همه چیز در مورد دامنه us
نوشته شده توسط : پویا عماد
که در سال ۱۹۸۶ ایجاد شده است. اگرچه همه*ی مؤسسات دولتی آمریکا می*توانند دامنه*های US. ثبت کنند بسیاری از آن*ها ترجیح می*دهند از دامنه*ی GOV. استفاده کنند. به علاوه در میان کاربران تجاری و غیرتجاری اینترنت نیز استفاده از دامنه*های عمومی به ویژه COM غلبه*ی کامل دارد.
 
تا سال ۲۰۰۲ تنها امکان ثبت دامنه*های سطح سوم یا بالاتر US برای متقاضیان وجود داشت. اما از سال ۲۰۰۲ ثبت دامنه*های سطح دوم US برای شهروندان و ساکنان آمریکا و شرکت*های آمریکایی یا شرکت*هایی که در آمریکا حضور قانونی دارند ممکن شد.
 
هر کدام از ایالت*ها و قلم*روهای امریکا برای خود یک دامنه*ی سطح دوم دوحرفی دارند (مثلاً وب*سایت*های منتسب به ایالت نیویورک می*توانند از پسوند .NY.US استفاده کنند)،* اما استفاده از این دامنه*ها به علت رواج دامنه*ی GOV برای وب*سایت*های دولتی آمریکا هرگز رواج پیدا نکرده است.
 
کاربردهای ثبت دامنه های US.
 
این دامنه برای استفاده در وب*سایت*های مرتبط با آمریک ایجاد شده است. در گذشته این دامنه گزینه*ی اول نهادهای دولتی محلی،* ایالتی و فدرال آمریکا بود. اکنون بیش*تر نهادهای آمریکایی ترجیح می*دهند از دامنه*ی GOV استفاده کنند.
برخی از وب*سایت*های تجاری آمریکایی روی دامنه*های US ایجاد شده*اند.
استفاده از این دامنه به علت کوتاه بودن در دومین هکینگ برای ایجاد نام دامنه*های ابتکاری تا حدی کاربرد دارد. معروف*ترین دومین هک US مربوط به سایت معروف دلیشس است که دامنه*ای به صورت del.icio.us دارد.
کلمه*ی «us» در زبان انگلیسی به معنی «ما» است که باعث می*شود این دامنه استعداد محبوبیت پیدا کردن داشته باشد.
تعداد زیادی صفت به زبان انگلیسی به «ous» ختم می*شوند مانند delicious، curious، scrumptious که برای ایجاد نام دامنه با این کلمه*ها می*توان از پسوند US استفاده کرد.
مسایلی مانند حفظ هویت و برند تجاری، یا اخذ هویتی واقع در آمریکای شمالی می*تواند در علاقه به ثبت دامنه*ی US مؤثر باشد.
واجدان شرایط ثبت دامنه های US.
 
برای ثبت دامنه*ی US باید نوع پیوند (Nexus) ثبت کننده با کشور آمریکا مشخص شود. اطلاعات پیوند ثبت کننده می*تواند یکی از این ۳ نوع باشد:
 
شهروند یا ساکن آمریکا
شرکت/ واحد/ سازمان آمریکایی
شرکت/ واحد/سازمان که در آمریکا دفتر یا حضور توأم با حسن نیت دارد.
به علاوه در هنگام ثبت باید مشخص شود دامنه برای کسب و کار (انتفاعی یا غیر انتفاعی) ثبت می*شود یا برای استفاده*ی شخصی.
 
رجیستری دامنه*ی US به شکل تصادفی از برخی از ثبت کننده*های دامنه اطلاعات مؤید هویت آن*ها را درخواست می*کند. در هنگام ثبت دامنه باید اطلاعات تماس ثبت کننده کامل باشد.
 
مقررات دامنه US.
 
نام دامنه می*تواند ۳ تا ۶۳ کاراکتر داشته باشد.
نام دامنه نمی تواند شامل هیچ کدام از ۷ کلمه*ی کثیف باشد.
امکان ثبت دامنه هایی که با ۱۸xx یا ۱-۸xx یا ۸xx آغاز شوند (x ممکن است هر رقمی از ۰ تا ۹ باشد) وجود ندارد. این ترکیب*های دامنه رزرو شده*اند.
ترکیب*های دامنه*ای که با nxx یا ۱nxx یا ۱-nxx آغاز شوند (x ممکن است هر رقمی از ۰ تا ۹ باشد و n می*تواند هر رقمی از ۲ تا ۹ باشد) و دقیقاً با ۷ رقم ادامه پیدا کنند (اگرچه علاوه بر این ۷ رقم یک یا چند خط تیره هم قرار گرفته باشد) رزرو شده*اند و امکان ثبت آن*ها وجود ندارد.
امکان ثبت دامنه هایی که با xxxxx آغاز شده*اند (x ممکن است هر رقمی از ۰ تا ۹ باشد) وجود ندارد.
به جز موارد ذکر شده تعداد دیگری از دامنه*ها نیز رزرو شده*اند و امکان ثبت*شان وجود ندارد.
دامنه*ی US چهار روز گارانتی برگشت پول دارد. در صورتی که ثبت کننده در این مدت پس از ثبت دامنه اقدام به حذف دامنه*اش کند با اخذ جریمه بقیه*ی مبلغ به وی برگردانده می*شود.
پس از انقضای دامنه مالک پیشین می*تواند تا ۴۰ روز برای تمدید دامنه*اش اقدام کند. پس از این زمان دامنه به مدت ۳۰ روز قفل است. در این مدت مالک پیشین می*تواند با پرداخت جریمه برای پس گرفتن دامنه*اش اقدام کند. ۵ روز پس از پایان این دوره دامنه برای ثبت عمومی آزاد می*گردد.
دامنه*ی US امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois را ندارد.





:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد دامنه us ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: