چاپگر دیجیتال چاپ تی‌شرت از اپسون
نوشته شده توسط : پویا عماد

 ‌چاپ مستقیم روی تی‌شرت توسط چاپگر دیجیتال طرفداران زیادی پیدا کرده است. تاکنون چندین شرکت این‌گونه چاپگر ها را به بازار عرضه کرده‌اند، ولی این اولین بار است که یک سازنده معتبر به تنهایی شاسی، هد چاپ و مرکب و دیگر متعلقات چاپگر را ساخته و به بازار ارایه می کند. چاپگر های دیگر تاکنون بیشتر به یک آش شله قلم کار می‌ماندند.

شرکت اپسون به تازگی یک چاپگر پارچه ویژه چاپتی‌شرت به بازار عرضه کرده که نام آن SC-F2000 SureColor است. انتظار می‌رود بازار چاپ مستقیم روی تی‌شرت تا سال 2014 به 200 میلیون یورو در اروپا برسد. با رشد این صنعت، انتظار می‌رود شرکت‌های کوچک تا متوسط چاپی با استفاده از دستگاه SureColor SC-F2000 جریان مالی جدیدی برای شرکت خود ایجاد کنند. اپسون ادعا می‌کند علاوه بر عملکرد بالا، هزینه چاپ با استفاده از این دستگاه پایین است و به تعمیر و نگهداری چندانی نیز نیاز ندارد.
این دستگاه به چاپخانه داران، دفاتر فنی، فروشگاه‌های اینترنتی تی‌شرت، تولیدکنندگان لباس و حتی شرکت‌های تجاری امکان می‌دهد تا از مزایای این دستگاه برای کسب درآمد استفاده کنند.
اپسون می‌گوید مرکب این دستگاه به هیچ وجه ترک نمی‌خورد و پوست بدن در تماس با مرکب هیچ‌گونه زبری احساس نمی‌کند. کاربران می‌توانند دستگاه را متناسب با نیازهای خود پیکره‌بندی کنند و از میان دو مجموعه متفاوت مرکب‌های CMYK برای چاپ روی تی‌شرت سفید و یا مرکب‌های CMYK همراه با 2 تا 4 مرکب سفید برای تی‌شرت‌های رنگی، یکی را انتخاب کنند.
اپسون همراه با این چاپگر، نرم‌افزار Garment Creator را نیز ارایه می‌کند. این نرم‌افزار قابلیت محاسبه نرخ چاپ را بر اساس میزان مرکب استفاده شده برای هر کار دارد. دانستن این رقم برای چاپکار بسیار مهم است و می‌تواند بر اساس آن به مشتری تخفیف داده و تصویر روشنی از هزینه چاپ داشته باشد. این نرم‌افزار که در اصل برای طراحان ساخته شده به آنها امکان می‌دهد از خلاقیت خود به بهترین نحو استفاده کرده و طرح‌های بدیع و سفارشی و جذاب را برای چاپ روی تی‌شرت، کلاه و کیسه تا ضخامت 25 میلی‌متر خلق کنند.
مارتین جان مدیر توسعه بازار اپسون در انگلیس می‌گوید: «این اولین بار است که یک سازنده تمام اجزا و متعلقات چاپگر ویژه چاپ تی‌شرت از جمله شاسی،‌ هد چاپ و مرکب را می‌سازد. سخت‌افزار و مرکب به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به خوبی با یکدیگر هماهنگ باشند و کاربران بتوانند از کیفیت بالای چاپ اپسون بیشترین بهره را برده و برای کسب و کار خود کسب درآمد کنند. از سوی دیگر آنها این اطمینان را دارند که تجربه طولانی و دانش فراوان اپسون در ساخت چاپگر، منجر به ساخت یک چاپگر با کیفیت بالا و دوستدار محیط زیست خواهد شد. چاپگری که هزینه تولید کار چاپی را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.»بسته بندی
دستگاه جدید اپسون از هدهای با دوام TFP بهره می‌برد. دستگاه قادر است در کمتر از 27 ثانیه روی یک تی‌شرت سفید رنگ چاپ کند. برای چاپ رنگی روی یک تی‌شرت مشکی این زمان تا 111 ثانیه افزایش پیدا می‌کند. اپسون سرعت کار چاپی دستگاه را تا حد زیادی افزایش داده است.چاپ کاتالوگ
اگر همراه با این دستگاه از مرکب‌های انحصاری اپسون- که Ultrachrome DG نام دارد و در کارتریج‌های 250 تا 600 میلی‌لیتری عرضه می‌شود استفاده شود، کیفیت چاپ روی پارچه‌های سبز رنگ تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. زیرا مرکب سفید این دسته از مرکب‌ها بسیار بادوام و باکیفیت است. مرکب سفید در سیستم به جریان می‌افتد و به گونه‌ای ساخته شده تا از میزان گرفتگی نازل‌ها کم کند و در عین حال سرعت تولید را بالا ببرد. از این طریق چاپکار نیز می‌تواند کار را سریع‌تر به تحویل مشتری بدهد. رزولوشن چاپگر SC-F2000 معادل1140×1140 نقطه در اینچ است. این رزولوشن باعث می‌شود تا نقطه‌ها دقیق‌تر روی کار بنشیند.
از سوی دیگر گاموت رنگ‌های اپسون افزایش یافته و قادر است منحنی‌های پرپیچ و خم را به خوبی چاپ کند. اپسون ادعا می‌کند در ساخت مرکب‌های Ultrachrome از هیچ‌گونه مواد مضر استفاده نشده و در ساخت آن استاندارد Oeko-Tex رعایت شده است. این دستگاه از نوامبر 2013 وارد بازار شده و قیمت آن حدود 20 هزار یورو است. ابعاد فریم دستگاه 406×355 میلی‌متر است و به یک پانل LCD رنگی کوچک مجهز است. میزان استفاده از مرکب در آن کاهش یافته و در ساخت آن جنبه‌های زیست محیطی رعایت شده است.




:: بازدید از این مطلب : 781
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: