

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله



:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

چاپ سه بعدی (3D printing) یا روند تولید افزودنی، روند ساخت اجسام جامد سه بعدی از یک فایل دیجیتالی است. در این فناوری ایجاد یک شیء سه بعدی با استفاده از روندهای افزودنی انجام می شود. در یک روند افزودنی یک شیء با قرار دادن پی در پی لایه هایی از مواد درست می شود. قرار دادن لایه ها تا زمانی که کل شیء ایجاد شود ادامه می یابد. هر کدام از این لایه ها درواقع یک مقطع نازک افقی از جسم نهایی هستند.

چاپ سه بعدی چگونه انجام می شود؟
چاپ سه بعدی با انجام طراحی از شیئی که می خواهیم درست کنیم شروع می شود. این طراحی در یک فایل CAD انجام می شود. طراحی در یک فایل CAD به این معنا است که طراحی با کمک سیستم های رایانه ای انجام می شود و از سیستم های رایانه ای برای کمک به ایجاد، اصلاح، تجزیه و تحلیل و یا بهینه سازی یک طرح استفاده می شود.) کار طراحی با استفاده از سیستم های رایانه ای به دو صورت انجام می شود.

1-استفاده از برنامه مدل سازی سه بعدی که برای ایجاد یک شیء کاملاً جدید ایجاد می شود.بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

2-با استفاده از یک اسکنر سه بعدی برای کپی کردن شیئی که وجود دارد. اسکنر کمک می کند یک کپی دیجیتال سه بعدی از یک شیء گرفته شود و این کپی در داخل یک برنامه مدل سازی قرار داده می شود.

سپس نرم افزار، مدل نهایی را به صدها یا هزاران لایه افقی تقسیم می کند. هنگامی که این فایل آماده شد در چاپگر سه بعدی آپلود می شود و چاپگر شیء را لایه به لایه ایجاد می کند. چاپگر سه بعدی هر قطعه را (یا تصویر دوبعدی را) می خواند و لایه ها را با هم ترکیب می کند تا شیء سه بعدی مورد نظر ایجاد شود. البته هیچ نشانه ای از لایه بندی، قابل مشاهده نخواهد بود.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

ظرف چند سال گذشته چاپ سه بعدی شناخته تر شده است. در حالی که این فناوری چندین دهه است که وجود دارد. به خصوص برخی از تولید کنندگان مانند شرکت نایک مدت ها است از این نوع چاپگر در فرایند طراحی به منظور ایجاد نمونه های اولیه برای تولید استفاده می کنند. استفاده از چاپگر سه بعدی برای این اهداف نمونه سازی سریع نامیده می شود.چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

علاوه بر نمونه سازی سریع، چاپ سه بعدی برای تولید سریع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت سریع، یک روش جدید ساخت است که در آن شرکت ها با استفاده از چاپگرهای سه بعدی در زمانی کوتاه سفارشی را تولید می کنند. با این روش صرفه جویی زیادی در هزینه ها صورت می گیرد.

علاوه بر تولید در بعد صنعتی با استفاده از چاپگرهای صنعتی رویکردی نیز به سمت چابگرهای شخصی سه بعدی به وجود آمده.

چاپگر سه بعدی قادر است از چند رنگ و چندین نوع ماده استفاده کند و محصولی را به وجود آورد. در نهایت کار این چاپگرها بهبود خواهد یافت و کار به نقطه ای خواهد رسید که محصولاتی کاربردی تولید خواهند شد.  این فناوری مزیت های زیادی دارد از جمله پایین آمدن میزان مصرف انرژی، کاهش ضایعات، سفارشی سازی، در دسترس بودن محصول و ... . در نهایت چاپ سه بعدی نحوه تولید را تغییر خواهد داد.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، 



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

همه چاپگرهای سه بعدی از یک فناوری مشابه برای ایجاد اشیا استفاده نمی کنند. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و همه آنها از سال 2012 قابل استفاده اند. تفاوت عمده این فناوری ها در روش ساخت لایه هایی است که به منظور ایجاد شیء نهایی مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی از روش ها مواد ذوب شدنی یا نرم شدنی برای تولید لایه ها مورد استفاده قرار می گیرند. پخت انتخابی لیزر (SLS) و مدل سازی رسوب جوش خورده (FDM) رایج ترین فناوری های مورد استفاده در این روش چاپ کردنند. روش دیگر چاپ، ذخیره کردن مواد مایع است که با فناوری های مختلف انجام می شود.

در روش پخت لیزر انتخابی با استفاده از لیزر با قدرت بالا، ذرات کوچکی از جنس پلاستیک، فلز، پودر سرامیک یا شیشه ترکیب می شوند تا یک توده که شکل سه بعدی مورد نظر را داشته باشد درست شود. لایه های جدید از جنس موادی که ذکر شد روی هم قرار می گرند و این روند تکرار می شود تا زمانی که جسم کامل شود.

در روش مدل سازی بارسوب جوش خورده رشته های پلاستیکی و یا سیم های فلزی و سیم پیچ مورد استفاده قرار می گیرد. به این وسیله مواد ذوب می شوند و هم در جهات افقی و هم در جهات عمودی حرکت می کنند. این کار با استفاده از سازوکار کنترل عددی انجام می شود که با یک بسته نرم افزار تولید و با کمک رایانه به طور مستقیم کنترل می شود.چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

شیء تولیده شده از مواد ذوب شده ای که لایه ها را تشکیل می دهند بلافاصله بعد از خروج از دهانکی سرد می شود.

در یک فناوری دیگر ((Stereolithography (SLA) نیز از یک مایع برای تولید یک بخش جامد استفاده می شود. در این فناوری از اشعه ماورای بنفش مایع و لیزر فرابنفش برای ساخت لایه های جسم استفاده می شود.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، 



:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

تعادل، تقارن، سادگیقواعد بازی در دکوراسیون داخلی می‌تواند به سفتی سنگ باشد و به نرمی موم. اما اگر اصول اولیه این فن را یاد بگیرید، اولین قدم را برای موم کردن این سنگ برداشته‌اید.

میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری
● این هم چند تا از این اصول اولیه:
▪ پلان اولیه و ساده‌ای از منزل یا محل کارتان را شخصاً تهیه کنید و ابعاد اتاق، سالن و پنجره‌ها و محل قرارگیری‌شان را دقیقاً یادداشت نمایید. ببینید پریز‌های برق کجا قرار گرفته است. تورفتگی و بیرون‌زدگی‌های خانه را از قلم نیندازید. حالا که پلان اولیه‌تان را آماده کرده‌اید، هر کجا که برای خرید می‌روید آن را همراه داشته باشید.
▪ سعی کنید بفهمید که سبک منحصر به فرد و شخصی مورد علاقه‌تان چیست. برای این کار باید حتماً وقت بگذارید. جراید، برنامه‌های تلویزیونی و اینترنت می‌تواند منبع خوبی برایتان باشد. در برنامه‌های تلویزیونی مختلف، در مغازه‌ها، در منزل دوست و آشنا و خلاصه هر کجا که می‌روید، زیر چشمی هم که شده نحوه چینش وسایل را در نظر داشته باشید. ببینید کدام سبک و رنگ بیشتر از بقیه توجه‌تان را به خود جلب می‌کند.
▪ نقاط خاص محل مورد نظرتان را دقیقاً مشخص کنید. محل‌ قرار گرفتن شومینه، تاقچه، آینه‌های دیواری از پیش کارگذاشته شده و کمد‌های دیواری، ازجمله مناطق تعیین‌کننده‌ای هستند که باید هنگام چینش دیگر وسایل، آن‌ها و محل قرارگیری‌شان را مد نظر قرار داد.



:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

چگونه خانه را تزئین کنیمبه این نتیجه رسیده‌اید كه خانه شما احتیاج به تغییر دكور دارد اما چگونه آن را طراحی می‌كنید؟ ممكن است در مغازه‌ها پارچه‌های شیك و مبلمان‌های زیبایی دیده باشید، اما معمولا به شما نمی‌گویند كه دقیقا چگونه تمامی این اجزا را تركیب كنید تا به نتیجه‌ای كه دوست دارید برسید.
اگر روش‌های تزئین را از متخصصان یاد بگیرید، هر اتاق را می‌توانید به طور حرفه‌ای طراحی كنید. بسیاری از افراد برای گرفتن ایده در آخر هفته از نمایشگاه‌ها دیدن می‌كنند و اكثرا قصد خرید ندارند. فقط می‌خواهند ببیند چگونه یك طراح دكوراسیون حرفه‌ای یك خانه ساده را به جای زیبایی برای زندگی تبدیل می‌كند. طراحان مثل تمامی افراد دیگر مشكلاتی در این راه دارند مثل: ایجاد شكل آسمان در یك اتاق كوچك، تقسیم كردن یك اتاق بزرگ و اتاق‌های نشیمن مختلف و انتخاب طرح و رنگی كه واقعا مناسب باشد.
آنها ایده‌های مختلف در این زمینه و روش‌های عجیب و غریب را امتحان می‌كنند، بنابراین اگر از نمایشگاهی دیدن می‌كنید دنبال ایده‌های عملی باشید كه كمك می‌كند فضای خانه را تغییر دهید. مثلا روش‌های مختلف ‌تزئین دیوارها (بعضی از طراحان به جای رنگ یا كاغذ دیواری از پارچه استفاده می‌كنند) پرده‌ها و كف و انواع گوناگون مبلمان و تركیبات رنگی كه پیش از آن به آنها فكر نكرده‌اید. 
در این مقاله پیشنهادهای طراحان بزرگ را برای طراحی هر اتاق جمع كرده‌ایم تا به شما كمك كنیم از نظرات آنها برای تغییر خانه استفاده كنید. 
۱) كف اتاق را به صورت روشن و براق درآورید تا كمك كند اتاق‌های كوچك بزرگ‌تر به نظر برسند و نور را منعكس كنند. جف بانكز Jeff Banks معتقد است باید از كفی‌های براق لافیت در اتاق خواب و اتاق‌های طبقه پایین استفاده كرد. 
۲) - تختخواب اضافی مهمان در یك اتاق اضافی (آن را كوسن و پشتی بپوشانید به طوری كه یك كاناپه به نظر برسد) را به محل اتاق استراحت روزانه تبدیل كند و از آن دو منظوره استفاده كنید. بدین ترتیب یك جای راحت ایجاد كرده‌اید كه می‌توانید در طول روز برای نشستن یا درس خواندن از آن استفاده كنید. 
۳) كورنیا ساند گرن از شركت طراحان داخلی زیبو Ziboh Interiors می‌گوید دوست دارم قفسه‌های شیشه‌ای را در پذیرایی بگذارم در حالی‌كه میزهای شیشه‌ای كمك می‌كنند نور زیادی به داخل بتابد و اتاق روشن و هواگیر شود. هر جا لازم است نور را به حداكثر برسانید از انواع مختلف شیشه دردرها استفاده كنید. 
۴) آشپزخانه‌های مستقل منظره زیبا و جدیدی با فضایی در زیر خود دارند كه برای ذخیره وسایل اضافه استفاده می‌شود. به این ترتیب احساس می‌شود كه كف آشپزخانه بزرگ‌تر است و می‌توان بعدا از آن استفاده كرد. 
۵) دقت كرده‌اید كه اتا‌ق‌هایی كه در نمایشگاه‌ها آینه‌های زیادی دارند چطور به نظر می‌رسند؟ این آینه‌ها را برای برگرداندن نور دور اتاق می‌گذارند كه باعث می‌شود اتاق بزرگتر به نظر برسد. آینه‌های بلند را در پذیرایی قرار دهید و در حمام برای احساس روشنی و نورگیری از آنها استفاده كنید. 
۶) به مبلمان خودتان فكر كنید و طوری آن را بچینید كه صندلی‌ها و میز در سر راه رفت و آمد قرار نگیرد. 
۷) در طراحی از هر سبكی كه با سلایق شما سازگار است بهره گیری كنید. سبك نیوانگلند باشد طرح مطلوب خود را كم كم كامل كنید. 
۸) از انواع مختلف طرح‌های كف برای جدا كردن فضا در همان اتاق استفاده كنید برای مثال یك آشپزخانه اتاق غذاخوری یا مطالعه و اتاق كار در اتاق نشیمن. این مساله وقتی كه بخواهید خانه‌تان را بفروشید هم به نفعتان است. باعث می‌شود خریداران فكر كنند با پولی كه می‌دهند فضایی دو برابر در اختیارشان قرار می‌گیرد. 
۹) از اتاق‌هایی كه طرحی باز و بزرگ دارند اجتناب كنید. مبلمان اتاق نشیمن را با دقت بچینید یك كاناپه یا میز در وسط اتاق قرار دهید تا احساس راحت‌تری به شما دست دهد، بهتر از این است كه همه چیز را به دیوار تكیه دهید. 
۱۰) وقتی طرح‌ها و مبلمان رنگی انتخاب می‌كنید نه فقط برای اتاق‌ها بلكه برای تمام خانه فكر كنید. بنابراین می‌توانید نتیجه آخر را تصور كنید كه باید با بقیه اجزا هماهنگی داشته باشند. 
۱۱) كارول نیومن مالك شركت طراحان داخلی New man Interiors می‌گوید دوست دارم با طرحی قوی‌تر رنگ‌های كرم روشن و طلایی روشن را روی دیوار استفاده كنم. 
۱۲) لیپن شیلتون Lipnne shillon می‌گوید مناظر زیبا شامل مخلوطی از وسایل قدیمی با نمونه‌های معاصر است. مبلمان چرم و آینه‌های طلایی دوام زیادی نیز دارند. 
۱۳) كاترین سوپر Cathetrine soaper می‌گوید پارچه‌های نخی بخرید و آنها را با استیل، نقره سیاه و سفید مخلوط كنید تا طراحی جاودانه ایجاد كنید. 
۱۴) جف بانكز Jeff Banks معتقد است روكش‌های جالب پنجره نظرات را به سوی منظره بیرون جذب می‌كند. طرح‌های رنگارنگ یك اتاق ساده را پشت دری كركره‌ای كامل می‌كند. 
۱۵) پرده‌های سنگین و جمع شدنی را با كركره‌های مد روز كه برای داخل تاقچه پنجره مناسب است تغییر دهید یا از پارچه وال برای ظاهر هواگیر استفاده كنید.
۱۶) پارچه‌های سبك را كه با رنگ‌های پرده تفاوت دارند دو برابر كنید یا آنها را به هم وصل كنید و بگذارید با چین‌های ملایم تا كف اتاق بیاید. 
۱۷) میله‌های پرده‌ای با تزئینات مروارید یا چسب‌های رنگی و شیشه‌ای بخرید تا اتاق را زیبا كنید و از بسته‌ای زیبا برای نگه داشتن پرده‌ها در جای خودشان استفاده كنید. 
۱۸) به این مساله فكركنید كه در خانه‌تان چقدر و كجا به نور احتیاج دارید در محل‌های كار مثل آشپزخانه و اتاق مطالعه نور زیاد و برای اتاق خواب و غذا خوری نور كم لازم است.


:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
زبان اسپانیایی (اسپانیولی) یا کاستیلی زبانی از خانوادهٔ زبان‌های رومی و یکی از پُرگویش‌وَرترین زبان‌های جهان است. طی آمار سال ۲۰۱۴ میلادی زبان اسپانیایی با ۴۷۰ میلیون نفر گوینده به عنوان زبان مادری، دومین زبان پرتکلم دنیا است. ترجمه متون ، ترجمه متون انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،
در سال ۱۹۹۹، اسپانیایی زبان مادری ۳۵۸ میلیون نفر و مجموعاً ۴۱۷ میلیون سخنور بوده‌است.در حال حاضر این ارقام به ۴۰۰ و ۵۰۰میلیون نفر افزایش یافته‌اند. در ایالات متحده حدود ۱۶ درصد جمعیت به زبان اسپانیایی تکلم می‌کنند، زبان اسپانیایی زبان دوم در ایالات متحده امریکا است.
 
زبان اسپانیایی کاستیلی در اواخر قرن سوم پیش از میلاد توسط رومی‌ها وارد شبه جزیره ایبری شد؛ و پس از مدتی بیشتر زبان‌های بومی آن منطقه مانند باسکی را کنار زد. این زبان از گروه رومی زبانهای ایتالیک یا لاتین می‌باشد و از اسپانیا و از طریق سیاست‌های استعماری پادشاهی اسپانیا در قرون وسطی و مناطق تحت سلطهٔ اسپانیا مانند امریکای لاتین و برخی نقاط قاره افریقا و آسیا کشیده شد. نخستین رمان شناخته شده در جهان را دن کیشوت می‌دانند که اثر یک اسپانیایی بنام سروانتس در قرون وسطی می‌باشد. این زبان مدت‌ها تحت فشار زبان عربی بسر می‌برد و واژگان بیشماری را از زبان عربی پذیرفته است.


:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

پیش از چاپ (مراحل آماده سازی)

 

همه‌ روش‌های‌ چاپی،‌ قبل‌ از‌ مرحله‌ چاپ،‌ مرحله‌ای‌ به‌ نام‌ پیش‌ از‌ چاپ‌ دارند.‌ مجموعه‌ عملیاتی‌ که‌ پس‌ از‌ صفحه‌آرایی‌ و‌ تهیه‌ آرت‌‌ورک‌ یا‌ پس‌ از‌ اجرای‌ طراحی،‌به‌ منظور‌ آماده‌سازی‌ آن‌ کار‌ برای‌ چاپ‌ صورت‌ می‌‌گیرد،‌ پیش‌از‌چاپ‌ به‌ حساب‌ می‌‌آیند.‌ آخرین‌ مرحله‌ پیش‌از‌چاپ،‌ تهیه‌ پلیت‌ (یا‌ فرم‌ آماده‌ برای‌ چاپ)‌ است.پیش‌از‌چاپ در‌ معنای‌ وسیع‌ خود‌ عملیات‌ حروفچینی‌ و‌ طراحی‌ را‌ نیز‌ شامل‌ می‌شود‌ و‌ در‌ معنای‌ خاص‌ به‌ آماده‌سازی‌ فرم‌ چاپ یا‌ عملیاتی‌ که‌ به‌ تولید‌ پلیت‌ می‌انجامد،‌ اطلاق‌ می‌شود.مجتمع چاپ

آماده‌سازی‌ در‌ همه‌ روش‌های‌ چاپی‌ به‌ صورت‌ سنتی‌ دارای‌ مراحل،‌ عملیات‌ و‌ مواد‌ مصرفی‌ خاص‌ خود‌ بوده‌ و‌ امروزه‌ به‌ تدریج‌ جای‌ خود‌ را‌ به‌ آماده‌سازی‌ دیجیتال‌ می‌دهد.عمده‌ترین‌ عملیات‌ و‌ مراحل‌ آماده‌سازی‌ معمولی‌ در‌ همه‌ روش‌ها‌ عبارتند‌ از:‌ عکاسی،‌ تفکیک‌ رنگ،‌ فیلماژ،‌ فرم‌بندی‌ و‌ کپی.در‌ آماده‌سازی‌ دیجیتال،‌ همه‌ عملیات‌ عکاسی،‌ روتوش‌ و‌ فرم‌‌ بندی،‌ به‌ کمک‌ نرم‌افزارهای‌ پیش‌ از‌ چاپ‌ در‌ کامپیوتر‌ انجام‌ می‌شود‌ و‌ ظهور‌ پلیت‌ توسط‌ سیستم‌های‌ کامپیوتر‌ به‌ پلیت‌ صورت‌ می‌گیرد‌ و‌ مرحله‌ تولید‌ فیلم‌ و‌ عملیات‌ پیچیده‌ فیلماژ‌ حذف‌ شده‌اند.

 



:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد



تأثیر رنگ در آشپزخانهامروزه آشپزخانه بیش از گذشته بخشی از خانه شده است که اهل خانه در آن به سر می برند، این اتاق دیگر تنها مکانی برای تهیه غذا نیست و حتی آشپزخانه هایی که بزرگ ترند، به مرکز خانه تبدیل شده اند. خانواده برای استراحت در آنجا جمع می شوند، از دوستان خود در آن پذیرایی می کنند، تکالیف شان را انجام می دهند و غذا می خورند. آشپزخانه محیطی خودمانی، ساده و صمیمی است، اما از آنجا که زمان زیادی را در آنجا سپری می کنیم، دوست داریم تا حد امکان جلوه ی آن دلنشین و جذاب باشد. 
مهمترین نکته در آشپزخانه اینست که کابینت و دیگر فضاهای نگهداری وسایل و مواد غذایی فراوانی داشته باشد تا نمای آن آشفته و درهم ریخته به نظر نرسد. بدین ترتیب، جای بیشتری برای قرار دادن لوازم مفید و زیبا خواهیم داشت. مبل راحتی
● رنگ در آشپزخانه
آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های هر خانه است که فعالیت های بسیاری در آن انجام می شود. بنابراین، با اطمینان خاطر می توانید از رنگ های روشن و درخشان که احساس انرژی را با خود به همراه می آورند، در آن استفاده کنید.
اگر علاقمند نیستید که از چند رنگ بر روی هر یک از دیوارها بهره ببرید، تنها یک رنگ را به کار برید. با این همه، استفاده از چند رنگ، آن جا که تقابل هایی میان رنگ ها پدید آید، می تواند منظره ی آشپزخانه را مدرن کند.

 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

خوابی زیبا در اتاق خوابی زیبا تراتاق خواب یکی از اصلی‌ترین و در عین حال راحت‌ترین اتاق‌های خانه است. این اتاق مناسب‌ترین مکان برای استراحت و بازیابی انرژی‌ای است که در طی روز از دست داده‌اید. شاید تا به حال بر این باور بوده‌اید که اتاق خواب تنها با یک تخت معنا می‌‌گیرد اما راستش، اتاق خواب فقط یک تخت و یک تشک خوشخواب نیست. کافی است یکی دو قطعه از وسایل تزیینی‌ای را که دوست دارید، برای دکور در اتاق خواب قرار دهید تا ببینید اتاقتان چقدر متفاوت جلوه می‌کند. علاوه بر این، استفاده از وسایل تزیینی در اتاق خواب، این محیط را برای شما دوست‌داشتنی‌تر، راحت‌تر و صمیمی‌تر می‌کند. تابلو‌های نقاشی و قاب‌های عکس گزینه‌های خوبی برای دکور اتاق خواب هستند و بر صمیمیت اتاق می‌افزایند. وسایلی مانند آینه، مجسمه و شمع نیز می‌توانند در اتاق خواب مورد استفاده قرار بگیرند تا آرامش و راحتی بیشتری را به شما القا کنند. اگر به خط و خوشنویسی علاقه‌مندید، بد نیست بدانید که استفاده از چنین تابلوهایی علاوه بر زیبایی، به اتاق خوابتان سبک خاصی نیز می‌دهد.میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری،
● خواب‌های رنگی در اتاق‌های رنگی
وقتی از رنگ‌آمیزی کلی (زمینه) اتاق صحبت می‌کنیم، منظور رنگی است که برای پوشش‌ دیوارها، کف، پرده و حتی روتختی به کار برده می‌شود. بهتر است رنگ‌آمیزی کلی اتاق خواب همان رنگ مورد علاقه‌تان باشد، همان رنگی که همیشه آرامش روحی و فکری برایتان فراهم می‌کند. استفاده از رنگ مورد علاقه‌تان در دکور اتاق خواب در درازمدت تأثیر روحی بسیار مثبتی بر شما خواهد گذاشت. همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، اتاق خواب مکانی برای تجدید قوای شما است، بنابراین در این اتاق باید از هر چیزی که شما را به آرامش بیشتری می‌رساند استفاده کنید. هنگام انتخاب دکور اتاق خواب حتماً موقعیت جغرافیایی آن را نیز در نظر داشته باشید. 
در اتاق خواب‌های آفتاب‌گیر باید از طیف رنگ‌های سرد مورد علاقه‌تان استفاده‌ کنید. در اتاق‌هایی که آفتاب‌گیر نیستند، عکس این کار باید انجام بگیرد و رنگ‌های گرم برای دکور مناسب‌ترند. اگر دوست دارید که اتاق خوابتان هماهنگی و ریتم پیدا کند بهتر است که یک الگو و طرح را در چند جای اتاق تکرار کنید. مثلاً یک رنگ واحد را در وسایل مختلف رعایت کنید یا یک بافت و طرح واحد را در روتختی و پرده یا شیت آباژور تکرار کنید.
بهتر است از همان طیف رنگی که در پرده، دیوار و دکور اتاق استفاده شده ‌است در طرح و رنگ پوشش کف نیز استفاده شود. هرچه پوشش کف، مثلاً فرش یا سرامیک، روشن‌تر باشد بر وسعت اتاق افزوده می‌شود. هر چقدر هم که پوشش کف را روشن انتخاب می‌کنید، باز هم باید چندین پرده تیره‌تر از پوشش رنگی دیوارها باشد.(دکوری منزل)
اتاق خواب باید در هر فصلی احساس آرامش و راحتی را برای ما به وجود آورد. به دنبال تغییر فصل می‌توانید دکور اتاق خود را نیز تغییر دهید. اگر با شروع فصل گرما از روتختی‌هایی با رنگ سرد و روشن استفاده کنید بر تعدیل هوای اتاق و راحتی اتاق خواب می‌افزایید. در فصل سرد بهتر است که از رنگ‌های تند و گرم برای تزیین اتاق استفاده کنید.  سیسمونی کودک، مبل راحتی
‌ کلاسیک در مقابل مدرن
اگر برای اتاق خواب، سبک کلاسیک را در نظر دارید بهتر است تخت‌خواب و کمدی به رنگ چوب‌ تیره انتخاب کنید.
چوب‌هایی که به رنگ قهوه‌ای تیره و زرشکی هستند با روتختی‌های روشن و یا براق، زیباتر خواهند شد. بافت براق، مکمل سبک کلاسیک و رنگ روشن، مکمل رنگ چوب تیره است. 
اگر برای اتاق خواب، سبکی اسپرت و مدرن را در نظر گرفته‌اید از تخت و دکورهای فرفورژه‌ یا چوبی روشن استفاده کنید. روتختی‌هایی که رنگ گرم (نارنجی، بنفش، زرد، قرمز) دارند، می‌توانند این سبک مدرن را هر چه بهتر و بیشتر تکمیل کنند.
روتختی‌های طرح‌دار یا چهارخانه با رنگ‌های گرم از خصوصیات اتاق‌های اسپرت هستند.
● اول تخت بود یا روتختی؟
تخت، اصلی‌ترین دکور هر اتاق ‌خوابی به شمار می‌رود. هر تخت نمایانگر سبکی مخصوص است. برای مثال تخت‌هایی با لبه‌های بالایی و پایینی بلند در ردیف تخت‌های کلاسیک قرار می‌گیرند و تخت‌هایی که ارتفاع کوتاهی دارند در زیرمجموعه سبک مدرن هستند. در انتخاب تخت بسیار دقت کنید. تخت‌خواب‌ها باید راحتی را با خود به اتاق بیاورند. استفاده از تخت‌‌خواب‌هایی که پایه‌های بلند دارند اتاق را کم‌ارتفاع‌ نشان می‌دهند ولی بالعکس، استفاده از تخت‌هایی که پایه‌های کوتاه دارند اتاق را مرتفع جلوه می‌دهند. معمولاً استفاده از تخت‌های عریض(king size, queen size) بر پهنای اتاق می‌افزاید. بهتر است تخت‌هایی را که لبه بالایی بلندی دارند با تعداد زیادی کوسن تزیین کنیم. استفاده از روتختی‌های نرم، راحتی تخت را چندین برابر می‌کند. 
برای تخت‌هایی که پایه‌های بلند دارند، استفاده از روتختی‌های کوتاه مناسب‌تر است. بدین ترتیب فضایی دلپذیرتر و لطیف‌تر در اتاق ایجاد می‌شود. تخت‌هایی که پایه‌های کوتاه دارند، با روتختی‌های بلند و چین‌دار زیباتر می‌شوند. برای تزیین تخت‌هایی که طرح و نقش دارند و کنده‌کاری شده‌اند، از روتختی‌های کوتاه استفاده کنید تا طرح کارشده روی تخت نمایان شود. استفاده از روتختی‌هایی در طیف رنگی دیوار و کف باعث می‌شود که پوشش دیوار و کف کمتر نمایان شود و اتاق وسیع‌تر جلوه کند. استفاده از روتختی‌هایی با رنگی متضاد یا مکمل رنگ زمینه موجب می‌شود که هم پوشش کف و پرده و دیوارها نمایان شود و هم خود روتختی و تخت بیشتر جلوه کند. البته این تضاد رنگی از وسعت اتاق می‌کاهد.


:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

زبان آلمانی از زبان‌های هندو-اروپایی و عضوی از شاخه غربی خانوادهٔ زبان‌های ژرمنی است و زبان‌های انگلیسی، سوئدی، نروژی، هلندی، فریسی، ییدیش و دانمارکی نزدیکی با آن دارند.ترجمه متون ، ترجمه متون انگلیسی

اصلاحات سال ۱۹۹۶

اصلاحات املاییِ سال ۱۹۹۶ منجر به مناقشات و بحث‌های اجتماعی فراوانی گردید. بعضی از ایالت‌ها مانند بایرن از پذیرفتن آن سرباز زدند.ترجمه متن انگلیسی ، 

این زبان یکی از مهم‌ترین زبان‌های جهان است و علاوه بر آلمان در کشورهای اتریش و لیختن‌اشتاین نیز تنها زبان رسمی می‌باشد و در سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ یکی از زبان‌های رسمی به شمار می‌آید. در ضمن این زبان زبانِ رسمی ایالت خودمختار تیرول جنوبی در ایتالیا می‌باشد و در اروپای شرقی و نامیبیا نیز صحبت می‌شود. شمار کسانی که زبان آلمانی را همچون زبان مادری خود در اتحادیه اروپا به کار می‌برند از گویشوران دیگر زبان‌های این اتحادیه بیشتر است. جمعاً حدود ۱۰۵ میلیون نفر گویشوران مادری این زبان هستند و در حدود ۸۰ میلیون نفر آلمانی را زبان دوم خود می‌دانند. آلمانی به طور گسترده در مدرسه، دانشگاه و انستیتو گوته آموزش داده می‌شود.

 

ترجمه متن فارسی به انگلسی ،ترجمه متن فارسی به انگلسی

 



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

دستاوردهاي NYPA در زمينه كاربردهاي ادوات FACTS


درشبكه قدرت شهر نيويورك جهت كنترل توان عبوري از بخشي از شبكه، از يك سيستم الكترونيك قدرت با سرعت عملكرد زياد استفاده شده است. سيستم مذكور كه در آن ازجديدترين فن‌آوري موجود در زمينه ادوات FACTS (سيستم‌هاي انتقال AC انعطاف‌پذير Flcxible AC Transmission Systems) استفاده شده است در پست
Power Authoritys Marcy واقع در نيويورك نصب شده است. اين سيستم اين توانايي را ايجاد مي‌كند كه توان بيشتري از خطوط انتقالي كه بخشهاي شمالي ايالت نيويورك را به شهر نيويورك متصل مي‌كنند عبور كند. اين امر سبب بالا رفتن قابليت اطمينان و بهره‌وري شبكه برق‌رساني نيويورك شده و نياز به احداث خطوط انتقال جديد را كاهش مي‌دهد.
Mary Donohue مدير شركت برق نيويورك در سخنراني خود در بين جمعي از مديران صنعت‌برق، از بهره‌برداري از جبران‌ساز استاتيك تبديلي CSC)) شركت NYPA كه پيشرفته‌ترين سيستم كنترل توان انتقالي دنيا محسوب مي‌شود،‌خبر دارد. کابل افشان،سیم افشان،سیم ارت



:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

تعیین محل وسایل و مبلمان منزل یکی از مرعوب کننده ترین و مهمترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون منزل است. به خصوص اگر فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم، باید برای چیدن وسایل بیش از پیش ظرافت به خرج دهیم تا قطعات مبلمان و وسایل دیگر، راه رفت و آمد را مسدود نکنند. 
سه موقعیت زیر از جمله حالتهای معمول در منازل هستند که میتوان تعدادی از اصول اولیه دکوراسیون را بر اساس آنها شرح داد. صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک ، 
الف) اتاق نشیمن
هنگامی که لوازم اتاق نشیمن را میچینید، یک روش ساده انتخاب مرکز توجه یا نقطه تمرکز برای اتاق است. این نقطه، در واقع مرکز ثقل اتاق است و وسایل باید درست در مقابل این قطعه مهم چیده شوند. به این ترتیب شما باید مراحل زیر را طی کنید: 
۱) نقطه تمرکز را انتخاب کنید. شومینه، پنجره های بزرگ یا میز تلویزیون و چیدمان وسایل و مبلمان را در اطراف آن انجام دهید. این نقطه تمرکز باید به دیوار تکیه داشته باشد و مبلمان دور از دیوارها چیده شوند تا فضایی خودمانی و گرم ایجاد شود. 
۲) صندلیها و مبلها را بیش از حد از یکدیگر دور نگذارید تا مهمانان شما بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند. 
۳) محل میز را طوری انتخاب کنید که در دسترس تمام نشستگان باشد. در صورت امکان در نزدیکی هر مجموعه مبل، یک چراغ پایه دار یا آویز بلند قرار دهید. 
۴) بین میز کوتاه قهوه خوری و کاناپه جای پای کافی در نظر بگیرید. کافی است که این دو بین ۳۵ تا ۴۵ سانتیمتر با یکدیگر فاصله داشته باشند. 
۵) ارتفاع میزهای عسلی باید حداکثر تا دسته صندلی یا مبلی که در کنار آن قرار دارد، باشد. 
۶) محلی برای رفت و آمد آسان و به عرض چند دسیمتر در اطراف وسایل درنظر بگیرید. 
ب) اتاقهای چند منظوره:
چیدن وسایل در اتاقهای بزرگ یا ناهارخوری و نشیمنهای یکسره در آپارتمانهای امروزی کار نسبا مشکلی است. زیرا نه تنها باید بدانیم از کجا شروع کنیم، بلکه باید کاربردهای مختلفی را در یک چهارچوب واحد بگنجانیم. 
۱) شما در یک اتاق چند منظوره باید برای هر بخش از فضا، یک ویژگی غالب در نظر بگیرید. برای مثال بخش غذاخوری را بر روی یک ویترین یا قفسه ظروف زیبا و بخش نشیمن را بر روی میز تلویزیون متمرکز کنید. در صورت امکان این دو بخش را در نقطه مقابل هم قرار دهید تا وزن ترکیب بندی اتاق متعادل بماند. 
۲) با قرار دادن ماهرانه مبلمان، دیواری طبیعی میان دو بخش اتاق ایجاد کنید. با قرار دادن کاناپه یا یک جفت صندلی به طوری که پشت به محل غذا خوری باشد یا قرار دادن یک پاراوان میتوانید دو بخش اتاق را از یکدیگر جدا کنید. 
۳) هماهنگی و توازن را فراموش نکنید. با قرار دادن دو یا چند شیء کوچک در مقابل اشیاء بزرگ و کنار هم قرار دادن صندلیها و ساختن مجموعه هایی از لوازم تزئینی میتوانید به نتیجه دلخواه برسید. 
۴) برای مشخص و جدا کردن هر قسمت از قالیچه های کوچک مناسب با فضا استفاده کنید. 
۵) توجه کنید که دور میز غذا خوری فضای کافی برای عقب کشیدن صندلی و نشستن داشته باشد. این فضا از هر طرف باید حداقل ۹۰ سانتی متر باشد. سیسمونی کودک ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن 
۶. مبلها باید طوری قرار بگیرند که رسیدن و نشستن بر روی آنها به سادگی امکان پذیر باشد و محل عبور و مرور برای مهمانان و میزبان موجود باشد. 
ج) اتاق خواب
اگر از شکل قرینه ای که در اکثر اتاقهای خواب با یک تخت و دو میز عسلی ایجاد میشود، خسته شده اید، کمی از ابتکار خود بهره گرفته و این فضا را به محلی آرام بخش و شادی آور تبدیل کنید. 
۱) تخت را طوری قرار دهید که در اطراف آن فضای کافی برای عبور وجود داشته باشد. تخت، نقطه تمرکز چیدمان اتاق خواب است. اگر تخت تا حد امکان از کمد فاصله داشته باشد، استفاده از این دو فضا ساده تر خواهد بود.
۲) برای گرم و راحت کردن فضا از قالیچه های نرم و کوچک در کنار تخت استفاده کنید. 
۳) انتخاب و چیدمان لوازم تزئینی شخصی، گلدان کوچک با گلهای طبیعی و چراغ خواب میتواند دو عسلی را به دو فضای متفاوت تبدیل کند. 
۴) یک تابلو آرامش بخش که عرض آن لااقل یک سوم عرض تخت باشد، در بالای تخت نصب کنید. به طوری که بیشتر به تخت نزدیک باشد تا سقف. 
۵) اگر در پایین تخت فضای کافی وجود دارد، یک نیمکت یا صندوق زیبا در این قسمت قرار دهید یا یک میز کوچک و مبل راحتی در گوشه مقابل تخت قرار دهید. 
۶) نور موضعی در اتاق خواب بهتر از نور یک چراغ سقفی است. در صورت تمایل میتوانید از هردو استفاده کنید. چراغهای پایه دار یا آباژورهای آویز با سیم بلند که در گوشه اتاق نصب میشوند نیز به ایجاد فضایی مناسب برای استراحت کمک میکنند.



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

زبان اُردو زبان ملی کشور پاکستان و یکی از ۲۲ زبان ملی در هندوستان است. از نظر تعداد گویش‌ور اردو بیستمین زبان جهان است. این زبان از خانواده‌ی زبان‌های هندوآریایی است و از لحاظ تبارشناسی به فارسی نسبتاً نزدیک است. زبان‌های هندی و اردو در واقع دو گویش از زبان هندوستانی (هندی-اردو) هستند. اردو و هندی برای گویش‌وران یکدیگر قابل فهم هستند و شباهتشان از لحاظ واج‌شناسی و دستور به اندازه‌ای است که بیشتر زبان‌شناسان آنها را یک زبان واحد می‌دانند. اردو گویشی از این زبان است که در پاکستان به کار می‌رود، با خط فارسی-عربی نوشته می‌شود، و مملو از واژگان تخصصی و ادبی فارسی و عربی است. اما هندی گویشی است که در هندوستان به کار می‌رود و با خط دیواناگری نوشته می‌شود و در انتخاب واژگان تخصصی و ادبی بر زبان سانسکریت تکیه می‌کند. زبان واحد هندوستانی از لحاظ مجموع گویشوران چهارمین زبان جهان است. اردو زبان مادری کمتر از هشت درصد مردم پاکستان است، اما نزدیک به نود درصد مردم این کشور اردو را بلدند و می‌توانند به این زبان صحبت کنند.

تا پیش از دوران تیموریان زبان فارسی در شبه قاره هند، به عنوان زبان داد و ستد فراگیر شده بود (نگا: زبان فارسی در شبه قاره هندوستان). پس از آنکه نوادگان تیمور لنگ، امپراتوری مغولی هند یا گورکانیان هند را ایجاد کردند زبان فارسی زبان رسمی این امپراتوری بزرگ شد. در سده‌های ۱۰ و ۱۱ میلادی، سربازان زیادی به ناحیه سند آمدند که به زبان‌های فارسی، ترکی، عربی و ... سخن می‌گفتند. در طول سالیان دراز از آمیزش این زبان‌ها با هم و با زبان محلی مردم، زبان اردو فراگیر شد. اردو یک واژه ترکی به معنی لشکر است و بیانگر زبانی است که در میان سربازان رایج شد.ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی ، تایپ فوری ، ترجمه فوری ، ترجمه متون تخصصی ، ترجمه فارسی به انگلیسی

از نظر دستور زبان تا اندازه زیادی همانند پارسی است. برای نمونه در این زبان کارواژه‌ها (فعل‌ها) در پایان جمله‌ها می‌آیند. مانند زبان پارسی دارای حرف تعریف نبوده و گاهی واژه یک پیش از اسم‌ها نقش حرف تعریف را دارد.

پارسی باستان و پارسی میانه بر زبانهای تمدن حوزه رود سند اثرات زیادی داشته است بعضی معتقدند فصل مشترک زبانهای تمام این منطقه سانسکریت است که در حال حاضر رو به انقراض است. فارسی اثرات زیادی بر سایر زبانهای همسایه ایران گذاشته است بخصوص بر زبانهای هندی - اردو - عربی- ترکی .

الفبای اردو بر پایه الفبای پارسی بنیان نهاده شده که با افزودن چهار حرف دیگر به الفبای فارسی تشکیل شده‌است. این چهار حرف عبارت‌اند از: ٹ، ڈ، ڑ، ے. حرف ه‌ی دوچشم نیز در اردو با قلمی دیگر به‌صورت: ھ نمایش داده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

جوانان بیش از سایر اعضای خانواده به فضایی مستقل اما در دل خانواده نیاز دارند که باید با حمایت و یاری والدین و سلیقه خودشان فراهم شود.سیسمونی کودک ،

  

 

اتاق یک جوان باید امکانات و وسایلی تقریبا نزدیک به یک خانه مجزا را در خود جای دهد زیرا نیازهای جوانان به عنوان افرادی بالغ و کامل فضایی مستقل را می‌طلبد که در آن امکان زندگی و مطالعه همراه با آسایش و دور از رفت و آمد و فعالیت‌های جاری در خانه را داشته باشند.دکوری منزل ، مبل راحتی
این اتاق باید دارای فضا و امکانات کافی برای نشستن، خوابیدن، استراحت، کار، مطالعه و سرگرمی‌های مورد علاقه جوانان مانند کامپیوتر و لوازم صوتی باشد. علاوه بر اینها در اتاق جوان باید امکان پذیرایی از چند دوست نیز فراهم باشد.این اتاق چند منظوره باید مضاف بر لوازم و مبلمان مورد نیاز مقدار زیادی از وسایل شخصی، لباس‌ها، کیف‌ها، کفش، کتاب و خرده‌ریز‌های بی‌شمار را نیز در خود جای دهد. به این ترتیب اهمیت استفاده بهینه از هر سانتیمتر مربع آن بدیهی است. اتاق‌های چندمنظوره باید به دقت بیشتری طراحی شوند تا حداکثر استفاده از فضای موجود به عمل آمده و هر یک از ملزومات اتاق در جایی مناسب و قابل استفاده قرار گیرند درحالی که فضای کافی برای حرکت در میان آنها و همچنین باز و بسته شدن درها و کشوها باقی بماند.
به عنوان یک جوان اگر می‌خواهید اتاق تان را از نو طراحی کنید یا دکوراسیون و چیدمان آن را تغییر دهید بیش از هر چیز فهرستی از فعالیت‌هایی که اغلب در اتاق خودتان انجام می‌دهید تهیه کنید سپس لیستی از وسایل مورد نیازتان که باید خریداری کنید بنویسید.
مبلمان مورد نیاز برای اتاق شما احتمالا شامل یک تختخواب، صندلی، یا مبل راحتی برای نشستن یک یا دو مهمان و میز و صندلی کار است.اصلی‌ترین وسیله در اتاق خواب تخت است. پیش از هر کار تصمیم بگیرید به چه نوع تختی نیاز دارید. 



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

اما آنچه باعث بقای این زبان شد انتخاب آن به عنوان زبان رسمی مذهب کاتولیک بود. زمانی که کنستانتین اول، یا کنستانتین کبیر دین مسیحیت را به رسمیت شمرد زبان لاتین به عنوان زبان رسمی این دین در اروپای غربی استفاده شد. درحالیکه زبان یونانی زبان رایج کتاب مقدس در ارتدوکس بود. در قرون وسطی زبان لاتین همچنان به عنوان زبان رسمی کلیسا استفاده می شد و کشیشان و دانشجویان الهیات به این زبان تحصیل می کردند. در اواخر قرون وسطی مردان و زنان طبقه متوسط به پایین اجازه آموزش خواندن انجیل را دریافته و به همین دلیل به زبان لاتین آشنایی پیدا می کردند.

ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی

جالب اینکه از نظر کلیسای مطلقه کاتولیک (به فرمانروایی پاپ) کتاب مقدس یا انجیل فقط باید به همان زبان اصلی (که طبق اعتقاد آنها به آن زبان نازل شده بود) نوشته و خوانده می شد و اجازه ترجمه این کتاب را از لاتین نداشتند.

مارتین لوتر کشیش متجدد آلمانی در قرن ۱۵و ۱۶ برای اولین بار انجیل را از لاتین به آلمانی ترجمه کرد. علی‌رغم تاثیر شگرفی که بر روشنفکری دینی در عصر نوزایی گذاشت سرآغاز منسوخ شدن زبان لاتین گردید.



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

ریشه یابی

زبان لاتین زبانی از خانوادهٔ زبان‌های ایتالیک که به مانند بیشتر زبان‌های اروپایی از زیرشاخه‌های زبان نیا-هندواروپایی است .این زبان روزگاری در بخشی از اروپای کنونی صحبت می‌شد.شهری که مردمش به زبان لاتین صحبت می‌کرده‌اند ، لاتیوم نام داشت.ترجمه متون تخصصی ، ترجمه فارسی به انگلیسی

شکوفایی

ارزش این زبان زمانی چند برابر گشت که به عنوان زبان رسمی امپراتوری روم مطرح گشت.اگر امپراطوری رم تشکیل نمی‌شد این زبان، در حد یک زبان محلی باقی می‌ماند.همچنین لاتین ، زبان رسمی کلیسا، به ویژه کلیسای کاتولیک است. همه سخنرانی‌ها و سرودهای مسیحی به این زبان است. در چندین سال گذشته هم زبان لاتین بعنوان زبان عملی و دانشگاهی در دانشگاه‌های اروپا بکار می‌رفت.ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی 

امروزه

امروزه همهٔ زبان‌های رومی (اسپانیولی، پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، رومانیایی و...) از این زبان ریشه گرفته‌اند و بسیاری از واژه‌ها در دیگر زبان‌ها، بویژه انگلیسی، از لاتین آمده‌اند. با گسترش دامنهٔ امپراتوری روم دامنهٔ استفاده کنندگان از این زبان افزایش یافت. زبان لاتین زبان نوشتارهای سیاسی و علمی نیز بوده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
پذیرش جریان الکتریکی متناوب "AC" با تغییرات بنیادی در زمینه برق همراه شد، چراکه ترانسفورماتورهای الکتریکی می‌توانستند ولتاژ را تغییر دهند و این، امکان افزایش طول خطوط انتقال فراهم را می‌کرد. با افزایش ولتاژ در طول خطوط، جریان الکتریکی کاهش یافته و بدین صورت، نیاز به استفاده از کابل‌های با سطح مقطع بالا و مولدهای محلی بر طرف می‌شد و در این صورت همچنین امکان تولید انرژی الکتریکی در فواصل دوراز مصرف کننده‌ها نیز فراهم می‌شد.
 
توزیع در اروپا و آمریکای شمالی
در آمریکای شمالی سیستم‌های توزیع اولیه از ولتاژ ۲۲۰۰ ولت و از سیستم ستاره با سیم نول (corner grounded delta) استفاده می‌کردند. با گذشت زمان این ولتاژ رفته رفته افزایش یافت و به۲۴۰۰ ولت رسید. با گسترش شهرها سیستم ولتاژ به ۴۱۶۰/۲۴۰۰ ولت سه فاز ارتقا یافت. گرچه بعضی از شهرها و شهرک‌ها به استفاده از این ولتاژ ادامه دادند، اما بیشتر شهرها ولتاژ را به تدریج و در مراحل Y۷۲۰۰/۱۲۴۷۰، Y۷۶۲۰/۱۳۲۰۰، Y۱۴۴۰۰/۲۴۹۴۰ و در نهایت Y۱۹۹۲۰/۳۴۵۰۰ افزایش دادند.کابل افشان
 
در انگلستان و اروپا در گذشته استفاده از سیستم ولتاژ ۳۳۰۰ ولت رایج بوده. با گذشت زمان در انگلستان ولتاژ ابتدا به ۶٫۶kV و سپس به ۱۱kV افزایش یافت.
 
سیستم‌های توزیع نیز در اروپا و آمریکای شمالی کاملاً متفاوت هستند. در آمریکای شمالی استفاده از تعداد زیادی ترانسفورماتور توزیع و در فواصل کم با مصرف کننده‌ها رایج تر است. برای مثال در ایالات متحده از یک ترانسفورماتور توزیع «pole-mounted» برای تغذیه ۱ تا ۳ خانه استفاده می‌شود، در حالی که در انگلستان ترانسفورماتورهای توزیع توانی بین ۳۱۵ تا ۱۰۰۰ کیلوولت‌امپر دارند و کل یک محله را تغذیه می‌کنند. این به دلیل استفاده از ولتاژ بالاتر در اروپاست (۴۱۵ ولت به جای ۲۳۰ ولت). چراکه با این ولتاژ امکان انتقال توان الکتریکی با تلفات قابل قبول در مسافت‌های طولانی‌تری وجود دارد. ویژگی سیستم آمریکایی این است که در صورت بروز عیب در ترانسفورماتور فقط تعداد کمی از مصرف کننده‌ها از مدار خارج می‌شوند و ویژگی سیستم انگلیسی در متمرکزتر بودن تراسفورماتورهاست بدین صورت تراسفورماتورها کمتر و بزرگ‌تر هستند و با راندمان بالاتری کار می‌کنند و این تلفات انرژی را کاهش می‌دهد.


:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

مرحله توزیع یکی از مراحل انتهای تحویل انرژی الکتریکی به مصرف کننده‌هاست. این بخش به طور کلی شامل خطوط ولتاژ متوسط (کمتر از ۲۰ کیلوولت)، پست‌های ترانسفورمری «pole-mounted» و خطوط ولتاژ پایین (کمتر از ۱۰۰۰ ولت) می‌شود.

تاریخچه

در سال‌های آغازین استفاده از انرژی الکتریکی، ژنراتورهای جریان مستقیم "DC" با همان ولتاژ تولیدی به مصرف کننده‌ها متصل شده بودند و به این صورت تولید و انتقال برق با یک ولتاژ انجام می‌گرفت، چراکه هیچ راهی برای تغییر ولتاژ "DC" به جز تغییر ژنراتورها وجود نداشت. از آنجایی که لامپهای التهابی آن زمان تنها در ولتاژ ۱۰۰ ولت قابل استفاده بوده‌اند تنها راه ممکن تولید برق با این ولتاژ بود. همچنین در ولتاژ پایین نیاز به عایق‌کاری زیاد برای حفظ ایمنی نبود و به این صورت تولید و انتقال با ولتاژ ۱۰۰ ولت صورت می‌گرفت که موجب به وجود آمدن تلفات قابل توجه در طول خطوط می‌شد.

قیمت کابل برق،کابل برق

از همان ابتدا استفاده از مس به عنوان یک هادی بسیار معمول بود و این به دلیل هدایت الکتریکی و قیمت نسبتاً مناسب مس (امروزه با بالا رفتن قیمت مس از صرفه اقتصادی این فلز کاسته شده) نسبت به دیگر فلزات است. کابل افشان،سیم و کابلبرای کاهش دادن جریان و در نتیجه کاهش میزان مصرف مس باید از ولتاژهای بالاتر در طول خطوط استفاده کرد. اما همانطور که گفته شد، هیچ روش قابل استفاده‌ای برای تغییر ولتاژ DC موجود در آن زمان وجود نداشت، بنابراین سیستم DC ادیسون به کابل‌های ضخیم و ژنراتورهای محلی نیاز داشت. فاصله آخرین مصرف کننده حداکثر باید ۱٫۵ مایل از محل تولید می‌بود تا نیازی به استفاده از هادی‌های با سطح مقطع بسیار بالا نباشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

قبل از شروع مطلب زیر که به کاربرد فنگ شویی در چیدمان اتاق خواب اختصاص دارد، باید درباره "چی" (chi) توضیح مختصری بدهیم."چی" که به صورت Qi یا Ki نیز نوشته میشود، مفهوم مقدماتی و اساسی فرهنگ سنتی چین است. 
در این فلسفه اعتقاد بر این است که "چی" بخشی از هر موجود زنده و نوعی نیروی حیات یا انرژی معنوی است. این کلمه گاهی به صورت "جریان انرژی" و یا به طور تحت اللفظی به صورت نفس یا هوا نیز ترجمه میشود. این انرژی سیال و در حرکت است و بنابر اعتقادات سنتی چین، میتواند در فضا جریان داشته یا در اثر موانع مختلف، ساکن شود. مطلوب ترین حالت در زندگی و چیدمان فضای کار و زندگی، حالتی است که در آن نیروی "چی" بتواند جریان داشته باشد، تجدید شود و به عبارتی زنده باشد. برای اطلاعات بیشتر در اینباره میتوانید به مطلب دیگر مجله که به فنگ شویی اختصاص دارد، مراجعه کنید میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک
● فنگ شویی در اتاق خواب
اتاق خواب خلوتگاه نهایی و جایی است که شما هنگام خواب و تجدید انرژی حیات یا "چی" در آسیب پذیر ترین حالت خود قرار دارید. از دیدگاه فلسفه چینی یا یین/ینگ، اتاق خواب محیطی متناسب با یین و دارای فضایی آرام و 

 



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

آذرخش، برق، صاعقه، یا آتشه

 

'گونه‌ای برون‌دادالکتریکی است که در اثر الکتریسیته ایستا میان دو ابر و یا ابر و زمین ایجاد می‌شود.کابل برق سیمکو

 

در اثر برخورد ذرات آب یک جبهه هوای گرم به ذرات یخ یک جبهه هوای سرد، الکتریسیته ساکن بوجود می‌آید که نسبت به زمین دارای بار الکتریکی منفی بوده و در صورتی که فاصله منبع جریان الکتریکی کم و بیش، نزدیک به سطح زمین باشد، آذرخش بروز می‌کند. در آذرخش‌های شدید بیش‌ترین برون‌داد الکتریکی رخ می‌دهد. دما در محل اصابت برق فوق العاده بالا می‌رود (حدود ۲۸٬۰۰۰ درجه کلوین که حدود ۵ برابر دمای سطح خورشید است)

 

در هنگام آذرخش معمولاً مقداری از نیتروژن هوا به ترکیبات نیتریدی محلول در آب تبدیل می‌شود. رعد و برقی که بین ابر و زمین است معمولاً از ابر به زمین می‌زند (رعد منفی) ولی در برخی موارد نادر هم رعد از زمین به ابر می‌زند (رعد مثبت). در این حالت (رعد مثبت) زمین دارای بار منفی است و ابر دارای بار مثبت.،قیمت کابل برق،

 

به رعد پیشگام و کوب برگشتِ آن در تخلیه الکتریکی اَبربه‌زمین «کوب آذرخش»گفته می‌شود. درخشندگی شدیدی که در آخرین مرحله هر کوب آذرخش ناشی از تخلیه الکتریکی اَبربه‌زمین، از زمین به سوی پایه اَبر بالا می‌رود کوب برگشت یا کوب اصلی می‌گویند.کابل برق،سیم و کابل

 ، 



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

اگر قصد دارید میز ناهارخوری و صندلی ناهارخوری را تعویض کرده یا برای اولین بار برای خرید این لوازم به بازار بروید، برای انتخاب وسایلی که از نظر اندازه، تناسب و همچنین راحتی با خواسته های شما مناسب باشند به توصیه های مفید زیر توجه کنید.
● اندازه و راحتی
میز مناسب برای اتاق ناهارخوری رسمی یا غیر رسمی و آشپزخانه باید به حدی بزرگ باشد که جای کافی برای موارد زیر داشته باشد:
▪ جای کافی برای آرنج:
برای تامین آسایش بدون ایجاد احساس ازدحام برای افراد. باید برای هر شخص حداقل به ۶۰ تا ۷۵ سانتیمتر فضا اختصاص دهید و فاصله هر دو نفر در دو سمت میز هم باید حداقل ۷۵ سانتیمتر باشد. ارتفاع یک میز ناهارخوریاستاندارد ۷۳ تا ۷۶ سانتیمتر است.
▪ جای پا:
معمولا میزهایی که به منظور دور هم نشستن ساخته میشوند و در هر گوشه یا در نزدیکی هر گوشه خود یک پایه دارند، دارای یک جای پای مرکزی یا چند تایی هستند که به صورت یک قاب چهارگوش پایه های میز را به یکدیگر متصل میکند. اشکال پیچیده تر و هنرمندانه هم معمولا خوب است. فقط باید مطمئن شوید جای قرار دادن پا با جای نشستن راحت همراه باشد. از زاویه های مختلف روی میز تکیه دهید تا از تعادل پایه های آن مطمئن شوید.
.



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

حتماً برایتان پیش آمده که یک روز از خواب بیدار شوید و احساس کنید، چقدر از خانه و محل زندگی‌تان خسته شده‌اید و با خود بگویید:‌ای کاش به خانه جدیدی می‌رفتم. عملاً تحقق این آرزو امکان‌پذیر نخواهد بود اما راه‌حل آن بسیار آسان است. می‌توانید با چند تغییر ساده محیط خانه خود را گرم‌تر و دلچسب‌تر کنید. به طور مثال:‏ 
● رومیزی‌هایی با رنگ‌های شاد وگرم 
میزهای سفید و شیشه‌ای اغلب، خانه را سرد و بی‌روح می‌سازند. بنابراین چنانچه شما میزهای کوچک و بزرگ خود را با رومیزی‌هایی با رنگ‌های قرمز، آبی، زرد و قهوه‌ای یا ترکیبی از آنها تزئین کنید، ظاهر خانه خود را گرمتر کرده‌اید. دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن 
برای این منظور رومیزی‌های آینه‌کاری و چهل تکه را می‌توانید بدون صرف هزینه زیادی خودتان تهیه کنید.
همچنین رومیزی‌های قلم کار و سنتی خودمان نیز بسیار متنوع و شادند البته می‌توانید به سراغ صندوق مادر بزرگ‌ها هم بروید، چرا که معمولاً چیزهای قدیمی ‌زیبا و جالبی در میان آنها پیدا می‌شود.‏ 
● شمع‌های تزیینی 
همان‌طور که می‌دانید، شمع‌های زیبا و تزیینی در گوشه و کنار خانه شکل شیک و زیبایی به دکور خانه شما می‌بخشند. می‌توانید از شمع‌های ارزان قیمت استفاده کنید و یا با خرید پارافین و یک کتاب راهنمای شمع‌سازی به راحتی خودتان در منزل شمع‌های تزیینی زیبایی تهیه کنید، آنها را در شمعدان‌های فانتزی گذاشته و هنگام صرف شام با همسرتان، شمع روشن کرده و محیط شاعرانه‌تری ایجاد کنید. ضمناً استفاده از چند قطره اسانس در تهیه شمع‌ها هم می‌تواند هوای خانه تان را خوشبو کند و هم بوی ماندگی و نا را از بین ببرد.‏ 
● تابلوهای شاد



:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

علی‌رغم توجه به مسائل استاندارد، هنوز هم طرز ساخت و ابعاد آشپزخانه و لوازم آن به صورت قابل ملاحظه‌ای در حال تغییر و تحول است.در یك آشپزخانه مهندسی‌ساز، تمام وسایل طوری چیده می‌شوند كه غیرقابل تغییر بوده و دارای سطوح كاری و ذخیره مواد باشند. در این نوع آشپزخانه مواد مورد استفاده در آشپزخانه، معمولا از جنس چوب، تخته چند لا، نئوپان و پلاستیك هستند. روی سطوح چوبی رو باز را می‌توان با پوششی از لاك چوب یا روكشی از پلاستیك پوشاند. قفسه‌های آشپزخانه به صورت چوبی یا تخته‌ای با روكش پلاستیكی هستند، استفاده از قفسه‌های فلزی برای قرار دادن قابلمه و ماهی‌تابه بهتر است. در صورت كوچك بودن فضای آشپزخانه نصب درهای كشویی یا تاشو توصیه می‌شود. زیرا این درها در هنگام باز شدن فضای چندانی را اشغال نمی‌كنند. میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک ،دکوری منزل
از كابینت‌های طبقه‌دار برای نگهداری ظروف بزرگ سنگین یا وسایلی كه از آنها به ندرت استفاده می‌شود، می‌توان بهره گرفت. كابینت‌های دیواری عمق كمی دارند بنابراین از سطوح كاری زیر آنها می‌توان بدون هیچ مشكلی استفاده كرد. با گذاشتن ظروف چینی داخل این كابینت‌ها فرد می‌تواند بدون خم شدن، آنها را بر دارد و به آنها دسترسی داشته باشد. كمدهای یكسره بلند برای نگهداری مواد پاك‌كننده و جارو مناسب هستند. می‌توان یخچال‌های خانگی كوچك، اجاق گاز‌ها یا ماكروویوها را با ارتفاع مناسب روی آنها قرار داد. سینك‌های ظرفشویی و تخته‌های آبگیری ظروف باید متناسب با داخل كابینت‌های طبقه‌دار باشند چون در داخل این كابینت‌ها می‌توان یك سطل زباله، ماشین ظرفشویی و چیزهای مصرفی دیگر را (در صورت لزوم یك آبگرمكن برقی) جای داد. مبل راحتی 
وجود

میز ناهارخوری 



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
مدل هاي معروف دستگاه چاپ بنر و فلکس موجود در ايران :WITCOLOR - JET-I - DGI - MUTOH و حدود بیست برند متفرقه چيني !! و اخيرا تركيه اي که فاقد هر گونه پشتیبانی میباشد.
چون اين نوع دستگاهها در ايران بسيار رايج هستند و عمده كاربران راجع به همين سوال دارند در اين مورد توضيح بيشتري مي دهم.چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ
اين دستگاهها بر اساس نوع هد دسته بندي مي شوند.
چهار كارخانه براي اين دستگاهها هد مي سازند XAAR (که قدیمی ترین و با صرفه ترین است) SPECTRA ،KONICA و  SEIKO
الف- هد هاي اسپكترا:
هد هاي اسپكترا نقاط بسيار ريزي را به دست مي دهند و كيفيت و عمر طولاني دارند ولي قيمت بالايي دارند و جوهر بايد در اين هد ها با استفاده از فشار منفي در هواي پشت جوهر بصورت معلق و تقريبا در حالت بي وزني باشد . اين مورد باعث شده است تا فقط در دستگاههاي گرانقيمت با كيفيت ساخت بالا( HIGHEND ) مثل WIT-COLOR و JETI ساخت كانادا و MUTOH ساخت ژاپن اين هد ها عملكرد خوبي داشته باشند و در دستگاههاي ارزان چيني ها عموما عمكرد خوبي نداشته اند. البته در تبليغات شركتهاي متفرقه چيني اعلام ميكنند كه محصول ما بهترين است ولي در عمل ارزش خريد ندارد.
در سري هاي مرغوب MUTOH برند خوبي است ولي شما اگر اتومبيل بنز هم بخريد اين اتومبيل اگر پشتيباني تعميراتي نداشته باشد به هيچ درد نمي خورد.  و اين براي يك سرمايه گذاري يعني ريختن پول در جوي آب .
قیمت چاپ ،  ، چاپ ،  
 اما دستگاه گرانقيمت ديگر JETI است كه  تمامي دارندگاه راضي هستندو تابحال كسي را نديده ام كه يك JETI خريده باشد و دستگاه بعدي اش چيز ديگري باز هم بجز JETI باشد. ولي خوب سرمايه بالايي طلب مي كند. البته جدیدا در بین دارندگان این نوع دستگاه نیز دیده می شود که به سمت فروش دستگاه هایشان رو آورده اند.آن هم به خاطر هزینه های بسیار بالای نگهداری و تعمیرات آنها است.
پس با این تفاصیل بهترین دستگاه دستگاه با قیمت مناسب و دارای خدمات و پشتیبانی مناسب میباشد که بهترین نمونه آن دستگاههای WITCOLOR  میباشند که شرکت فرارنگ به عنوان نماینده انحصاری آن بیش از 10 سال سابقه فعالیت دارد .
ب - هد هاي XAAR
1- هد هاي XAAR پيكسل درشت (300 DPI)
معروفترين اين هد ها - هد هاي XAAR 128 است اين هد ها عمر كوتاه حدود يك ساله و قيمت ارزان حدود 290 دلار دارند و جزو بي دردسر ترين هد هاي موجود مي باشند .  عمده محصولات قدیمی تر كره اي و چيني از اين هد 


:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌است،  بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است.چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله سال‌ها قبل از اختراع عکاسی، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است؛ موزی فیلسوف چینی، ارسطو و اقلیدس ریاضی‌دانان یونانی در سدهٔ ۵ و ۴ پیش از میلاد نحوهٔ کارکرد دوربین سوراخ سوزنی را شرح داده‌بودند.مجتمع چاپ ، چاپخانهدر یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیا می‌تابد و بازتاب آن باعث دیدن می‌شود. ارسطو و اقلیدس با استفاده از تئوری سوراخ‌سوزنی تلاش کردند خلاف آن نظریه را ثابت کنند؛ آن‌ها در پشت دوربین‌های سوراخ سوزنی صفحه‌ای نیمه‌مات قرار می‌دادند تا تصویر بازتاب‌شده روی آن با چشم دیده شود.در قرن ششم میلادی، آنتمیوس ریاضی‌دان بیزانسی در آزمایش‌های خود از دوربین تاریکخانه‌ای استفاده کرد.چاپ افست ،بسته بندی

قیمت چاپ ،  ، چاپ



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

می‌توان از چند منظر چاپ دیجیتال و افست را بررسی نمود.

1-   نوع کاغذ مورد استفاده: در چاپ افست به طور کلی می‌توان از هر نوع کاغذی استفاده نمود هم از نظر نوع ، هم از نظر جنس و هم از نظر گرماژ ، اما در چاپ دیجیتال از هر نوع کاغذی نمی توان استفاده نمود که خود یک نوع محدودیت محسوب می شود.مجتمع چاپ

به طور مثال در چاپ دیجیتال کاغذ تحریر از 60 تا 100 گرم می توان استفاده نمود و بستگی به نوع دستگاه، کاغذهای خاصی را نیز می توان استفاده کرد ( مثلا پرتغالی لفاف قرمز)‌ به عبارتی هر نوع (مارک ) کاغذ 70 گرم قابل استفاده در چاپ دیجیتال نمی باشد.

2-   هزینه : از نظر هزینه در تیراژ های کم چاپ دیجیتال بسیار با صرفه تر از چاپ افست بوده و در چاپ تکرنگ مشکی مرز بین چاپ افست و دیجیتال بین 1000 و 1200 نسخه می باشد به عبارتی بین 1000 تا 1200 نسخه هزینه های چاپ دیجیتال و افست با هم برابر می شوند کمتر از 1000 نسخه دیجیتال به صرفه و بیشتر از 1200 نسخه چاپ افست به صرفه می باشد.چاپخانه

این مرز بندی در چاپ 4 رنگ به 400تا 500 نسخه کاهش می یابد به عبارتی در چاپ رنگی بیشتر از 500 نسخه را باید افست چاپ نمود و کمتر از 400 نسخه را به صورت دیجیتال

3-   سرعت : گرچه سرعت فرآیند چاپ افست بالاتر از دیجیتال است . اما در تیراژ های کمتر از 100 جلد به علت حذف فرآیندهای مربوط به لیتوگرافی ، خروجی و تنظیمات دستگاه ها، در کل زمان چاپ دیجیتال کمتر از چاپ افست خواهد بود که در تیراژ های بالای 1000 نسخه این روند عکس خواهد شد.

4-   کیفیت : به طور کلی کیفیت چاپ تکرنگ مشکی در دیجیتال بهتر از افست می باشد مگر اینکه چاپ تکرنگ مشکی در چاپخانه های جدید الاحداث یا دارای دستگاه های جدید، چاپ گردد که در این حالت کیفیت چاپ افست بهتر از دیجیتال خواهد بود.

 به طور کلی کیفیت چاپ تکرنگ مشکلی دیجیتال از کیفیت چاپ افست 80 درصد چاپخانه های موجود در ایران بهتر است، اما در چاپ 4 رنگ این روند برعکس می باشد.

 بدین صورت که چاپ 4 رنگ افست معمولا از چاپ 4 رنگ دیجیتال دارای کیفیت بهتری است.

5-   دقت : از نظر دقت چاپ تفاوتی بین دیجیتال و افست وجود ندارد به طوری که این فرآیند مربوط به اپراتور دستگاه وتنظیمات دستگاه های چاپخانه در دو نوع چاپ می باشد و ارتباطی به نوع چاپ ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
مهندسی برق (به انگلیسی: Electrical engineering) زیرمجموعه‌ای از مهندسی است که به مطالعه و کاربردهای مرتبط با الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک می‌پردازد. می‌توان مهندسی برق را به دو قسمت عمده تقسیم کرد: بررسی و طراحی سیستم‌های انتقال و تبدیل انرژی الکتریکی ؛ و یا بررسی و طراحی سیستم‌های الکترونیکی برای پردازش و انتقال اطلاعات، نظیر رایانه‌ها، سامانه‌های مخابراتی، مدارهای مجتمع، رادارها و نظایر آن. به بیان دیگر، مهندسان برق از الکتریسیته یا برای انتقال انرژی و یا برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند.
 
فراگیرتر شدن استفاده از انرژی الکتریکی و افزایش نیاز به انتقال و نیز پردازش سریع‌تر اطلاعات، مهندسی برق را به یکی از مهم‌ترین و پرتقاضاترین زمینه‌های مهندسی و صنعت تبدیل کرده است.

تاریخچه

الکتریسیته یکی از موضوعات جذاب علمی از اوایل قرن هفدهم بوده است. یکی از اولین مهندسین برق احتمالاً ویلیام گیلبرت بوده است که اولین وسیلۀ اندازه گیری الکتریسیته یا الکتروسکوپ را طراحی کرد و آن را ورسوریوم(versorium)نامید. همچنین او اولین کسی بود که به طور واضح مغناطیس و الکتریسیتۀ ساکن را تمیز داد.
 
تا پیش از حدود دهۀ ۱۸۸۰، مباحث مربوط به الکتریسیته و کاربردهای آن، زیرمجموعه‌ای از فیزیک تلقی می‌شد. این رشته اولین بار در نیمۀ دوم قرن نوزده میلادی ،بعد از تجاری سازی تلگراف ، تلفن و توزیع برق و استفاده های آن به عنوان یک شغلِ شناخته شده مطرح شد. از حدود سال ۱۸۸۵ برخی دانشگاه‌ها و موسسات فناوری مانند دانشگاه کرنل و یا موسسۀ فناوری ماساچوست، رشتۀ کارشناسی مهندسی برق را ایجاد نمودند. دانشگاه فنی دارمشتات اولین دانشگاهی بود که در سال ۱۸۸۲ دانشکدۀ مهندسی برق را ایجاد کرد و پس از آن دانشگاه کرنل و دیگر دانشگاه‌ها این رشته را ارائه نمودند.


:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1393 | نظرات ()