همه چیز در مورد دامنه NL
نوشته شده توسط : پویا عماد
آشنایی با دامنه*ی NL.
 
دامنه NL. دامنه*ی سطح بالای کشوری هلند است. این دامنه یکی از محبوب*ترین دامنه*های کشوری (ccTLD) است و پس از دامنه*های کشوری آلمان (DE) و بریتانیا (UK) در رتبه*ی سوم قرار دارد.
 
دامنه*ی NL. اولین دامنه*ی کشوری بوده که روی آن دامنه*ای ثبت شده و از سال ۱۹۸۶ فعال بوده است. برای ثبت این دامنه بیش از ۱۹۰۰ رجیسترار عمل می*کنند که بسیاری از آن*ها ISPها، دفاتر خدمات فناوری اطلاعات، و دفاتر خدمات رسانه*ای*اند. این مدل در بین رجیستری*های ثبت دامنه کاملاً غیرمعمول است. معمولاً برای دامنه*های سطح بالا رجیسترارهای انتخابی (مراکز ثبت) تعدادی از شرکت*های بزرگند که کار ثبت همه*ی دامنه*های عمده را به صورت انبوه انجام می*دهند.
 
تا سال ۱۹۹۶ ثبت این دامنه رایگان بود و کارهای ثبت دامنه را دانشگاه*ها و مراکز پژوهشی انجام می*دادند، اما از آن زمان رجیستری دامنه (SIDN) بابت ثبت دامنه مبلغی از مراکز ثبت (رجیسترارها) می*گیرد.
 
مزایای ثبت دامنه*های NL.
 
کوتاهی نام دامنه و در دست*رس بودن نام دامنه*های بیش*تر با کلمه*های عمومی*تر از مزایایی است که در ثبت دامنه*های به*شدت پرکاربردی مانند COM نمی*توانید به دست بیاورید. دامنه*های کشوری که محدودیتی برای ثبت ندارند نظیر دامنه*ی NL می*تواند جای*گزین خوبی باشد.
در صورتی که قصد دارید هویت محلی داشته باشید یا موقعیت فعلی خود را از طریق انتخاب نام دامنه*ی متعلق به کشور دیگر دارای ابهام کنید ثبت این دامنه*ها مفید است.
برای حفظ برند باید به ثبت دامنه*های کشوری*یی که محدودیتی ندارند و هر کس دیگری هم می*تواند برای ثبت*شان اقدام کند اندیشید.
واجدان شرایط ثبت دامنه*های .NL
ثبت دامنه های NL برای همگان و از هر کشوری آزاد است.
 
مقررات دامنه*های NL.
 
ثبت دامنه*های NL فقط یک*ساله انجام می*شود.
تمدید این دامنه*ها تنها ۶۰ روز مانده به زمان انقضای آن ممکن است و تمدید فقط یک*ساله ممکن است.
بعد از انقضای دامنه امکان تمدید آن وجود ندارد. دامنه به مدت ۴۰ روز قفل می*شود که در این مدت مالک پیشین می*تواند برای پس گرفتن دامنه با پرداخت جریمه اقدام کند. پس از این مدت دامنه برای ثبت عمومی آزاد می*شود.
دامنه*ی NL ضمانت برگشت پول ندارد. بنابراین اگر بلافاصله پس از ثبت دامنه پشیمان شوید و آن را حذف کنید پولی به شما برگردانده نمی*شود.
این دامنه بلافاصله پس از ثبت قابل انتقال است.
تغییر نام فرد یا شرکت ثبت کننده*ی دامنه ممکن نیست. در عوض باید یک رابط تماس جدید ایجاد کرد و آن را به عنوان رابط ثبت کننده قرار داد.
این دامنه*ها امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois، قفل کردن یا معلق کردن ندارند.
کد انتقال دامنه*ی NL دوازده کاراکتر دارد و همراه با ثبت دامنه ایجاد می*شود.
این دامنه*ها تنها سه رابط فنی، ادمین، و ثبت کننده دارند و رابط مالی برای آن*ها تعریف نمی*شود




:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: