روش هایی برای حل مشکلات محتوایی وب سایت توسط الگوریتم پاندا
نوشته شده توسط : پویا عماد
فهرست الگوریتم پاندا در گوگل



پس از ساخت سایت تهیه محتوای مناسب برای آن تاثیر به سزایی بر سئو و دیده شدن آن دارد،اما این که این مطالب کامل، مفید و ناب باشند بسیار مهمتر است. 
پاندای گوگل الگوریتمی است مختص بررسی محتوای وب سایت که با جدیدتر شدن فناوری اهمیت فوق العاده ای کسب کرده و هر چه بیشتر با آن همگام شوید ،امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد.  
بروزر سانی پاندای گوگل به یک مسئله بزرگ برای بسیاری از وب سایت ها تبدیل شده است. 
حال اینکه چه این محتوا ضعیف نوشته شده اند و به عمق مطلب اشاره ندارند و چه این محتوا از وب سایت های دیگر کپی شده اند.
 از سال 2011  پاندا با مجازات سایت هایی که کیفیت محتوای پایینی دارند، کار را برای این وب سایت ها سخت کرده است. 

اگر شیب ترافیک ارگانیک شما پس از تحولات الگوریتم جدید گوگل سیر نزولی پیدا کرده است،وقت آن رسیده که نگاه جدید تری به محتوای وب سایت خود بیاندازید.
ایجاد تغییراتی بر محتوای فعلی وب سایتتان می تواند قضیه ی دشواری برای شما باشد، اما با به کار گرفتن ابزار های رایگان زیر شما می توانید به راحتی از الزامات جدید پاندا در جهت افزایش ترافیک ارگانیک سایتتان استفاده کنید.


ابزار رایگان شماره ی یک : ScreamingFrog


 ScreamingFrog قابلیت بسیار مفیدی دارد که توسط آن شما می توانید با استفاده از ستون شمارش کلمات در این ابزار، تعداد کلمات موجود در یک صفحه را ، بدست آورید. پس از دانلود  ScreamingFrog یک اسکن فوری بر روی وب سایتتان انجام دهید.

ابزار رایگان برای شمارش کلمات صفحات وب سایت



سپس به تب های داخلی مراجعه و گزینه ی HTML را از تب فیلتر انتخاب کنید. این کار تمام مطالب موجود در تمام صفحات وب سایتتان را در دسترس قرار می دهد.
 سپس به ستون شمارش کلمات رفته و تعداد کلمات موجود در هر صفحه از وب سایتتان را به دست آورید. معمولا حدود 500 کلمه در هر صفحه مقداری مناسب است، اما مقادیر کمتر از آن نیاز به بررسی بیشتر دارد.
لازم به ذکر است که این ابزار تمامی لغات، حتی کلمات غیر اصلی و کلمات خارج از متن را هم می شمارد. پس این دو مورد را هنگام بررسی اطلاعات به دست آمده در نظر داشته باشید.


ابزار رایگان شماره ی دو : Copyscape



ابزار copyescape



یکی از بهترین روش های رایگان برای یافتن این که محتوای سایت شما اصلی است یا خیر استفاده از Copyscape می باشد. Copyscape کلمات استفاده شده در سایت شما را بررسی کرده و سپس تمام اینترنت را اسکن کرده و کپی های موجود از محتوای سایت شما را پیدا می کند.
 شما می توانید به آسانی به سایت رفته و آدرس اینترنتی مورد نظر خود را جهت اسکن در نوار جستجو وارد کنید. سپس لیست همه ی وب سایت هایی که محتوای یکسان و یا مشابه با شما داشته اند پدید می آید.

اگر وبسایت شما محتوایی مشابه و یا یکسان سایتهای دیگر منتشرکرده است،وقت مناسبی را به منحصر به فرد ساختن محتوای وب سایتتان اختصاص دهید. 


ابزار رایگان شماره ی سه: جستجوی "InText" درگوگل


یک راه بسیار دقیق و باز هم رایگان برای یافتن این که محتوای سایت شما اصلی است یا خیراستفاده ازجستجوی "InText" درگوگل است. به سادگی چند جمله از اواسط مقاله های خود را کپی کرده ، به نوار جستجوی گوگل رفته و در قسمت "InText" تایپ کنید.

بررسی محتوای سایت



سپس به سادگی آن را درمتن خود واردکنید،در پایان مطالب خود علامت بسته شدن بگذارید و جستجو کنید!


بررسی محتوای سایت



سپس شما یک لیست از وب سایت هایی که مطالبی یکسان و یا مشابه شما دارند می بینید. اگر وب سایت شما در نتایج اصلی نمایش داده نمی شود، برای یافتن آن باید در قسمت نتایج حذف شده جستجو کنید.
 اگر وب سایت شما در لیست نتایج حذف شده  نمایش داده می شود، قطعا نشانه ای از مشکل محتوای وب سایت می باشد.

بررسی مطالب وب سایت




ابزار رایگان شماره ی چهار : ابزارPanguin 


اگرشما از گوگل آنالیز استفاده می کنید ،یک ابزار عالی برای بررسی چگونگی تاثیر بروزرسانی الگوریتم گوگل بر وبسایت شما، ابزار "Panguin" است.

ابزار panguin



ابزار panguin اطلاعات گوگل آنالیز ��ا به منظور بررسی تاثیر به روز رسانی های گو��ل بر ترافیک ارگانیک  وب سایت شما یکپارچه کرده وهیچ یک ازاطلاعات را ذخیره نمی کند .


ابزار رایگان شماره ی پنج : میدان دید سئو توسط SearchMetrics 



تحلیل سئو وب سایت توسط search metrics



اگر شما از گوگل آنالیز استفاده نمی کنید و اخیرا یک به روز رسانی جدید و بزرگ درالگوریتم های گوگل انجام شده است، این ابزار بهترین وسیله برای شماست.SearchMetrics یک ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مهم یک وب سایت و چگونگی تغییر یافتن آن ها در گذر زمان است. 
برای مشاهده عملکرد وبسایت خود،کافیست دامنه ی خود را در نوار جستجو تایپ کرده و سپس نحوه ی تاثیر به روز رسانی گوگل بر افزایش یا کاهش حضور وب سایت خود را بیابید. 


ابزار رایگان شماره ی شش: گوگل آنالیز


اساسی ترین روش برای پیدا کردن مشکلات محتوای وب سایت شما، مراجعه به روند وب سایت خود در حساب گوگل آنالیز وب سایتتان می باشد.
 حال که گوگل از به روز رسانی های پاندا هر 3، 4 هفته یک بار استفاده می کند، شما می توانید با یادداشت برداری از جدول زمانی هر به روز رسانی ، چگونگی تاثیر به روز رسانی های گوگل بر وب سایت خود را پیدا کنید. 
کافی است مخاطبان خود را فیلتر کنید تا نتیجه ی ترافیک خالص و ارگانیگ خود را در 5 الی 10 ماه اخیر به دست آورید. سپس نحوه ی نمایش ترافیک را به ماهانه تغییر دهید. اگر ترافیک شما هر ماه به طور مداوم در حال نزول است، نشانه ای از مشکلات محتوای وب سایت شماست.


نتیجه گیری:


پاکسازی محتوای وب سایت 
شما به طوریکه آن ها عمیق و اصلی باشند و در واقع ارزش ارائه به بازدیدکنندگان را داشته باشند به منظور کاهش میزان نوسانات ترافیک و افزایش وفاداری مشتریان وب سایتتان ، امری بسیارمهم است.  اگر پیش از این محتوای وب سایت شما با استاندارد ها فاصله داشت، با به عرصه آمدن پاندای 4 ، شما چاره ی دیگری جز پاک سازی محتوای وب سایتتان برای افزایش ترافیک خالص خود ندارید. خبر خوب این است که هر وب سایت خوبی اول و آخر باید این کار را انجام دهد.

برای صاحب یک وب سایت که تمایل به وقت گذاشتن و ارائه ی مطالب مفید به بازدیدکنندگان را دارد، پاندا می تواند به عنوان بهانه ای برای بالا بردن سطح ��حتوای وب سایت ، نه فقط بالا بردن ترافیک خالص ، به کار گرفته شود.
 از ابزار های ذکر شده استفاده کنید و برای ایجاد محتوای جذاب و مفید برای کاربران خود وقت بگذارید، سپس خواهید دید که ترافیک خالص وب سایت شما بیشتر از حد انتظار شما و بیشتر از دوران قبل از پاندا، افزایش خواهد یافت. 





:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: