7 مهارت یک طراح وب سایت موفق
نوشته شده توسط : پویا عماد

راه اندازی یک کسب و کار طراحی وب سایت ممکن است امری دلهره آور به نظر بیاید، به خصوص در شرایط اقتصادی فعلی. چرا که شما با شرکت هایی شناخته شده و دارای نمونه کارهای قابل توجه و تجربه قوی وارد رقابت خواهید شد ولی اجازه ندهید این موضوع شما را متوقف کند و همواره به یاد داشته باشید که شما می توانید!
در این مقاله مهارت های کلیدی که برای دستیابی به اهداف کارآفرینی مورد نیاز است بررسی می شود .

داشتن یک نگرش صحیح

این اساسی ترین عامل در یک کسب و کار موفق در حال اجراست. شاید شما در حال حاضر مهارت های لازم را نداشته باشید ولی می توانید طراحی وب سایت را فرا گیرید. راه اندازی یک کسب و کار بر پایه وب نسبتا ساده است ولی آیا شما آنقدر صبور هستید تا شاهد رشد کسب و کارتان باشید؟ آیا مایلید به طور کامل خودتان را وقف این حرفه کنید؟ آیا انگیزه شما به اندازه کافی قوی هست تا در برابر شرایط دشوار مقاومت کنید؟
اینکه شما در مورد کسب و کار طراحی سایت به طور حرفه ای فکر کنید کاملا ضروری است به این معنی که بدون نیاز به گفتن رفتار و تصور شما در همه اوقات حرفه ای باشد و همین امر در وب سایت شما منعکس می شود.
یک دامنه منحصر به برای وب سایت و آدرس ایمیل خود خریداری کنید و یک حساب بانکی ویژه کسب و کارتان در نظر بگیرید.چاپ کارت ویزیت و وبلاگ نویسی راه های دیگری برای بهینه ساختن تصویر بیرونی کسب و کار شماست. در هنگام نوشتن یک ایمیل یا یک مقاله برای وبلاگتان به درست بودن قواعد دستوری ، املا و نشان گذاری ها دقت کنید. همیشه حرفه ای و شایسته عمل کنید.
مهارت های سازمانی و مدیریت زمان

در مورد تعداد ساعاتی که می خواهید به کار طراحی وب سایت بپردازید تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. این ممکن است شما را مجبور به ترک بعضی ار کارهای دیگرتان برای جلوگیری از تداخل کند، به ویژه زمانی که در خانه کار می کنید. به هر حال به خاطر داشته باشید که برای حرفه ای شدن باید به زمان بندی کارتان احترام بگذارید. شاید تعجب کنید اگر بدانید بیشتر طراحان وب مستقل که برای خودشان کار می کنند، تنها 50 درصد از زمان خود را به طراحی وب اختصاص می دهند. موارد فراوان دیگری وجود دارد که شما برای انجام آن نیاز به برنامه ریزی برای روزها و هفته های خود دارید تا طبق آن برنامه پیش روید.
ایجاد روابط بلند مدت با مشتری ها

بهترین مشتریان شما ، مشتریان فعلی شما هستند.آنها به شما پروژه های بیشتری می دهند و بیشتر از هر کس دیگر شما را به دیگران توصیه می کنند. با مشتریان موجود و بالقوه تان همراه باشید و سعی کنید نیازهایشان را پیش بینی کنید. از انتظارات مشتری فراتر روید. خواهید دید که آنها از شما قدردانی خواهند کرد و در نتیجه بازگشت کار به سوی شما تضمین خواهد شد.
همچنین تنوع را در کسب و کارتان در نظر بگیرید : اگر خدمات شما در درجه اول طراحی سایت است چرا به دنبال کسب یک مهارت جدید نروید . به عنوان مثال درباره طراحی چاپ یا سرویس های سئو یا نرم افزارهای تلفن همراه آموزش ببینید.
شبکه

تعاملات حرفه خود را به تخصص خودتان محدود نکنید.از انجمن های آنلاین ، رسانه های اجتماعی ، نمایشگاه های کسب و کار و هر رویداد دیگری که ممکن است شما را به سایر متخصصان متصل کند استفاده کنید.
از پشت رایانه تان بیرون بیایید و در بعضی از انجمن ها و گروه های تخصصی در منطقه خودتان عضو شوید. سعی کنید با تعدادی از بازاریابان ملاقات داشته باشید (بازاریابان همیشه به طراحان نیاز دارند.) گرچه تقریبا هر تاجر و صاحب کسب وکاری به طور بالقوه به خدمات شما نیاز دارد و به خاطر داشته باشید که هیچ جایگزینی برای ملاقات رو در ور وجود ندارد. شما هرگز نمی دانید که کجا یک پروژه به قرارداد منجر می شود.
وبلاگ نویسی

برای سایت خود یک وبلاگ بسازید. یک وبلاگ ، اگر به طور منظم با مقالات ارزشمند آپدیت شود ، بهترین راه برای اینست که سایت شما به چشم مشتریان بالقوه تان بیاید. بدون اینکه هزینه ای برای شما در بر داشته باشد. این مهم است که وبلاگ نویسی را ترک نکنید. شما باید حداقل هفته ای یک مقاله با مینیمم 600 کلمه در وبلاگ قرار دهید.
گوگل آنالیتیکس را نصب کنید ، به سرعت یک ایده برای جذب ترافیک عاقلانه دریافت خواهید کرد.
در مورد آنچه درباره اش می دانید بنویسید . در مورد آنچه که در آن تخصص دارید . برای یک موضوع خاص تبدیل به یک مرجع شوید. این برای شما بازدید کننده ، لینک در نهایت گرفتن پروژه را به ارمغان خواهد آورد.
مهارت های فنی

همواره در پی کامل کردن مهارت های خود باشید. سعی کنید تعداد زیادی وب سایت با روش های متفاوت بسازید. وقتی به مشکلی بر می خورید سوالتان را در انجمن ها و فیسبوک و گروه های linked in که سایر طراحان و توسعه دهندگان وب از آن استفاده می کنند مطرح کنید.
شما به سرعت یاد خواهید گرفت که چطور سوال خود را مطرح کنید تا پاسخی رضایت بخش دریافت کنید ضمن اینکه حضورتان در این مکان ها منجر به ارتقا پروفایلتان می شود. به خاطر داشته باشید که همیشه در امضای پروفایلتان در انجمن ها یک لینک بازگشتی به وب سایتتان قرار دهید و همچنین با فواصل معین لینک مقالات وبلاگتان را در Linked in و گروه های فیسبوک به اشتراک بگذارید.
استفاده از ابزار مناسب

طراحان وب از انواع مختلفی از ابزارهای وب سایت استفاده می کنند که بعضی رایگان و برخی غیر رایگانند. بسته های نرم افزارهای گرافیکی که رایج ترین آنها فتوشاپ و فایرورکس هستند ، بعضی از انواع ویرایشگرهای متن برای ویرایش کدهای HTML و PHP و CSS، نرم افزارهای مدیریت FTP، نرم افزارهای مدیریت پروژه ، نرم افزارهای پشتیبان گیری ، نرم افزار تست و ... نمونه هایی از ابزارهای مورد نیاز یک طراح وب هستند.
استفاده از ابزارهایی با بهترین کیفیت شما را غنی می کند.
چه کاری می توانید انجام دهید

در نهایت فراموش نکنید که راه اندازی یک حرفه یک فرآیند مداوم است که که به توجه و تعهد دائمی نیاز دارد. وقتی با مشکلات مواجه می شوید عقب نیفتید، آنها را به فرصتی برای رشد تبدیل کنید.
راه اندازی یک کسب و کار طراحی وب سایت به سادگی و با داشتن فقط یک لپ تاپ ، یک خط تلفن و اتصال به اینترنت امکان پذیر است ولی برای موفقیت شما به همه مهارت های فوق و حتی بیشتر احتیاج خواهید داشت. یک وبسایت دائمی و خوب شما را به یکی از بهترین و پر ثمرترین سبک های زندگی حرفه ای می رساند.

منبع: طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت





:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: