از اتاق نشیمن چه استفاده‌هایی می‌کنید؟ قسمت دوم
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

 

● سقف: 
موقعی که به رنگ‌آمیزی سقف می‌رسیم، گویا افراد علاقه خود را به دکوراسیون منزل از دست می‌دهند. بعضی افراد، وقت زیادی صرف تصمیم‌گیری در مورد دیوار، پوشش کف اتاق و اثاثیه می‌کنند، اما سقف را به سادگی دو غاب سفید می‌زنند. شاید این کار هم مناسب باشد؛ ولی رنگ زدن سقف به شما کمک می‌کند آنچه واقعا می‌‌خواهید اجرا کنید، به ترتیبی که ذکر خواهیم کرد. ، مبل راحتی 
▪ کوتاه‌تر جلوه دادن سقف: 
اتاق نشیمن باید فضایی دنج و راحت باشد. اگر اتاق نشیمن شما نسبتا سرد و غیردوستانه به نظر می‌رسد، شاید علت آن بلند بودن سقف باشد. سعی کنید به طریقی عمل کنید که سقف کوتاه‌تر به نظر آید و حس کنید به شما نزدیک‌تر شده است. برای این منظور، رنگ سقف را تیره‌تر و گرم‌تر از رنگ دیوارها انتخاب کنید. اگر احساس می‌کنید فضای اتاق خالی است، از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده کنید.
▪ بلندتر جلوه دادن سقف: 
خانه‌های مدرن که سقف کوتاهی دارند، معمولا با مشکلی خلاف مشکل بالا مواجه‌اند. در این مورد، بحث بر سر استفاده از رنگ سفید برای دورتر جلوه دادن سقف است. 
رنگ سفید برای سقف رنگی غیرجذاب است؛ در این صورت کمی ماجراجویی کنید. می‌توانید به جای سفید خالص، از رنگی که روشن‌تر از دیوار باشد برای سقف استفاده کنید تا سقف اتاق‌تان دورتر به نظر برسد. میز ناهارخوری
حتی می‌توانید برای دستیابی به تاثیری که می‌خواهید، از طرح‌های مختلف استفاده کنید؛ نوارهای نقاشی شده عمودی از جنس پارچه که به دیوار می‌چسبند، یا کاغذ دیواری‌هایی با راه‌های عمودی پهن و باریک که هم نمایی امروزی دارند، هم ارتفاع دیوار را بیشتر نشان می‌دهند و در نتیجه سقف نشیمن بلندتر به نظر می‌آید.
● بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن: 
بیشتر افراد فکر می‌کنند که فضای کافی ندارند و اتاق‌شان بسیار کوچک است؛ اما شما می‌توانید چشم را فریب دهید و از راه کم و زیاد کردن فاصله اسباب و اثاثیه اتاق‌کاری کنید که همه اتاق را بزرگتر از اندازه واقعی‌اش تصور کنند. اگر می‌خواهید اثاثیه بخرید، سعی کنید اشیای کوچک را انتخاب کنید؛ مثلا مبل راحتی  کوچک دو نفره، صندلی کوتاه، میز عسلی کوتاه، تا به این ترتیب فضای ظاهری اتاق زیاد اشغال نشود. با ایجاد سایه روشن‌‌های رنگی، و تابلوهای عریضی که به اتاق می‌آویزید، بر عرض اتاق تاکید کنید؛ برای نمونه، فرش یا موکتی کاملا به اندازه اتاق تهیه کنید تا حرکت چشم را به گوشه‌ها هدایت کند. برای دکور از نور رنگی و طرح‌های کوچک روی دیوار استفاده کنید.
● عریض‌تر نمودن اتاق نشیمن: ، مبل راحتی 
اگر اتاق نشیمن‌تان به گونه‌ای است که دو اتاق با هم تلفیق شده و اتاق نشیمن را به وجود آورده‌اند، ممکن است اتاق‌تان ظاهر یک تونل را پیدا کرده باشد، به‌خصوص اگر فقط دو پنجره در دو سر انتهایی اتاق نشیمن وجود داشته باشد. در چنین حالتی، برای عریض نشان دادن اتاق باید فکری کنید؛ به این ترتیب که در دو بخش انتهای اتاق رنگ‌های گرم به کار ببرید، به‌ویژه برای پرده‌ها، زیرا هنگامی که پرده‌ها بسته هستند محیط اتاق را جمع و جور و گرم تر نشان می‌دهد. از همه مهم‌تر اینکه، از قرار دادن اثاثیه کنار دیوار خودداری کنید. سعی کنید با قرار دادن دو مبل راحتی روبه‌روی یکدیگر و استفاده از میزهای کوچک، تنگی محیط را بشکنید و فضایی جذاب ایجاد کنید.





:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: