انطباق کف پـوش ‌خـانـه با آب و هوا (قسمت اول)
نوشته شده توسط : پویا عماد

در فضاهای بسته طرح و رنگ کف‌و سقف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از وسایل از جمله، فرش، مبلمان، میزها و کمدها را می‌توان با رنگ کف‌خانه هماهنگ کرد. در مطلب حاضر به معرفی چند نوع کف‌پوش‌های متداول می‌پردازیم:سیسمونی کودک ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه
● ‌کف‌پوش‌های چوب پنبه‌ای
این نوع کف‌پوش از چوب پنبه حقیقی ساخته شده و از پوست درخت بلوط گرفته می‌شود که اغلب در مناطق مدیترانه‌ای مخصوصاً در کشور پرتغال بسیار یافت می‌شود. به دلیل اینکه برای تولید این ‌کف‌پوش احتیاج به پوست درخت بلوط داریم، لذا تولید آن برای اکوسیستم مخرب نیست. 
از این نوع کف‌پوش در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که انعکاس صدا در آنجا مهم است و می‌خواهند محیطی آرام داشته باشند مانند استودیوها. چوب پنبه رنگی گرم دارد و به دکوراسیون خانه و یا اتاق حالتی بسیار زیبا و طبیعی می‌بخشد.
این کف‌پوش معروف است به اینکه جزو راحت‌ترین نوع کف‌پوش‌ها برای پا محسوب می‌شود و همچنین عایق صدای مناسبی نیز هست.
کف‌پوش چوب‌پنبه‌ای در تمام نقاط خانه مانند آشپزخانه و حتی کتابخانه ‌کف‌پوش مناسبی است. 
مانند ‌کف‌پوش‌های چوبی، ‌کف‌پوش چوب پنبه‌ای نیز می‌تواند به وسیله واکس و یا پلییوریتن براق شود.  صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک 
رایج ترین نوع براق کردن استفاده از واکس است که به ‌کف‌پوش‌ها جلای بسیار زیبایی می‌بخشد و لازم است حداقل سالی یک بار واکس زده شوند. 
اما برای ‌کف‌پوش‌های استفاده شده در آشپزخانه بهتر است از براق کننده پلییوریتن استفاده شود زیرا احتیاج به مراقبت کمتری دارد و همچنین استحکام بیشتری دارد.
به دلیل اینکه این نوع ‌کف‌پوش جاذب آب است، باید کاملاً مراقب بود و هر زمان که آب یا مایع دیگری بر روی آن ریخت باید سریعاً توسط پارچه پاک و تمیز شود چون این نوع ‌کف‌پوش به راحتی منبسط و منقبض می‌شود. 

‌کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای هم وجود دارد که از پلاستیک ساخته می‌شوند. 

 میز ناهارخوری





:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: