همه چیز در مورد دامنه ی CA
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

دامنه*ی CA. دامنه*ی سطح بالای کشور کانادا است و مدیریت آن بر عهده*ی «مرجع ثبت اینترنت کانادا» (CIRA) است. در حال حاضر تنها ثبت دامنه*های سطح دوم برای متقاضیان ممکن است اما تا اواخر سال ۲۰۱۲ برای هر کدام از مناطق کشور کانادا دامنه*های سطح سوم نیز تعریف می*شد که از آن زمان ثبت این گونه دامنه*ها متوقف گردید. بنا بر مقررات CIRA برای ثبت دامنه*های CA ثبت کننده باید نوع ارتباط خود با کشور کانادا را مشخص کند.
 
مزایای ثبت دامنه های CA.
 
این دامنه برای همه*ی سازمان*ها، شرکت*ها، گروه*ها و افرادی که در کانادا ثبت شده*اند، شهروندند، ساکنند قابل ثبت است. بنابراین اگر شما یک دامنه*ی CA داشته باشید فرض اول این است که شما کانادایی هستید یا در کانادا فعالیت می*کنید.
 
ممکن است از کلمه*ی CA به عنوان مخفف نیز استفاده شود. مثلاً این دامنه می*تواند به عنوان مخفف «Certified Authority» فرض شود.
 
واجدان شرایط ثبت دامنه های CA.
 
متقاضیان ثبت دامنه*های CA باید یکی از گزینه*های «شرایط حضور در کانادا» (Canadian Presence Requirements) را انتخاب کنند. این گزینه*ها عبارتند از:
 
شهروند کانادا
سکونت دایم در کانادا
بومیان کانادا یا گروه*های بومی کانادا
نماینده*ی قانونی یک شهروند یا ساکن کانادا
شرکت کانادایی، برند ثبت شده در کانادا
مؤسسه*های دولتی کانادا
مؤسسه*های آموزشی کانادا
اتحادیه*های کانادایی
بیمارستان*های کانادا
کتابخانه*ها، موزه*ها، آرشیوهای کانادا
احزاب سیاسی کانادا
پادشاه یا ملکه*ی بریتانیا به عنوان رییس حکومت کانادا
این ضرورت*ها برای رابط*های فنی و ادمین دامنه وجود ندارد. هم*چنین توافق*نامه*ی ثبت دامنه*ای که از طرف CIRCA برای متقاضی ارسال می*شود باید مورد موافقت قرار بگیرد. معمولاً شرکت*های ثبت از طریق ایمیل ثبت کننده را برای انجام این کار راهنمایی می*کنند. فرآیند ثبت دامنه تا زمانی که متقاضی این موافقت*نامه را با شناسه*ی خود تأیید نکند تکمیل نمی*شود. این کار باید حداکثر در ۷ روز انجام بگیرد. در غیر این صورت دامنه غیرفعال می*شود.
 
هم*چنین CIRCA به صورت دوره*ای دامنه*های ثبت شده را بررسی می*کند و در صورتی که مالک دامنه را واجد شرایط برای در اختیار داشتن دامنه*ی CA نیابد از طریق رجیسترار (مرکز ثبت دامنه) از ثبت کننده درخواست می*شود مدارک لازم برای احراز هویت خود را ارسال نماید.
 
مقررات دامنه*های CA.
 
نام دامنه می*تواند ۲ تا ۶۳ کاراکتر باشد.
انتخاب یکی از دامنه*های سطح بالای کشوری یا عمومی اینترنتی به عنوان نام دامنه ممکن نیست. به همین دلیل ثبت دامنه*های ۲کاراکتری به ندرت انجام می*شود.
اگر نام دامنه*ی انتخابی شما با نام دامنه*ای در سطح سوم که پیش*تر توسط یکی از مناطق جغرافیایی کانادا ثبت شده باشد یکی باشد، باید مجوز استفاده*ی شما از این نام دامنه توسط مالک دامنه**ی سطح سوم اشاره شده داده شود.
ثبت دامنه به نام مناطق، شهرها یا عوارض طبیعی مشهور کانادا ممکن نیست و تابع مقررات خاص است.
دامنه*های CA از کاراکترهای زبان فرانسه نیز در نام دامنه پشتیبانی می*کنند.
نام فرد یا شرکت ثبت کننده باید مشخصاً نام یک فرد یا شرکت باشد. بنابراین استفاده از کلمه*هایی که عرفاً نام فرد نیست برای نام ثبت کننده*ی دامنه*ی شخصی ممکن است مشکل*زا شود. لیست نام*های قابل پذیرش برای فرد یا شرکت را می*توانید از این*جا ببینید.
در ثبت دامنه باید مشخص گردد که ثبت کننده یک فرد یا یک شرکت است. اگر دامنه به نام شرکت ثبت می*شود باید کل نام شرکت در قسمت «Name» نوشته شود و بخش «Company Name» باید با عبارت «N/A» پر شود یا خالی بماند.
دامنه*ی CA گارانتی برگشت پول ندارد. در صورتی که بلافاصله پس از ثبت دامنه پشیمان شوید و دامن هرا حذف کنید پولی به شما برگردانده نخواهد شد.
دامنه*ی CA تنها ۳ رابط تماس ثبت کننده، فنی و ادمین دارد و رابط مالی برای آن تعریف نمی*شود. ثبت کننده می*تواند یک فرد یا شرکت باشد، اما رابط*های فنی و ادمین باید شخص باشند.
امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois دامنه*ی CA وجود ندارد. اگرچه در صورتی که دامنه مشخصاً متعلق به یک فرد باشد می*تواند نام و اطلاعات تماس خود را محرمانه نگه دارد. در این صورت این تغییر برای همه*ی دامنه*های CA آن فرد اعمال می*شود.
پس از انقضای دامنه مالک آن تا ۴۰ روز می*تواند برای تمدیدش اقدام کند. پس از آن دامنه به مدت ۳۰ روز قفل می*شود. در این مدت مالک قبلی دامنه می*تواند با پرداخت جریمه دامنه*اش را پس بگیرد. پس از آن دامنه به مدت یک هفته در معرض حراج قرار می*گیرد. در صورتی که در این مرحله تقاضایی برای دامنه نبود دامنه در فاصله*ی یک روز آزاد می*گردد.
برای انتقال دامنه*های CA تنها داشتن کد انتقال دامنه کافی است و نیازی به تأیید رابط ادمین قبلی دامنه نیست.
تغییر نام ثبت کننده ی دامنه*ی CA ممکن نیست. در صورت ضرورت باید یک رابط جدید ایجاد شود و به عنون ثبت کننده*ی دامنه تعیین گردد.




:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد دامنه ی CA ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: