رنگ دکوراسیون مدرن
نوشته شده توسط : پویا عماد

رنگ طوسی برای دکوراسیون مدرن

شاید در ذهن شما رنگ طوسی یک رنگ افسرده و مرده به نظر برسد اما این رنگ مجموعه زیبایی را با رنگ های شاد تشکیل می دهد. هر یک از انواع طوسی می‌تواند به عنوان رنگ پایه و اولیه برای دکوراسیون شما انتخاب شود و در کنار آن، رنگ‌های دیگر تاثیر، جذابیت و جلوه زیباتری بیابند. چنین ترکیبی¬، فضایی خاص و غیرتکراری می‌آفریند که در این مطلب می خواهیم به طور کامل به بررسی این رنگ در فضای دکوراسیون منزل بپردازیم.

جلوه نقره‌ای رنگ طوسی در منزل

روی الیاف مختلف رنگ طوسی جلوه های مختلفی دارد . زیبایی رنگ طوسی روی الیافی از قبیل ابریشم، ساتن، تافته و حریر، جلوه نقره‌فام را ایجاد میکند و حالتی لوکس به فضا می‌بخشد. اکسسوری‌های منزل و مبلمان‌ ساخته شده از فلز مانند استیل، برنز یا کروم همراهان شیکی برای چنین دکوراسیونی هستند.
هماهنگی خوبی بین طوسی و سیاه و سفید وجود دارد
رنگ طوسی با رنگ سفید و مشکی مکمل های خوبی هستند و از دیرباز تا کنون مورد توجه دکوراتور ها بوده اند ؛ فضایی آرام و بدون هیاهو ! فقط باید به این مهم توجه کرد که با راهکارهایی از خسته کنندگی این رنگ جلوگیری کرد.خرید مبل راحتی

انواع رنگ طوسی در دکوراسیون منزل

رنگ های طوسی که رنگ های مشکی و سفید از ارکان اصلی آن هستند طیف های بسیاری دارند؛ خاکستری خنثی که هیچ تمایل رنگی در آن قابل تشخیص نیست، طوسی گرم که ته‌ رنگی از رنگ‌های گرمی مانند قرمز یا نارنجی دارد، طوسی سرد که ردی از آبی یا سبزآبی یا بنفش در آن حس می‌شود و طوسی خنثی، دست‌ بازتری به طراح می‌دهد تا انتخاب‌های رنگی بیشتری داشته باشد. در مورد رنگ‌های سرد یا گرم طوسی برای دوری از سردی و بی‌حالی فضا، استفاده از رنگ مکمل زیباتر است؛ مثلا استفاده از رنگ نارنجی یا زرد پررنگ و درخشان در کنار طوسی سرد.کم جا چوب

 

رنگ طوسی همراه با مکمل های رنگی

رنگ های شاد و رنگهای با غلظت و بازتاب نور زیاد در کنار رنگ طوسی جلوه زیبایی را می دهد. مجموعه متنوعی از رنگ‌ها را می‌توان برای این منظور انتخاب کرد؛ خانواده آبی از قبیل :سرخابی و قرمز تا انواع صورتی‌ها، آبی نفتی و آبی فیروزه‌ای، زردها و نارنجی‌ها و طیف قهوه‌ای‌ها مانند انواع دارچینی، عنابی، آجری، شکلاتی و … . هم چنین خانواده رنگ‌های بهاری نیز هم نشینان خوبی برای طوسی ها هستند. رنگ‌هایی از قبیل سبزهای بهاری، لیمویی، بنفش، یاسی و ارغوانی‌ها.

رنگ طوسی در دکوراسیون

رنگ طوسی بر روی دیوار منزل

رنگ طوسی و انتخاب آن برای مکان های مختلف منزل باید با سیاست خاصی دنبال شود ، این که کدام دیوار را می‌توان طوسی رنگ کرد؟ کف را می توان طوسی کرد یا نه ؟! برای رنگ آمیزی دیوار منزلتان طوسی را انتخاب کنید و ازین کار نترسید اگر قصد دارید دکوراسیون یونیک و خاص داشته باشید. فقط این موضوع را مورد توجه قرار دهید، حتما برای رنگ‌آمیزی دیوار از رنگ‌های مات استفاده کنید. مزیت خوب طوسی ها در این است که هم به فضاهای کوچک عمق بخشیده و آن را جادارتر به نظر می‌‌رسانند و هم کثیفی را دیرتر نمایش می‌دهند.

مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون منزل

اگر انتخاب طوسی برای‌تان پیچیده و مشکل به نظر می‌رسد، قدم اول این است فهرستی تهیه کنید که پیش از خریدن یا سفارش رنگ طوسی تان از فضای اتاق و لوازمی که درون آن جا خواهد گرفت، و البته رنگ‌های آنها را هم در نظر بگیرید. اگر در فضای شما لوازم یا مبلمان چوبی بیشترین سهم را دارد، پیشنهاد ما انتخاب طوسی از نوع گرم آن است. طوسی گرم به خوبی با رنگ‌های مختلف چوب و رنگ‌های درخشان جور می‌شود.
از انواع طوسی سرد کمک بگیرید .اگر خواهان فضایی آرام‌تر هستید، ؛ چون این رنگ‌ها بیان بصری آرام‌تری دارند، ولی از خاکستری‌های پررنگ‌تر استفاده کنید. اگر می‌خواهید بیان بصری قوی‌تری داشته باشید،  در این صورت هر عامل بصری در برابر چنین دیواری قرار بگیرد از لحاظ بصری قوی‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. رنگ پیشنهادی ما برای مبل یا کمد کوتاه و اکسسوری‌ها، سفید گرم، کرم، برنز یا طلایی یا ترکیبی از رنگ‌ متالیک با رنگ ساده دیگری است.
استفاده از تنوع طوسی های تیره و روشن با همراهی رنگی متفاوت از آنها از قبیل صورتی گلبهی که خیلی هم پررنگ و قوی نباشد در کنار سفید یا رنگی متالیک مانند نقره‌ای بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد.
حتما به تنوع طیف طوسی دقت کنید ، پیش از خرید یا انتخاب رنگ طوسی دیوارتان . همچنین به میزان نور و کیفیت نورپردازی فضای‌تان و حسی که می‌خواهید در فضا حضور داشته باشد، توجه کافی کنید. استفاده از آباژور یا نورهای متحرک رومیزی برای این منظور راهکار خوبی است.
تنوع بافت در فضا در کنار تنوع طوسی ها به شما اجازه می‌دهد با خیال راحت‌تری دست به کار رنگ‌آمیزی شوید. روش پتینه‌کاری هم ایده خوبی برای این منظور خواهد بود.
کمی رنگ سیاه در چند گوشه از اتاق فراموش‌تان نشود. از این رنگ می‌توان در یک چند قاب عکس  یا تابلو یا در قالب یک مبل یا صندلی تکی بهره برد

 




:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: