روشی ساده جهت محدود کرن سرعت دسترسی کاربران با استفاده از Simple Queue
نوشته شده توسط : پویا عماد

برای مدیریت پهنای باند و محدود کردن سرعت دسترسی کاربران می توان از ویژگی Queue استفاده کرد. Queue ها به دو صورت ساده ( Simple Queues ) و درختی (Queue Tree ) قابل پیاده سازی می باشند. توجه داشته باشید که با استفاده از Queue ها فقط می توان سرعت آپلود و دانلود کاربران را محدود کرد و در صورتی که بخواهید برروی حجم کاربران محدودیت اعمال نمایید لازم است از user manager استفاده کنید. 

به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از Simple Queues جهت محدود کردن سرعتدسترسی کاربران به صورت گروهی و برروی یک رنج از IP های شبکه، به صورت صحیح عمل نمی کند، و در این حالت اگر یکی از کاربران از حداکثر سرعت آپلود و دانلود تعریف شده استفاده کند، کل پهنای باند شبکه را مصرف کرده و اتصال سایر کاربران را با مشکل مواجه می کند. برای کنترل سرعت دسترسی کاربران به صورت گروهی و تعریف محدودیت های دسترسی متفاوت، لازم است از Queue Tree استفاده کنید. بنابراین بهتر است Simple Queues را برروی تک IP آدرس ها تعریف کنیم.
برای مثال : 



بعد از دانستن آدرس IP کامپیوتر کلاینت، یک Simple Queues تنظیم می کنیم. برای این منظور از منوی Feature های میکروتیک، Queues را انتخاب می کنیم. 




پنجره Queues List (مطابق تصویر) نمایش داده می شود. تب Simple Queues را انتخاب کنید و برروی مشخصه " + " کلیک نمایید. 




پنجره new simple queue مانند شکل زیر نمایش داده می شود.
توضیح هریک از فیلدهای شماره گذاری شده به ترتیب زیر می باشد:
شماره 1- نام کامپیوتر کلاینتی که می خواهید پهنای باندش را محدود کنید. مشخص کردن این نام برای ساده تر شدن مدیریت کاربران می باشد.
شماره 2- آدرس IP کامپیوتر کلاینت مورد نظر را مشخص کنید.
شماره 3- در قسمت Target Upload حداکثر میزان مجاز آپلود و در قسمت Target Download

 

، حداکثر میزان مجاز دانلود را مشخص کنید. می توانید از مقادیر پیش فرض موجود در لیست استفاده کنید و یا مقداری که در نظر گرفته اید وارد نمایید.





بعد از تکمیل فیلدهای توضیح داده شده برروی کلید OK کلیک نمایید. Queue تعریف شده درپنجره queues list نمایش داده می شود. به طریق مشابه می توانید پهنای باند سایر کلاینتها را نیز با ایجاد Queue و تعریف مشخصات گفته شده، محدود کنید. 
توجه داشته باشید که تعیین میزان آپلود یا دانلود، بستگی به میزان پهنای باندی دارد که از ISP دریافت کرده اید. در صورتی که سرعت dedicate داشته باشید مطمئنا تقسیم آن راحت خواهد بود. 
وبکده




:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: