نوشته شده توسط : پویا عماد

عکاسی به فرایند ثبت تصاویر به‌وسیلهٔ دریافت و ثبت نور بر روی یک سطح حساس به نور، مانند نگاتیو (فیلم) یا سنسور الکترونیکی، گفته می‌شود. الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیا بر روی سطح حساس به نور (هالوژن نقره یا سنسور) تاثیر می‌گذارد و باعث ثبت تصاویر می‌گردد.

بسته بندی ،

عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری است. عکاسی به‌عنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد و به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و همچنین جنبه‌های هنری نیز در آن ظهور کرد. صنعت عکاسی برروی کاغذ حساس در سال ۱۸۳۹ میلادی بوجود آمد و در سال ۱۸۴۱ میلادی پلاکهای شیشه برای عکاسی اختراع گردید.

 چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

تاریخچه عکاسی

عکسی از ژوزف نیسفور نیپس فرانسوی که به باور مورخان نخستین عکس تاریخ استکلمه «فتوگرافی» که در فارسی آن را عکاسی می‌خوانیم، از ترکیب دو لغت یونانی ((φωτογραφία (fotografia) پدید آمده‌است. فتو از کلمه “Phos” به معنای نور و گرافی از لغت «Graphi» به معنای نگارش؛ یعنی نوشتن با نور. همه منابع معتبر گوناگونِ مجازی و مکتوب، روایت مشابهی از تاریخچهٔ عکاسی ارائه می‌کنند. آنچه مشخص است این است که سال‌ها قبل از اختراع عکاسی اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است. دانشمندی به نام ابن هیثم در قرن پنجم هجری (یازدهم میلادی) از وسیله‌ای به نام «جعبه تاریک» در مشاهدات خورشید گرفتگی خود استفاده کرده بود.

عکاسی به مفهومی که ما امروزه با آن آشناییم، توسط یک فرد کشف نشده‌است، بلکه نتیجه تلاش بسیاری از شیمیدان‌ها است. آغاز آن به سال ۱۷۲۷ میلادی برمی‌گردد. در آن سال شولز مشاهده کرد که مخلوطی از نیترات نقره و گچ در مقابل نور، تیره می‌شوند. در دهه ۱۸۳۰ یک فرانسوی به نام لویی واگر تصادفا کشف کرد که برای ظهور یک تصویر، می‌توان از یک ورقه مسی پوشیده شده از نقره که به وسیله بخار ید حساس شده باشد، استفاده کرد.

پیدایش عکاسی به اتاق تاریک بر می‌گردد. در حقیقت اتاق تاریک منجر به پیدایش عکاسی و دوربین عکاسی شد. اتاق تاریک عبارت از اتاقی است بی هیچ پنجره. هیچ نوری به آن راه ندارد مگر از طریق روزنه‌ای که بر یکی از دیوارهای اتاق تعبیه شده. تصاویر یا چشم‌اندازهای روبروی روزنه به صورت وارونه بر دیوار روبرویش بازتاب می‌یافت. بعضاً نگارگران از تصاویر بازتاب یافته به عنوان الگوی نقاشی‌شان استفاده می‌کردند. بعدها این اتاق تاریک در ابعاد کوچک‌تر تبدیل شد به دوربین عکاسی. یعنی در برابر روزنه‌ای که وجود داشت ماده حساس به نور قرار می‌دادند تا تصاویر بازتابش یافته ثبت و ضبط شوند.

ژوزف نیسفور نیپس دانشمند فرانسوی و کسی که موفق به ثبت نخستین عکس تاریخ شددر روند تکاملی دوربین، از عدسی و لنز در جایی که روزنه قرار داشت استفاده شد. مواد حساس به نور به فیلم‌های عکاسی امروزین تبدیل شدند که در انواع سیاه و سفید و رنگی (نگاتیو) و اسلاید (پوزتیو) موجود است. نگاتیوها طی فرآیند دیگری در آزمایشگاه (لابراتوار) به عکس تبدیل می‌شوند. در ابتدا از آمونیوم دی‌کرومات برای مواد حساس استفاده می‌شد ولی بعد به نیترات نقره تغییر یافت.

این روند ادامه یافت تا با پیدایش دوربین دیجیتال از حسگرهای حساس به نور به جای فیلم استفاده شد و دوربین‌های دیجیتال گسترش چشمگیری یافت اما فیلم‌های عکاسی هنوز جایگاه خود را دارند.

نخستین باریک دانشمند فرانسوی به نام ژوزف نیسفور نیپس (joseph Nicephore Niepce) در سال ۱۸۲۲ میلادی موفق به ثبت اولین عکس تاریخ شد. او با قرار دادن یک صفحه فلزی قیر اندود در یک جعبه تاریک از جلوی پنجره تصویرپشت بام را ثبت کرد در آن زمان صفحه عکس به مدت ۸ ساعت تحت تابش نور آفتاب قرار داشت.

در سال ۱۸۴۰ میلادی یک انگلیسی به نام فاکس تالبوت با اختراع صفحات نگاتیو که می‌شد از روی آن بارها تصویر پوزیتیو چاپ کرد. گام بزرگی در پیشرفت عکاسی برداشت. این اختراع هنوز پایه واساس فیلمهای عکاسی جدید است. با پدید آمدن مکروفتوگرافی (به ویژه عکاسی هوایی) و میکروفتوگرافی (عکاسی ذره‌بینی) دید تازه‌ای به بافت‌های اثر ایجاد شد که پیش از این انسان بدان دسترسی نداشت.

تجهیزات عکاسی  
    * دوربین 
    * لنز                      
    * سه‌پایه                
    * فیلم    
    * فیلتر    
دسته بندی کلی دوربین‌های عکاسی
دوربین‌های عکاسی در دسته بندی کلی به دو دسته دوربین‌های آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند.

دوربین آنالوگ

در عکاسی آنالوگ، نوری که از دوربین عبور می‌کند بر سطح فیلم عکاسی می‌نشیند و پس از آن می‌بایست فیلم را از داخل دوربین درآورد و آن را در تاریکخانه ظهور کرد تا به شکل نگاتیو قابل رویت شود و سپس برای انتقال عکسها به کامپیوتر باید نگاتیو‌ها اسکن شوند.

، مجتمع چاپ ، چاپخانه 

دوربین دیجیتال

دسته بندی دوربین‌های عکاسی دیجیتال به دلیل پیشرفت روزافزون و سریع آنها در دسته‌هایی خاص و محدود کاری سخت و دشوار است و بر خلاف گذشته که دوربین‌های دیجیتال را بر حسب کیفیت حسگر و ابعاد بدنه در سه تا چهار دسته تقسیم می‌کردند، امروزه دسته‌بندی‌ها این دست دوربینها تا هفت یا هشت گونه افزایش یافته‌است که این میزان در دوربین‌های حرفه‌ای از ده مورد نیز تجاوز می‌کند. عمر مفید دوربین‌های دیجیتالی اگر به شیوه‌ای صحیح خریداری شده باشد بین ۳۶ تا ۴۸ ماه است مگر اینکه دارنده دستگاه بخواهد کارهای دیگری انجام دهد که از توان دوربین دیجیتالی که ابداع شده، خارج باشد. امروزه در شایع‌ترین نوع دسته‌بندی‌های دوربین‌های دیحیتال به منظور ساده کردن کار خریداران و مخاطبان دوربین‌های دیجیتال، قیمت، نوع کاربری و مشخصات فنی را به عنوان ملاک برای دسته بندی در نظر می‌گیرند. براین اساس دوربین‌ها به دو گروه حرفه‌ای و آماتوری تقسیم می‌شوند. از لحاظ تفاوت در مشخصات فنی این دو گروه می‌توان گفت دوربین‌های حرفه‌ای همچنان از سیستم دوربین‌های حرفه‌ای آنالوگ (slr) استفاده می‌کنند که شامل اجزای مکانیکی است. در حالی که دوربین‌های آماتوری به صورت کامل دیجیتالی هستند. دیگر اینکه تغییر لنز در مدل‌های حرفه‌ای امکان پذیر است و لنز مدل‌های آماتوری قابل تعویض نیست، هرچند در برخی مدل‌های سطح بالای آماتوری چنین امکانی به صورت محدود در نظر گرفته شده‌است. وزن مدل‌های حرفه‌ای از دیگر تفاوت‌ها با مدل‌های آماتوری است. سبک ترین مدل حرفه‌ای حداقل نیم کیلوگرم وزن دارد در حالی که وزن سنگین ترین مدل آماتوری کمتر از ۴۰۰ گرم است. از منظر کاربری باید گفت مدیریت دوربین‌های حرفه‌ای به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، برای عموم کاربران بسیار سخت و مشکل است. به طور کلی نگهداری مدل‌های حرفه‌ای شرایط ویژه‌ای را طلب می‌کند که از حوصله و تخصص کاربر معمولی خارج است. در تولید مدل‌های آماتوری از فلسفه عکاسی برای همگان استفاده می‌شود یعنی انجام عکاسی با دوربین دیجیتال باید که آسان ترین باشد. براین اساس اغلب تنظیمات مدل‌های آماتوری به صورت خودکار توسط دوربین صورت می‌گیرد در حالی که اکثر تنظیمات مدل‌های حرفه‌ای به صورت دستی انجام می‌شود و اینکه ارزان ترین مدل حرفه‌ای (dslr) با گران ترین مدل آماتوری برابری می‌کند. مدل‌های حرفه‌ای به این دلیل گران هستند که امکاناتی فراهم ساخته‌اند که برای کاربری عام و نیمه حرفه‌ای اضافی است.

دوربین دیجیتال حرفه‌ای

دوربین دیجیتال حرفه‌ای EOS 5D Mark II Canon با تفکیک پذیری ۲۱ میلیون پیکسلی و قابلیت فیلمبرداریدوربین دیجیتال حرفه‌ای یا DSLR به دوربین دیجیتالی می‌گوییم که از یک سیستم آینهای مکانیکی و پنتاپریسم برای هدایت نور از لنز به یک منظره یاب نوری در پشت دوربین استفاده می‌کند. پنتاپریسم همانطور که از اسمش مشخص است یک منشور بازتابی ۵ وجهی است که یک باریکه نور را ۹۰ درجه منحرف می‌کند.  عملکرد اساسی یک دی اس ال آر به این شکل است: در هنگام انتخاب منظره و چشم انداز، آینه نوری را که از لنز متصل شده وارد می‌شود به میزان نود درجه به سمت بالا منحرف می‌کند سپس این نور دو بار توسط منشور منعکس می‌شود و به چشم عکاس فرستاده می‌شود. در طول نورگیری آینه به سمت بالا می‌چرخد، دریچه دیافراگم تنگ می‌شود شاتر باز می‌شود و اجازه می‌دهد لنز نور را روی سنسور تصویر بیندازد. سپس شاتر دوم روی سنسور را می‌پوشاند، یعنی زمان نورگیری به پایان رسیده‌است. آینه پایین می‌آید و شاتر به جای خود برمی گردد. طول زمانی که آینه به بالا می‌چرخد را خاموشی منظره یاب می‌نامند. یک آینه و شاتر سریع بهتر است مخصوصا در زمانی که سوژه در حال حرکت است و تاخیری نباید داشته باشد. تمام آنچه شرح داده شد در هزارم ثانیه و بصورت خودکار صورت می‌گیرد. دوربین‌های سریع این عملیات را می‌توانند تا ده بار در ثانیه انجام دهند. عکاسان حرفه‌ای این این دوربین‌ها را ترجیح می‌دهند زیرا عکاس می‌تواند پیش نمایشی واقعی از فریم را در لحظه نوردهی ببیند و یک دلیل مهم اینکه می‌تواند لنزهای متنوعی را انتخاب کرده و بروی دوربین خود نصب کند. یک امکان دیگر اینکه پیش نمایشی واقعی از عمق میدان را به عکاس می‌دهد. دوربین‌های حرفه‌ای و قابلیت فیلمبرداری از سال ۲۰۰۸ شرکتهای نیکون و کنون دوربین‌هایی از این دسته تولید کردند که قابلیت فیلم برداری کامل را داشته باشند. نیکوی D90 قابل تصویری ۲۴ فریم در ثانیه، ۷۲۰p و کیفیت HDV را دارد. شرکت کنون نیز به تازگی دوربین بسیار قدرتمندی به نام EOS 5D Mark II را وارد بازار کرده‌است که قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p و سی فریم در ثانیه را داراست.

دوربین‌های آماتور یا کامپکت

دوربین دیجیتال آماتوری کانن ایکسوس ۷۵۰این دوربین‌ها که به آنها ببین و بگیر (Point-and-shoot) نیز گفته می‌شود در یک نگاه کلی معمولاً کوچک و سبک هستند و لنز آنها به بدنه دوربین متصل بوده و قابل جدا شدن نیست، در درجه اول برای عملیات عکاسی ساده طراحی شده‌اند و معمولاً دارای سیستم‌های اتوماتیک برای تنظیم گزینه‌های نوردهی، فلش و دیگر عوامل عکس برداری هستند. این نوع دوربین معمولاً در میان افرادی که هدفشان عکاسی حرفه‌ای نیست و به دنبال ساده ترین روش برای ثبت لحظات و خاطرات خود هستند گزینه مناسبی است.

 قیمت چاپ ، چاپ ، چاپ افست ،



:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

۱-تبدیل سبک لایه ها

تبدیل سبک یک لایه (Layer Style) به یک لایه پیکسلی معمولی ، کنترل بیشتری برای ویرایش متحوا در اختیار شما قرار می دهد.برای انجام این کار ، سبکی انتخاب و بر روی Effects ، راست کلیک کنید و در نهایت گزینه Create Layer را برگزینید.

۲- مشاهده دیک لایه

اگر در حال کار با چندین لایه هستید و می خواهید تنها یک لایه را مشاهده کنید ، نیازی به پنهان کردن دیگر لایه ها به صورت دستی نیست.تنها کلید Alt را نگه داریدو دوباره بر آن کلیک کنید تا دوباره ظاهر شوند.

چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

۳- تبدیل یک ماسک لایه ای

پس از اضافه کردن هر گونه لایه تنظیماتی (Adjustment Layer) ، کلیدهای Cmd/Ctrl+ I را بفشارید تا Layer Mask تبدیل و افکت به سرعت پنهان شود. سپس تصویر را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید تا تنظیمات به طور انتخابی ظاهر شوند.

۴- ماسک ها و لایه های جدا از هم

شما می توانید یک ماسک یا یک تصویر را به طور جداگانته و مستقل از یکدیگر ، تنها با کلیک بر روی لینک بین دو فضا (thumbnails) Layer Panel حرکت دهید. اگر می خواهید موقعیت این فضا را تغییر دهید ، آن را سایه دار کنید و سپس از ابزار Move استفاده کنید.

۵-کپی سریع

کلید Alt را نگه دارید و یک ماسک ، سبک یا لایه را بکشید تا یک کپی از آن گرفته شود.

۶- تبدبل پس زمینه

رو ی Background Layer دوبار کلیک کنید و یا کلید OK را بفشارید تا به یک لایه قابل ویرایش تبدیل شود.

۷- تنظیمات

همیشه به جای ویرایش مستقیم یک لایه ، از AdjusmentLayers استفاده کنید. این کار سه مزیت دارد: می توانید هر زمان که بخواهید آن را ویرایش ، کنترل و یا به کمک گزینه Opacity ، آن را تقویت کنید . به علاوه می توانید با استفاده از یک ماسک ، با آن به صورت انتخابی کار کنید.

 چاپخانه ، چاپ 

 ۸- حرکت پرس و جویانه

هنگام استفاده از ایزار Move ، روی نقطه ای در تصویر راست کلیک کنید تا فهرست تمامی لایه هایی که فعال هستند، ظاهر شود.

۹- گزینه های Panel

بخش Layers Panel ، مهم ترین بخش در فتوشاپ است . در نتیجه شما نیاز خواهید داشت که از تنظیم صحیح آن متناسب با نیازهایتان مطمئن شوید .گزینه Panel Options را از نوار Fly-Out انتخاب کنید تا محتوا و اندازه های مختلف برگزیده شوند.

۱۰- بالا و پایین بردن لایه ها

شما می توانید هنگام مشاهده تغییر تصویر ، لایه ها را در Layers Panel بالا و پایین برید. کلید Cmd/ Ctrl را نگه دارید و کلید های ]یا[ را بفشارید . کلید Shift را اضافه کنید تادبتوانید یک لایه را بالا و پایین ببرید.

، چاپ افست ،بسته بندی ، 

۱۱- پر کردن میانبرها

شما می توانید کلیدهای Alt+Back Space را بفشارید تا لایه یا یک فضای انتخابی را با یک Foreground پر کنید. کلید های Cmd/Crtl+Back Space به شما کمک می کنند تا لایه یا فضای انتخابی با رنگ Background پر شود. کلیدهای

Back Space +Shift به شما کمک می کنند تا به سرعت به Fill Options دست یابید.

۱۲- لایه خاکستری ۵۰ در صد

یک لایه جدید پر شده با خاکستری ۵۰ درصد برای بیشتر شرایط مناسب مفید است، چون به راحتی می توانید آن را دستکاری منید و از افکت Lens Flare استفاده نمایید. برای خلق یک لایه خاکستری ۵۰ درصد ، یک لایه جدید بسازید و سپس به سراغ گزینه Edit >Fill بروید . سپس گزینه Blend Mode را به Overlay تغییر دهید.

 قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ،



:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
(به انگلیسی: Linguistics) علمی است که به مطالعه و بررسی روشمند زبان می‌پردازد. در واقع، زبان‌شناسی می‌کوشد تا به پرسش‌هایی بنیادین همچون «زبان چیست؟»، «زبان چگونه عمل می‌کند و از چه ساخت‌هایی تشکیل شده‌است؟»، «انسان‌ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؟»، «زبان آدمی با سامانه ارتباطی دیگر جانوران چه تفاوتی دارد؟»، «کودک چگونه سخن گفتن می‌آموزد؟»، «زبان بشر چگونه تکامل یافته‌است؟»، «زبان‌ها چه قرابتی با یکدیگر دارند؟»، «ویژگی‌های مشترک زبان‌های جهان کدامند؟»، «انسان چگونه می‌نویسد و از چه راهی زبان نانوشتاری را واکاوی (تحلیل) می‌کند؟»، «چرا زبانها دگرگون می‌شوند؟» و ... پاسخ گوید.ترجمه متن انگلیسی ، ، ترجمه فوری ، ترجمه 
 
زبان‌شناسی به مفهوم جدید آن، علمی نسبتاً نوپا بوده که قدمتی تقریباً یک صد ساله دارد، اما مطالعات تخصصی درباره زبان به چند قرن پیش از میلاد بازمی‌گردد، یعنی زمانی که پانینی قواعدی برای زبان سانسکریت تدوین کرد. در زبان‌شناسی، ابعاد مختلف زبان در قالب حوزه‌های صرف، نحو، آواشناسی، واج‌شناسی، معناشناسی، کاربردشناسی، تحلیل گفتمان، زبان‌شناسی تاریخی-تطبیقی، رده‌شناسی، زبان و نیز حوزه‌های بینارشته‌ای مانند جامعه‌شناسی زبان، روانشناسی زبان، عصب‌شناسی زبان، زبان‌شناسی قضایی، زبان‌شناسی بالینی، زبانشناسی تحلیلی، زبان‌شناسی آموزشی و زبان و منطق بررسی می‌شوند.متون تخصصی ، ترجمه فارسی به انگلیسی


:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

دو هنر جو به نام های «مت رابینسون» و «تام ریگلسورس»، یک ویدئوی خلاق تبلیغاتی برای پرینتر HP ساختند.حدود یک سال بعد نمونه ی کامل تر و پخته تر ویدئوی اصلی را به سفارش HP خلق کردند که با استفاده از سه پرینتر فوتواسمارت HP داستان متحرک پیچیده ای را روایت می کند.برای دیدن ویدئو به لینک  زیر یروید.

http://www.aparat.com/video/video/one/videohash/6gjsN/setdata/xml

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله



:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

حتماً تا به حال در مورد طراحی ریسپانسیو یا طراحی واکنش‌گرا در وب‌سایت شنیده‌اید.
این نوع طراحی این امکان می‌دهد تا یک وب‌سایت در دستگاه‌های مختلف با اندازه‌های مختلف خود را منطبق کرده و در بهترین وضعیت خود را نمایش دهد.قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، 
print-ads
حال یک روزنامه پرتغالی به نام کوریو Correio da Manhã برای رونمایی از ویژگی ریسپانسیو بودن وب‌سایت خود، از یک ایده خلاقانه استفاده کرده است: اولین تبلیغ چاپی ریسپانسیو جهان!
این روزنامه برای معرفی طراحی ریسپانسیو وب‌سایت خود، اولین تبلیغ ریسپانسیو را چاپ کرده است که خواننده می‌تواند در اندازه‌های مختلف آن را مشاهده کند.

http://www.aparat.com/v/tlw05

شاید در نگاه اول برای شما این موضوع مضحک به‌نظر بیاید اما استفاده هوشمندانه از ایدۀ ریسپانسیو بودن یک آگهی چاپی برای معرفی وب‌سایت جدید، بسیار ناب و خالص است.

 



:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

همه چاپگرهای سه بعدی از یک فناوری مشابه برای ایجاد اشیا استفاده نمی کنند. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و همه آنها از سال 2012 قابل استفاده اند. تفاوت عمده این فناوری ها در روش ساخت لایه هایی است که به منظور ایجاد شیء نهایی مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی از روش ها مواد ذوب شدنی یا نرم شدنی برای تولید لایه ها مورد استفاده قرار می گیرند. پخت انتخابی لیزر (SLS) و مدل سازی رسوب جوش خورده (FDM) رایج ترین فناوری های مورد استفاده در این روش چاپ کردنند. روش دیگر چاپ، ذخیره کردن مواد مایع است که با فناوری های مختلف انجام می شود.

در روش پخت لیزر انتخابی با استفاده از لیزر با قدرت بالا، ذرات کوچکی از جنس پلاستیک، فلز، پودر سرامیک یا شیشه ترکیب می شوند تا یک توده که شکل سه بعدی مورد نظر را داشته باشد درست شود. لایه های جدید از جنس موادی که ذکر شد روی هم قرار می گرند و این روند تکرار می شود تا زمانی که جسم کامل شود.

در روش مدل سازی بارسوب جوش خورده رشته های پلاستیکی و یا سیم های فلزی و سیم پیچ مورد استفاده قرار می گیرد. به این وسیله مواد ذوب می شوند و هم در جهات افقی و هم در جهات عمودی حرکت می کنند. این کار با استفاده از سازوکار کنترل عددی انجام می شود که با یک بسته نرم افزار تولید و با کمک رایانه به طور مستقیم کنترل می شود.چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

شیء تولیده شده از مواد ذوب شده ای که لایه ها را تشکیل می دهند بلافاصله بعد از خروج از دهانکی سرد می شود.

در یک فناوری دیگر ((Stereolithography (SLA) نیز از یک مایع برای تولید یک بخش جامد استفاده می شود. در این فناوری از اشعه ماورای بنفش مایع و لیزر فرابنفش برای ساخت لایه های جسم استفاده می شود.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، 



:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

ظرف چند سال گذشته چاپ سه بعدی شناخته تر شده است. در حالی که این فناوری چندین دهه است که وجود دارد. به خصوص برخی از تولید کنندگان مانند شرکت نایک مدت ها است از این نوع چاپگر در فرایند طراحی به منظور ایجاد نمونه های اولیه برای تولید استفاده می کنند. استفاده از چاپگر سه بعدی برای این اهداف نمونه سازی سریع نامیده می شود.چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

علاوه بر نمونه سازی سریع، چاپ سه بعدی برای تولید سریع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت سریع، یک روش جدید ساخت است که در آن شرکت ها با استفاده از چاپگرهای سه بعدی در زمانی کوتاه سفارشی را تولید می کنند. با این روش صرفه جویی زیادی در هزینه ها صورت می گیرد.

علاوه بر تولید در بعد صنعتی با استفاده از چاپگرهای صنعتی رویکردی نیز به سمت چابگرهای شخصی سه بعدی به وجود آمده.

چاپگر سه بعدی قادر است از چند رنگ و چندین نوع ماده استفاده کند و محصولی را به وجود آورد. در نهایت کار این چاپگرها بهبود خواهد یافت و کار به نقطه ای خواهد رسید که محصولاتی کاربردی تولید خواهند شد.  این فناوری مزیت های زیادی دارد از جمله پایین آمدن میزان مصرف انرژی، کاهش ضایعات، سفارشی سازی، در دسترس بودن محصول و ... . در نهایت چاپ سه بعدی نحوه تولید را تغییر خواهد داد.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، 



:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

چاپ سه بعدی (3D printing) یا روند تولید افزودنی، روند ساخت اجسام جامد سه بعدی از یک فایل دیجیتالی است. در این فناوری ایجاد یک شیء سه بعدی با استفاده از روندهای افزودنی انجام می شود. در یک روند افزودنی یک شیء با قرار دادن پی در پی لایه هایی از مواد درست می شود. قرار دادن لایه ها تا زمانی که کل شیء ایجاد شود ادامه می یابد. هر کدام از این لایه ها درواقع یک مقطع نازک افقی از جسم نهایی هستند.

چاپ سه بعدی چگونه انجام می شود؟
چاپ سه بعدی با انجام طراحی از شیئی که می خواهیم درست کنیم شروع می شود. این طراحی در یک فایل CAD انجام می شود. طراحی در یک فایل CAD به این معنا است که طراحی با کمک سیستم های رایانه ای انجام می شود و از سیستم های رایانه ای برای کمک به ایجاد، اصلاح، تجزیه و تحلیل و یا بهینه سازی یک طرح استفاده می شود.) کار طراحی با استفاده از سیستم های رایانه ای به دو صورت انجام می شود.

1-استفاده از برنامه مدل سازی سه بعدی که برای ایجاد یک شیء کاملاً جدید ایجاد می شود.بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

2-با استفاده از یک اسکنر سه بعدی برای کپی کردن شیئی که وجود دارد. اسکنر کمک می کند یک کپی دیجیتال سه بعدی از یک شیء گرفته شود و این کپی در داخل یک برنامه مدل سازی قرار داده می شود.

سپس نرم افزار، مدل نهایی را به صدها یا هزاران لایه افقی تقسیم می کند. هنگامی که این فایل آماده شد در چاپگر سه بعدی آپلود می شود و چاپگر شیء را لایه به لایه ایجاد می کند. چاپگر سه بعدی هر قطعه را (یا تصویر دوبعدی را) می خواند و لایه ها را با هم ترکیب می کند تا شیء سه بعدی مورد نظر ایجاد شود. البته هیچ نشانه ای از لایه بندی، قابل مشاهده نخواهد بود.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،



:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

تعادل، تقارن، سادگیقواعد بازی در دکوراسیون داخلی می‌تواند به سفتی سنگ باشد و به نرمی موم. اما اگر اصول اولیه این فن را یاد بگیرید، اولین قدم را برای موم کردن این سنگ برداشته‌اید.

میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری
● این هم چند تا از این اصول اولیه:
▪ پلان اولیه و ساده‌ای از منزل یا محل کارتان را شخصاً تهیه کنید و ابعاد اتاق، سالن و پنجره‌ها و محل قرارگیری‌شان را دقیقاً یادداشت نمایید. ببینید پریز‌های برق کجا قرار گرفته است. تورفتگی و بیرون‌زدگی‌های خانه را از قلم نیندازید. حالا که پلان اولیه‌تان را آماده کرده‌اید، هر کجا که برای خرید می‌روید آن را همراه داشته باشید.
▪ سعی کنید بفهمید که سبک منحصر به فرد و شخصی مورد علاقه‌تان چیست. برای این کار باید حتماً وقت بگذارید. جراید، برنامه‌های تلویزیونی و اینترنت می‌تواند منبع خوبی برایتان باشد. در برنامه‌های تلویزیونی مختلف، در مغازه‌ها، در منزل دوست و آشنا و خلاصه هر کجا که می‌روید، زیر چشمی هم که شده نحوه چینش وسایل را در نظر داشته باشید. ببینید کدام سبک و رنگ بیشتر از بقیه توجه‌تان را به خود جلب می‌کند.
▪ نقاط خاص محل مورد نظرتان را دقیقاً مشخص کنید. محل‌ قرار گرفتن شومینه، تاقچه، آینه‌های دیواری از پیش کارگذاشته شده و کمد‌های دیواری، ازجمله مناطق تعیین‌کننده‌ای هستند که باید هنگام چینش دیگر وسایل، آن‌ها و محل قرارگیری‌شان را مد نظر قرار داد.



:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

چگونه خانه را تزئین کنیمبه این نتیجه رسیده‌اید كه خانه شما احتیاج به تغییر دكور دارد اما چگونه آن را طراحی می‌كنید؟ ممكن است در مغازه‌ها پارچه‌های شیك و مبلمان‌های زیبایی دیده باشید، اما معمولا به شما نمی‌گویند كه دقیقا چگونه تمامی این اجزا را تركیب كنید تا به نتیجه‌ای كه دوست دارید برسید.
اگر روش‌های تزئین را از متخصصان یاد بگیرید، هر اتاق را می‌توانید به طور حرفه‌ای طراحی كنید. بسیاری از افراد برای گرفتن ایده در آخر هفته از نمایشگاه‌ها دیدن می‌كنند و اكثرا قصد خرید ندارند. فقط می‌خواهند ببیند چگونه یك طراح دكوراسیون حرفه‌ای یك خانه ساده را به جای زیبایی برای زندگی تبدیل می‌كند. طراحان مثل تمامی افراد دیگر مشكلاتی در این راه دارند مثل: ایجاد شكل آسمان در یك اتاق كوچك، تقسیم كردن یك اتاق بزرگ و اتاق‌های نشیمن مختلف و انتخاب طرح و رنگی كه واقعا مناسب باشد.
آنها ایده‌های مختلف در این زمینه و روش‌های عجیب و غریب را امتحان می‌كنند، بنابراین اگر از نمایشگاهی دیدن می‌كنید دنبال ایده‌های عملی باشید كه كمك می‌كند فضای خانه را تغییر دهید. مثلا روش‌های مختلف ‌تزئین دیوارها (بعضی از طراحان به جای رنگ یا كاغذ دیواری از پارچه استفاده می‌كنند) پرده‌ها و كف و انواع گوناگون مبلمان و تركیبات رنگی كه پیش از آن به آنها فكر نكرده‌اید. 
در این مقاله پیشنهادهای طراحان بزرگ را برای طراحی هر اتاق جمع كرده‌ایم تا به شما كمك كنیم از نظرات آنها برای تغییر خانه استفاده كنید. 
۱) كف اتاق را به صورت روشن و براق درآورید تا كمك كند اتاق‌های كوچك بزرگ‌تر به نظر برسند و نور را منعكس كنند. جف بانكز Jeff Banks معتقد است باید از كفی‌های براق لافیت در اتاق خواب و اتاق‌های طبقه پایین استفاده كرد. 
۲) - تختخواب اضافی مهمان در یك اتاق اضافی (آن را كوسن و پشتی بپوشانید به طوری كه یك كاناپه به نظر برسد) را به محل اتاق استراحت روزانه تبدیل كند و از آن دو منظوره استفاده كنید. بدین ترتیب یك جای راحت ایجاد كرده‌اید كه می‌توانید در طول روز برای نشستن یا درس خواندن از آن استفاده كنید. 
۳) كورنیا ساند گرن از شركت طراحان داخلی زیبو Ziboh Interiors می‌گوید دوست دارم قفسه‌های شیشه‌ای را در پذیرایی بگذارم در حالی‌كه میزهای شیشه‌ای كمك می‌كنند نور زیادی به داخل بتابد و اتاق روشن و هواگیر شود. هر جا لازم است نور را به حداكثر برسانید از انواع مختلف شیشه دردرها استفاده كنید. 
۴) آشپزخانه‌های مستقل منظره زیبا و جدیدی با فضایی در زیر خود دارند كه برای ذخیره وسایل اضافه استفاده می‌شود. به این ترتیب احساس می‌شود كه كف آشپزخانه بزرگ‌تر است و می‌توان بعدا از آن استفاده كرد. 
۵) دقت كرده‌اید كه اتا‌ق‌هایی كه در نمایشگاه‌ها آینه‌های زیادی دارند چطور به نظر می‌رسند؟ این آینه‌ها را برای برگرداندن نور دور اتاق می‌گذارند كه باعث می‌شود اتاق بزرگتر به نظر برسد. آینه‌های بلند را در پذیرایی قرار دهید و در حمام برای احساس روشنی و نورگیری از آنها استفاده كنید. 
۶) به مبلمان خودتان فكر كنید و طوری آن را بچینید كه صندلی‌ها و میز در سر راه رفت و آمد قرار نگیرد. 
۷) در طراحی از هر سبكی كه با سلایق شما سازگار است بهره گیری كنید. سبك نیوانگلند باشد طرح مطلوب خود را كم كم كامل كنید. 
۸) از انواع مختلف طرح‌های كف برای جدا كردن فضا در همان اتاق استفاده كنید برای مثال یك آشپزخانه اتاق غذاخوری یا مطالعه و اتاق كار در اتاق نشیمن. این مساله وقتی كه بخواهید خانه‌تان را بفروشید هم به نفعتان است. باعث می‌شود خریداران فكر كنند با پولی كه می‌دهند فضایی دو برابر در اختیارشان قرار می‌گیرد. 
۹) از اتاق‌هایی كه طرحی باز و بزرگ دارند اجتناب كنید. مبلمان اتاق نشیمن را با دقت بچینید یك كاناپه یا میز در وسط اتاق قرار دهید تا احساس راحت‌تری به شما دست دهد، بهتر از این است كه همه چیز را به دیوار تكیه دهید. 
۱۰) وقتی طرح‌ها و مبلمان رنگی انتخاب می‌كنید نه فقط برای اتاق‌ها بلكه برای تمام خانه فكر كنید. بنابراین می‌توانید نتیجه آخر را تصور كنید كه باید با بقیه اجزا هماهنگی داشته باشند. 
۱۱) كارول نیومن مالك شركت طراحان داخلی New man Interiors می‌گوید دوست دارم با طرحی قوی‌تر رنگ‌های كرم روشن و طلایی روشن را روی دیوار استفاده كنم. 
۱۲) لیپن شیلتون Lipnne shillon می‌گوید مناظر زیبا شامل مخلوطی از وسایل قدیمی با نمونه‌های معاصر است. مبلمان چرم و آینه‌های طلایی دوام زیادی نیز دارند. 
۱۳) كاترین سوپر Cathetrine soaper می‌گوید پارچه‌های نخی بخرید و آنها را با استیل، نقره سیاه و سفید مخلوط كنید تا طراحی جاودانه ایجاد كنید. 
۱۴) جف بانكز Jeff Banks معتقد است روكش‌های جالب پنجره نظرات را به سوی منظره بیرون جذب می‌كند. طرح‌های رنگارنگ یك اتاق ساده را پشت دری كركره‌ای كامل می‌كند. 
۱۵) پرده‌های سنگین و جمع شدنی را با كركره‌های مد روز كه برای داخل تاقچه پنجره مناسب است تغییر دهید یا از پارچه وال برای ظاهر هواگیر استفاده كنید.
۱۶) پارچه‌های سبك را كه با رنگ‌های پرده تفاوت دارند دو برابر كنید یا آنها را به هم وصل كنید و بگذارید با چین‌های ملایم تا كف اتاق بیاید. 
۱۷) میله‌های پرده‌ای با تزئینات مروارید یا چسب‌های رنگی و شیشه‌ای بخرید تا اتاق را زیبا كنید و از بسته‌ای زیبا برای نگه داشتن پرده‌ها در جای خودشان استفاده كنید. 
۱۸) به این مساله فكركنید كه در خانه‌تان چقدر و كجا به نور احتیاج دارید در محل‌های كار مثل آشپزخانه و اتاق مطالعه نور زیاد و برای اتاق خواب و غذا خوری نور كم لازم است.


:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()