این نوع بازاریابی با هدف همان روش سنتی روی کار آمد منتها به شیوه آنلاین.
درحقیقت از زمانی که اینترنت فراگیر شد و اغلب مردم برای رفع نیازهای خود به اینترنت رو آوردند این ذهنیت برای صاحبان تجارت به وجود آمد که باید روشی برای جذب مارکت اینترنتی ایجاد شود واین روش به مرور بازاریابی اینترنتی نامگذاری شد. بنابراین دراین روش از بستر اینترنت، برای تبلیغات ، فروش و خدمات استفاده می شود.
مزایای روش بازاریابی اینترنتی به بازاریابی سنتی:
- از مهمترین مزایای روش بازاریابی اینترنتی با توجه به نامحدود بودن کاربران اینترنت جذب مشتری جهانی است .
- هزینه های این روش نسبت به تبلیغات بسیار پایین تر است و در حقیقت مقرون به صرفه تراست .
- امکان مطرح شدن به عنوان توزیع کننده یک محصول خاص
- اگر این روش هوشمندانه انجام شود می تواند به ارتقای جایگاه شما در فضای مجازی کمک کند .
- مبادلات تجاری درحداقل زمان ( صرفه جویی در زمان)
- امکان انتخابهای متعدد برای شرکتها و صاحبان مشاغل
معایب بازاریابی اینترنتی:
- با توجه به مشکلات اینترنت در کشورهایی همچون کشور ما گاهی امکان عرضه محصول و خدمات با مشکل روبه روخواهد شد .
- به دلیل اینکه امکان دیده شدن محصول از نزدیک وجود ندارد شاید به گونه ای در خریدار تردید ایجاد شود .
- ایجاد نگرانی درخریدار نسبت به وارد کردن اطلاعات شخصی خود در هنگام خرید آنلاین
مدلهای بازاریابی اینترنتی :
B2B یا business to business
B2C یا businessto consumer
مفاهیم بازاریابی اینترنتی:
افرادیکه می خواهند پا به این عرصه بگذارند باید با یک سری از مفاهیم آشنایی داشته باشند از جمله:
-مارکت ( market ) به مفهوم بازار و درواقع جایی که عر��ه و تقاضا انجام میشود.
-تارگت یا هدف به آن قسمتی از بازار گفته می شود که بازاریابی روی آن تمرکز کردهاست.
-مصرف کننده یا consumer همانطور که از نامش پیداست کسی است که خدمات یا محصول را استفاده می کند.
-خدمات یا سرویسها آندسته از محصولاتی هستند که برای مشتری قابل لمس نیستند امانیازها و خواسته هایش را برطرف می کنند.
-کالا یا اصطلاحا Goods همان محصولاتی هستند که برای رفع نیاز مشتری بهصورت ملموس عرضه می شود.
- واژه 4P در بین متخصصان این حرفه بسیار کاربرد دارد ودر برگیرنده 4 تا p میباشد : product یا محصول ،price یا قیمت، place یا توزیع و promotion یا ترویج . 4p به مارکتینگ میکس ( marketing mix )معروف است.
-متریک همانطور که میتوان از نامش حدس زد یک روش ارزیابی است و برای بررسی برخی جنبه های تجاری کاربرد دارد.
-سیستم مدیریت ارتباط با مشتری که اصطلاحا CRM گفته می شود و به راهکارهایی که می توان تماس وارتباط با مشتریان را مدیریت کرد گفته می شود.
-کی وردها همان کلمات کلیدی پر کاربردی هستند که برای برقراری ارتباط باموتورهای جستجو استفاده می شوند و در جستجوی آنلاین کاربرد دارند.
-پرداخت per کلیک عبارتی است که زیاد شنیده می شود به این معنا که هزینه تبلیغات براساس کلیکهای بازدیدکنندگان محاسبه میشود
-صفحات لندینگ یا همان landing pages صفحاتی هستند که کاربر در بدو ورود به وب سایت شما اصطلاحا آنجا فرود می آید و بسیار برای تجارت شما حیاتی است زیرا که شما در یک نگاه کلی می توانید عمده هدف خود را به کاربر برسانید و به گونه ای که او را باشعارهای تبلیغی دلزده نکنید توجه اش رابه خدمات خاص و محصول خود جلب کنید و در واقع برای ماندن در سایت و دیدن سایر صفحات وب سایت در او اعتماد ایجاد کنید.
-سوشال مدیا بحث داغی است که امروزه همه جا صحبت از آن است و منظور همان بستر آنلاین ارتباط کاربران با هم است که می تواند بسیار برای یک تجارت مفید واقع شود.
Value PropositionStatement- به معنای ارائه طرح برای برندینگ است .
-بازاریابی ویروسی همان دهان به دهان گشتن عامیانه است.
و اما SEO ، واژه ای که امروزه خیلی ها بر آن ادعا دارند و بسیار در بازاریابی اینترنتی پراهمیت است چرا که سئودر واقع بهینه سازی برای موتورهای جستجو ست و شما برای ارائه محصول یا خدمات خودابتدا باید دیده شوید که این امکان با سئو برای شما فراهم میشود . خود SEO ابزارهاو روشهای مختلف دارد که در مقالات بعدی به آن می پردازیم.
برچسب:طراحی سایت شرکتی | طراحی وب سایت حرفه ای | طراحی سایت حرفه ای |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت | طراحی سایت
منبع :بازاریابی اینترنتی چیست؟