آیا گوگل فایلهای CSS شما را نیز می خواند؟
نوشته شده توسط : پویا عماد

تاکتیک جدید ضد اسپم

بسیاری از وبمسترها گزارش داده اند که روبوت گوگل شروع به خواندن و ایندکس کردن فایلهای خارجی CSS آنها کرده است. فایلهای CSS چه می باشند و چرا گوگل آنها را ایندکس می کند و این موضوع چه تاثیری در رتبه گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر دارد ؟

فایلهای CSS چه می باشند؟

CSS یا Cascading Style Sheets به وبمسترها اجازه میدهد طرح وب سایت شان را بدون دست زدن به کد HTML آن تغییر دهند. مثالی خوب در این مورد CSS Zen Garden site می باشد.

در سایت فوق شما می توانید کل چهره سایت را با انتخاب CSS های مختلف عوض نمایید. کد HTML این صفحه همواره یکی می باشد و تنها فایل CSS ای که برای نشان دادن کدهای HTML استفاده می شود عوض خواهند شد.

چه مشکلی با فایلهای CSS وجود دارد؟

CSS به وبمسترها اجازه میدهد تا طرح کلی وب سایت شان را بدون تغییری در کد HTML تغییر دهند. این به معنای آنست که وبمسترها می توانند از این تکنیک برای مخفی سازی متون از دید بازدید کنندگان استفاده نمایند.

وبمسترها می توانند متونی با درصد کلمات کلیدی بالایی را در کد HTML صفحاتشان قرار دهند تا موتورهای جستجوگر بتوانند آنها را ایندکس کنند. همان متون می توانند توسط استفاده نابجا از CSS از دید بازدید کنندگان مخفی شوند.

این به معنای آنست که موتورهای جستجوگر برخی اوقات صفحات را متفاوت از آن چیزی که بازدید کننده می بیند خواهند دید. متاسفانه برخی وبمسترها تلاش دارند تا با این روش موتورهای جستجوگر را فریب دهند.

موتورهای جستجوگر چطور با این مشکل برخورد می کنند؟

موتورهای جستجوگر دوست ندارند تا توسط وبمسترها فریب بخورند. بنابراین آنها شروع به ایندکس کردن فایلهای CSS می کنند. چنانچه موتورهای جستجوگر در این فایلهای CSS به چیز مشکوکی شبیه به اسپم برخورد کنند ممکن است سایت مربوطه را جریمه نمایند.

برای پرهیز از مشکل موتورهای جستجوگر با فایلهای CSS چه کاری می توانم انجام دهم؟

متاسفانه هنوز مشخص نیست موتورهای جستجوگر چه چیزی را اسپم و چه چیزی را غیر اسپم می دانند. استفاده های صحیحی از مخفی سازی متون در طراحی وب سایت وجود دارد که تشخیص اینکه چه چیزی باید جریمه شود سخت می شود.

یک قانون سر انگشتی، سعی نکنید موتورهای جستجوگر را فریب دهید. چنانچه صریحا موتورهای جستجوگر را فریب دهید در اینصورت احتمال اینکه دیر یا زود سایت تان جریمه شود بالاتر خواهد رفت.

از خودتان بپرسید آیا واقعا ضروری است تا متن را در وب سایت مخفی کنم. چنانچه امکان سو تفاهم در تفسیر این موضوع بین موتورهای جستجوگر و انسان بوجود آید، در اینصورت متن خود را مخفی نکنید. از روش های پلید برای ارتقای رتبه وب سایت استفاده نکنید. بهتر آنست که بصورت اخلاقی به بهینه سازی و سئو سایت تان بپردازید.

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم





:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: